De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 09-12-2004, 13:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Talking Tom Walkinshaw geeft een teken van leven.

Na het gesjoemel en gerommel met TWR en Arrows hebben we Tom Walkinshaw een aantal jaren niet gezien. Hij leek spoorloos verdwenen............op de vlucht vanwege bepaalde onfrisse zaken. Er zullen nog wel wat factuurtjes hebben opengestaan.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, Tommie is back at the track. Voor Holden gaat hij een of andere management functie vervullen in de Australian V8 Supercars. Benieuwd wat we van hem mogen verwachten.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2006, 21:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De tijd zal wel alle wonden helen ofzo?

Quote:
Former Arrows boss Tom Walkinshaw is planning a return to the European motorsport scene this season.

www.autosport.com
In plaats van TWR gaat het nu TWG heten. Toch heeft die kerel wel wat prachtige projecten onder zijn handen gehad. Groep C Jaquars, BTCC Volvo's..........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-01-2006, 22:16
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Hier ook wat info: http://www.grandprix.com/ns/ns16088.html

Op Ten-Tenths denken ze aan een BTCC project.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2006, 23:22
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Had het ook al gelezen op f1-live.com
Daar was er echter sprake van twee projecten:

Quote:
The newly-formed Tom Walkinshaw Group (TWG) will announce two projects - one in motorsport and one in the road-going automotive sector.

bron: www.f1-live.com
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 10-01-2006, 02:26
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Mark
De tijd zal wel alle wonden helen ofzo?



In plaats van TWR gaat het nu TWG heten. Toch heeft die kerel wel wat prachtige projecten onder zijn handen gehad. Groep C Jaquars, BTCC Volvo's..........
En nog veel meer van dat moois, Mark : Groep A Jaguars (zege in de 24 Uren van Francorchamps), Groep A Rovers, Groep 1, 2 en 5 Mazdas (met ook weer een overwinning in Francorchamps), Groep 1 Ford Capris, Groep A en Australian V8 Holdens, IMSA Jaguars. En laten we zeker niet de Porsches en Nissans vergeten die hij in opdracht voor Le Mans bouwde.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2006, 14:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
The deal means that TWG Motorsport will produce tailored Mitsubishi components including engine, gearbox and suspension, and EVO IX cars across a variety of specifications at their Milton Keynes technical facility.

www.autosport.com
Dat is toch wel een merk wat ik zeer zeker niet had verwacht. Het Mitsubishi-concern zit in zwaar weer. Aandeelhouder Daimler-Chrysler die zijn aandeel in Mitsubishi wil verkopen of wellicht al verkocht heeft. Produktie-units in Europa die zo goed als zeker dichtgaan (Nedcar in Born NL),

Het stoppen van het officiële WRC-programma van Mitsubishi eind 2005. Het Ralliart team gaat op beperkte schaal wel aan de slag in het WRC 2006. Het enige autosport succes wat Mitsubishi kent op dit moment is de Dakar.

Toch zeer benieuwd welke Mitsubishi raceprojecten we mogen verwachten in 2006 ........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2006, 19:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Krijg de indruk dat het om een vrij low profile bedrijf gaat dat coureurs/teams ondersteunt in nationale en club circuit races.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-01-2006, 22:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Naast de Mitsubishi's ook Holden's en andere GM V8 wagens:

Quote:
Former Arrows F1 boss Tom Walkinshaw has announced the establishment of a new motorsport related business to be called the HSV Performance Centre. This will be located in Milton Keynes and will provide tuning services for the Vauxhall Monaro, Holden and HSV models and other General Motors V8-engined cars in the UK.
....
Volledig artikeltje op: http://www.grandprix.com/ns/ns16106.html
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2006, 22:23
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by Mark
Dat is toch wel een merk wat ik zeer zeker niet had verwacht. Het Mitsubishi-concern zit in zwaar weer. Aandeelhouder Daimler-Chrysler die zijn aandeel in Mitsubishi wil verkopen of wellicht al verkocht heeft. Produktie-units in Europa die zo goed als zeker dichtgaan (Nedcar in Born NL),

Het stoppen van het officiële WRC-programma van Mitsubishi eind 2005. Het Ralliart team gaat op beperkte schaal wel aan de slag in het WRC 2006. Het enige autosport succes wat Mitsubishi kent op dit moment is de Dakar.

