De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-03-2003, 01:26
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by A.J.
Altijd welkom Sennake, en wie weet maak ik nog ne hele snelle van u...
Da zalt grote probleem nie zijn denk ik, het budget bijeenhalen das een ander paar mouwen... Autosport is niet weggelegd voor iemand zonder dikke portefeuille of de juiste connecties (op een paar enkelingen na misschien)... Afin, we blijven proberen...

FF
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 03:38
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally posted by FastFons
Ik weet nu niet juist hoe je daar door bent gevlogen maar van Carlier moest ik eerst de kerbs ontwijken (insturen jacky ickx) en dan vol over de kerbs den Rechtse knik door en dan recht naar het kanaal 2 bord rijden...

Misschien is het met de yaris wel iets anders, nu toch wel spijt dat ik nie heb meegedaan...

FF
Ik heb dat dus nu ook gedaan (ik luister naar Carlier ), maar de piloot in de wagen vond dat niet zo leuk. Blijkbaar mag je dus met een yaris niet volop over de curbes gaan.
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 18:31
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Het was idd de moeite.
Ik reed als passagier ook mee met Philippe. Toen we binnen kwamen vroeg ik hem hoever hij van de limiet was gebleven. Antwoord: 'niet ver'. En dat was te merken ook. In de Sterrewacht was het even close.
Net na de middag dan zelf mogen rijden. Mijn eerste passage in de chicane was een beetje limiet, maar daarna ging het vrij vlot.
Heb zelfs iemand ingehaald .
Toen Philippe het sein gaf om binnen te gaan dacht ik even: ik kieper hem eruit en rij door, maar ben toch maar braafjes binnengereden.
Moeilijkste: eerste linkse. Plezanste: de rea.
Spijtig om te horen dat er nog brokken zijn gemaakt
Het smaakt in ieder geval naar meer.
Nog eens bedankt aan de organisatie die trouwens goed in elkaar zat. (De eerste keer dat ik meemaak dat een passagier zo degelijk wordt ingeriemd)

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 18:33
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Dan zijt ge wel nen hele straffe.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 18:36
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Werner333
Dan zijt ge wel nen hele straffe.
Jamaar den Andy IS nen hele straffe !!!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 19:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Ennuh, is er ook iets van tijden genoteerd? Kwestie van: wie is de minst trage van het gezelschap

Mochten ze dit nog een keertje doen: Kan ik al boeken?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 20:02
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Marshal
Ennuh, is er ook iets van tijden genoteerd? Kwestie van: wie is de minst trage van het gezelschap

Mochten ze dit nog een keertje doen: Kan ik al boeken?
Ik vrees dat het de laatste keer zal zijn dat we dit in deze "format" organiseren.

We hadden rekening gehouden met wat schade, maar een crash als gisteren kunnen we ons eigenlijk niet meer veroorloven. De herstellingskosten zullen boven de 200.000 BEF liggen, en we hebben dan ook een serieuze financiële kater overgehouden aan dit evenement.

Iedereen had ons gewaarschuwd, en tot een half uur voor het einde leken de pessimisten ongelijk te krijgen, maar Murphy's Law steekt altijd wel zijn kop op...

Reply With Quote
Old 19-03-2003, 21:08
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Amaai...

Gisterenvoormiddag liep alles nochtans gesmeerd, merkte ik. In eerste instantie had ik ook wat schrik dat er hier en daar "een zotteke" zou tussen zitten, maar dat leek in de voormiddag in elk geval mee te vallen.

Is er dan zo'n zware crash gebeurd kort voor het einde ? 200.000Fr schade is niet niks...Jammer dat een goed initiatief op die manier een minder goed einde moet krijgen.
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 22:58
Autosport.be's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Mistery
Amaai...

Gisterenvoormiddag liep alles nochtans gesmeerd, merkte ik. In eerste instantie had ik ook wat schrik dat er hier en daar "een zotteke" zou tussen zitten, maar dat leek in de voormiddag in elk geval mee te vallen.

Is er dan zo'n zware crash gebeurd kort voor het einde ? 200.000Fr schade is niet niks...Jammer dat een goed initiatief op die manier een minder goed einde moet krijgen.
Iemand heeft in de eerste chicane in een paniekreactie de auto rond zijn as gezet, en heeft de complete voorkant, achterkant en zijkant om zeep geholpen in de bandenmuur. Alleen het carrosseriewerk zal al ver boven de 100.000 fr kosten.