Toch zeer benieuwd welke Mitsubishi raceprojecten we mogen verwachten in 2006 ........
En wat gaat er dan met dat F1 team Super Aguri gebeuren ?
Die hadden dat toch ingenomen dacht ik.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2006, 01:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Fonne
En wat gaat er dan met dat F1 team Super Aguri gebeuren ?
Die hadden dat toch ingenomen dacht ik.
Waarom zou de wederopstanding van Tommie een probleem vormen Super Aguri F1? Destijds is de failliete boedel van TWR verkocht door de bewindvoerder aan de hoogst biedende partij. Heel wat onderdelen zijn destijds verkocht aan de Amerikaanse groep Menard. Wie destijds de F1-locatie heeft gekocht weet ik niet...........maar uiteindelijk is Super Aguri F1 daar terecht gekomen.

Tom Walkinshaw mag met zijn TWG opnieuw beginnen van startpunt nul . Anders gezegd, TWG zou in principe een concurent kunnen worden van de voormalige TWR onderdelen. Veel medelijden met Walkinshaw hoeven we niet te hebben.........op het privévlak heeft hij de zaakjes nog steeds goed voor elkaar. In de afgelopen 3 jaar is altijd eigenaar gebleven van zijn rugbyclub.

Even een paar jaar de luwte opzoeken in autosportland om dan weer langzaam aan op te starten. Het TWR-imperium is altijd zeer succesvol geweest.............. bij het Arrows F1 verhaal is het toen op 6 jaar tijd vreselijk misgegaan. De reden? Geen idee, hebzucht? De verkeerde Prins Malik op de witte schimmel? Daar zullen we het fijne toch nooit van weten.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-01-2006, 23:01
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by Mark
Waarom zou de wederopstanding van Tommie een probleem vormen Super Aguri F1? Destijds is de failliete boedel van TWR verkocht door de bewindvoerder aan de hoogst biedende partij. Heel wat onderdelen zijn destijds verkocht aan de Amerikaanse groep Menard. Wie destijds de F1-locatie heeft gekocht weet ik niet...........maar uiteindelijk is Super Aguri F1 daar terecht gekomen.

Tom Walkinshaw mag met zijn TWG opnieuw beginnen van startpunt nul . Anders gezegd, TWG zou in principe een concurent kunnen worden van de voormalige TWR onderdelen. Veel medelijden met Walkinshaw hoeven we niet te hebben.........op het privévlak heeft hij de zaakjes nog steeds goed voor elkaar. In de afgelopen 3 jaar is altijd eigenaar gebleven van zijn rugbyclub.

Even een paar jaar de luwte opzoeken in autosportland om dan weer langzaam aan op te starten. Het TWR-imperium is altijd zeer succesvol geweest.............. bij het Arrows F1 verhaal is het toen op 6 jaar tijd vreselijk misgegaan. De reden? Geen idee, hebzucht? De verkeerde Prins Malik op de witte schimmel? Daar zullen we het fijne toch nooit van weten.
Dus als ik het goed begrijp dan gaan ze onder 1 dak werken.
Want TWG ging zijn gebouwen toch terug betrekken.
Reply With Quote
  #12  
Old 16-01-2006, 17:55
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Dat voormalig TWR complex is maar liefst 30 hectare groot.
Reply With Quote
  #13  
Old 16-01-2006, 22:29
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by FIRE
Dat voormalig TWR complex is maar liefst 30 hectare groot.
Plaats genoeg dan voor twee
Reply With Quote
  #14  
Old 01-12-2008, 14:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Tom Walkinshaw is ook weer bezig met "zaken doen" op zijn manier:
Quote:
AUSTRALIAN motor racing legend Mark Skaife is living in a rented three bedroom flat less than 1km away from his former Toorak mansion with his wife and two daughters as he faces financial ruin.

In one of the saddest stories in Australian sport, the five-time Bathurst winner will walk away from his glittering 21-year touring car career at Oran Park this weekend in danger of losing everything.

A special investigation by The Daily Telegraph has uncovered details of a series of business transactions that have left Skaife's company - Skaife Sports - owing Scottish racing magnate Tom Walkinshaw $3.6 million.

..

Documents obtained from the Australian Security and Investments Commission (ASIC) reveal the Holden icon risks losing all his Skaife Sports assets, including one of the country's greatest sporting brands HRT, should he default on the multi-million dollar loan to Walkinshaw.

Skaife, who won his first Bathurst in 1991, rose rapidly to the peak of the sport in Australia.

Enormously popular with fans and sponsors, the Melbourne-born driver is known for his aggression on the track and his outspoken attitude off it.

...

Skaife last year sold his family home in the exclusive Melbourne suburb of Toorak about the time he traded "debt for equity" with one of Walkinshaw's Australian-based companies Real Racing.

Skaife and Walkinshaw agreed on a deal that would see 50 per cent of Skaife Sports transferred to Real Racing in exchange for debt relief.

Walkinshaw - himself a successful touring car driver and former owner of HRT - then obtained 1,750,000 shares in Skaife's company.

Walkinshaw Performance - formerly Holden Motorsport - is contracted to provide race services to HRT.

"Skaife Sport had a services agreement with Holden Motorsport when Skaife bought HRT," the source said.

"Everything was fine until Walkinshaw took control of Holden Motorsport in 2006.

"Under the arrangement with Holden Motorsport, prior to Walkinshaw owning the business, the team received favourable costing and monthly bills for all the services required to run a race team.

"But the accounting systems changed under Walkinshaw and Skaife Sports found itself in massive debt. Instead of monthly costings he got a yearly bill which took him by surprise and he could not pay it."

A 47-page contract between Skaife Sports and Walkinshaw Performance was then drawn up to address a "shortfall" relating to a $3.6 million debt. The document - obtained by The Daily Telegraph - shows that Skaife is at risk of losing Skaife Sports and control of HRT if the terms of the loan agreement are not met.

It is also alleged that Skaife's dire position was contributed to by his major sponsor, Holden Special Vehicles - also owned by Walkinshaw - not paying the sponsorship amount for two years. And it's also claimed the cost of parts and service for Skaife's team were raised after Walkinshaw took control of Holden Motorsport in 2007.

The added expense was allegedly a major contributor to the debts incurred by Skaife Sports - a claim Walkinshaw denies.

Another V8 Supercar team, John Kelly's HSVDT - which is also under a similar arrangement with Walkinshaw Performance - will break away from Walkinshaw at the end of the year.

...
Bron: http://www.news.com.au/dailytelegrap...001021,00.html


Sommige personen zouden persona non grata moeten zijn in de autosport.


Overigens bestaat die Tom Walkinshaw Group (TWG), welke eerder genoemd is in dit topic, volgens mij niet meer.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-12-2008, 21:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Tom Walkinshaw is ook weer bezig met "zaken doen" op zijn manier:

Bron: http://www.news.com.au/dailytelegrap...001021,00.html


Sommige personen zouden persona non grata moeten zijn in de autosport.


Overigens bestaat die Tom Walkinshaw Group (TWG), welke eerder genoemd is in dit topic, volgens mij niet meer.
Misschien toch eens tijd voor de FIA en haar lokale vertegenwordigingen na te denken over een soort keurmerk. Alleen met dat keurmerk mag je financiele transacties doen in de autosport.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.