Zoals ik al zei, een dergelijke crash hadden we niet echt verwacht.

Buiten dit voorval was het een geslaagde dag. Iedereen was tevreden en ondanks de scherpe kantjes aan de organisatie is alles redelijke vlot verlopen (een "gezellige" chaos is de beste omschrijving). Je moet weten dat dit de eerste keer was dat we een evenement van deze omvang organiseerden.

We hebben er zeer veel uit geleerd...
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 23:03
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Gaat ge da van mij ook eens maken ? Zou eigenlijk ook eens les willen volgen. Heb maar één probleem : TIJD
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 23:07
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Autosport.be
We hebben er zeer veel uit geleerd...
Dat moet je onthouden. De slechte zaken kan je altijd verbeteren. Met de goede mentaliteit en de wil om door te zetten komt iedereen er.
Reply With Quote
Old 19-03-2003, 23:44
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

We hebben in het eerste jaar van de Open circuit days met Eran Racing ook geprobeerd om de mensen zelf te laten rijden maar dit is bijna onmogelijk. 9 op 10 van de rijders heeft de nodige dicipline maar er zijn er altijd bij die niet naar de instructeurs willen luisteren. Daarom kunnen bij ons de mensen enkel met hun eigen wagen rijden. Als ze een wagen willen huren moeten ze ofwel een borg meebrengen ofwel zelf een verzekering afsluiten. Maarja zo'n conclusies trek je pas als er iets gebeurd, want wij hebben ook eerst enkel sorties gehad om tot dit inzicht te komen.
Old 20-03-2003, 11:12
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Ik vind het van sommigen die er niet bij waren wel niet gepast dat er op iemand onmiddellijk de term onverantwoord of roekeloos wordt gekleefd (ik heb het niet persé op mensen die hier op het forum zitten) terwijl men niet eens enig benul heeft hoe het ongevalletje gebeurd is.
Laat ons niet te snel conclusies trekken.

Voor zover mij verteld is was het een spijtig voorval dat iedereen kon overkomen, dat zou de piloot die erbij zat zelf ook bevestigd hebben want hij had dit zelf ook iet zien aankomen blijkbaar. Wie tegen 50 door de chicane is gegaan zal daar uiteraard geen last van hebben gehad
Voor zover ik weet is er dus geen sprake van het feit dat de man in kwestie niet zou geluisterd hebben naar de "instructeur".
Old 20-03-2003, 11:19
Autosport.be's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Flitser
Ik vind het van sommigen die er niet bij waren wel niet gepast dat er op iemand onmiddellijk de term onverantwoord of roekeloos wordt gekleefd (ik heb het niet persé op mensen die hier op het forum zitten) terwijl men niet eens enig benul heeft hoe het ongevalletje gebeurd is.
Laat ons niet te snel conclusies trekken.

Voor zover mij verteld is was het een spijtig voorval dat iedereen kon overkomen, dat zou de piloot die erbij zat zelf ook bevestigd hebben want hij had dit zelf ook iet zien aankomen blijkbaar. Wie tegen 50 door de chicane is gegaan zal daar uiteraard geen last van hebben gehad
Voor zover ik weet is er dus geen sprake van het feit dat de man in kwestie niet zou geluisterd hebben naar de "instructeur".
De persoon die het ongeval had, was volgens onze informatie niet roekeloos of onverantwoordelijk. Het was zuiver een kwestie van een verkeerde reflex na een verkeerde inschatting van een situatie. Wij hebben de bewuste persoon ook nooit iets verweten.

We moeten enkel eens nadenken hoe we dit in de toekomst gaan aanpakken, want ik blijf erbij dat het een schitterende dag was voor 99% van de aanwezigen.
Reply With Quote
Old 20-03-2003, 11:41
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Autosport.be
Wij hebben de bewuste persoon ook nooit iets verweten.
Klopt, maar er waren anderen aanwezig die hem blijkbaar wel hebben veroordeeld zonder het onder stoelen of banken te willen steken. Ik weet ook niet wie maar ik ik wou toch maar eens zeggen dat men bij zoiets zijn verstand moet gebruiken en niet zomaar conclusies trekken op basis van vermoedens.

Verder hoef ik wel niet meer te zeggen dat iedereen het enorm leuk vond zeker en dat het voor allen (of zoals je zelf zegt voor 99%) een geslaagde dag was

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules