![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
TVRL 2 : GP van Canada
VOORBESCHOUWING VAN DE GP VAN CANADA IN MOSPORT
Het huidige TVRL-seizoen zit er bijna op en voor de laatste 2 Grand Prix trekt de TVRL de grote plas over om het Noord-Amerikaanse luik aan te vatten. De eerste GP in de rij is die van Canada in Mosport. Dit net geen 4 kilometer lange “pocketcircuit” is niet meteen het meest geliefde, maar wel bijzonder uitdagend. Net als op Zandvoort kunnen de frustraties hier heel hoog oplopen en in de eerste ronden is het vooral zaak het rustig aan te doen en met koude banden en een gevulde tank op de baan te blijven. Wie te vlug te enthousiast wordt, betaalt een hoge prijs. Mosport is bij uitstek een circuit waar de piloot zich moet beheersen en de limieten van zichzelf en z’n wagen haarfijn moet aanvoelen. Deze baan biedt dan ook nagenoeg geen enkele plek waar even kan worden uitgerust. Het is enorm belastend om hier meerdere ronden na elkaar foutloos en snel te rijden. Zelfs op het snelste stuk van de baan mag de concentratie nauwelijks verslappen of je verliest veel tijd of crasht onvermijdelijk na de sprong omdat de aanloop niet goed was. De TVRL’ers genieten wel het voordeel dat de wedstrijd op het droge zal worden verreden, dit in tegenstelling tot de editie in ’67. Wie de baan al een beetje kent, zal moeten toegeven dat het een ware krachttoer moet zijn geweest om toen de finish te halen. De toenmalige piloten verdienen werkelijk een grenzeloos respect. Ook ophangingen krijgen het hier hard te verduren. Wie de physics engine van GPL in volle glorie wil bewonderen en geen tijd of zin heeft een (de) (standaard)replay van de Ring te bekijken, vindt in Mosport een geldig alternatief. Met evenwaardige tegenstanders zou deze baan vooral de Brabham en Ferrari’s in de TVRL moeten liggen, zonder natuurlijk de onvermijdelijke Lotus te vergeten. Het is echter maar de vraag of deze bolides inderdaad vooraan te vinden zullen zijn, al zou het een mooie afwisseling zijn vergeleken met de voorbije GP’s.
__________________
![]() |
#2
|
|||
|
|||
jappy are go
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Ik kan er jammergenoeg niet bijzijn, hoewel ik naar Mosport uitkeek
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Jammer Tim.
Maar dan kan ik eindelijk eens winnen ![]()
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Persbericht van Wernake n.a.v. de GP van Canada
“Wernake racing zal niet aanwezig in Mosport.
Na het afhaken van de tweede piloot in het begin van het seizoen en de tegenvallende resultaten in de laatste 2 races heeft 1 van de sponsors afgehaakt. Ondanks verwoede pogingen van de teamleiding is men er niet in geslaagd om de nodige fondsen te vinden die er nodig zijn om de trip naar Canada te maken. Wernake racing zal wel aanwezig voor de laatste race van het seizoen in Watkins Glen.” We wensen het team dan ook van harte geluk in hun zoektocht en hopen hun camper inderdaad in Watkins Glen te zien staan.
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
De uitslag
Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003
PRACTICE TIMES Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps 1 13 Marc Vekeman Eagle BEL 1m21.944s 16 2 17 Jan Verschueren Eagle BEL 1m22.681s 00.737s 13 3 11 Peter Raemen Ferrari BEL 1m22.931s 00.987s 13 4 8 Stefan Sigwarth Honda HOL 1m22.943s 00.999s 16 5 10 rudy saenen Eagle BEL 1m23.059s 01.115s 16 6 16 Mario Sablon Brabham BRA 1m23.318s 01.374s 16 7 12 Big John Ferrari HOL 1m25.386s 03.442s 14 8 20 Krikke Ferrari BEL 1m28.809s 06.865s 11 9 4 Dutch.GPL Brabham HOL No time No time 0 All times are official Generated with GPL Replay Analyser Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003 RACE RESULTS (After 27 laps) Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff 1 11 Peter Raemen Ferrari BEL 27 37m52.309s 2 8 Stefan Sigwarth Honda HOL 27 38m31.918s 39.609s 3 10 rudy saenen Eagle BEL 27 38m34.034s 41.725s 4 13 Marc Vekeman Eagle BEL 27 38m42.295s 49.986s 5 17 Jan Verschueren Eagle BEL 26 38m01.579s 1 lap(s) 6 16 Mario Sablon Brabham BRA 26 38m20.154s 1 lap(s) 7 12 Big John Ferrari HOL 8 11m40.848s 19 lap(s) 8 20 Krikke Ferrari BEL 2 3m06.967s 25 lap(s) 9 4 Dutch.GPL Brabham HOL 0 DidNotStart 27 lap(s) Race results are unofficial (Replay might have been saved before end of race) RACE FASTEST LAPS Pos Driver Time Lap 1 Peter Raemen 1m22.485s 26 2 Jan Verschueren 1m23.147s 7 3 Mario Sablon 1m23.583s 18 4 rudy saenen 1m23.630s 7 5 Marc Vekeman 1m23.828s 26 6 Big John 1m24.557s 7 7 Stefan Sigwarth 1m24.726s 4 8 Krikke 1m30.186s 2 9 Dutch.GPL No time LEADERS Driver Laps Marc Vekeman 1-2 Peter Raemen 3-27 Number of lead changes: 1 Number of leaders: 2 LAPS LED Driver Laps led Peter Raemen 25 Marc Vekeman 2 HIGHEST CLIMBER Driver Start Finish Change Stefan Sigwarth 4 2 2 rudy saenen 5 3 2 Peter Raemen 3 1 2 Dutch.GPL 9 9 0 Big John 7 7 0 Mario Sablon 6 6 0 Krikke 8 8 0 Jan Verschueren 2 5 -3 Marc Vekeman 1 4 -3 ON TRACK LAPS Driver Laps/Total Percent Peter Raemen (26/27) 96.30 Stefan Sigwarth (26/27) 96.30 rudy saenen (21/27) 77.78 Marc Vekeman (21/27) 77.78 Mario Sablon (13/26) 50.00 Jan Verschueren (13/26) 50.00 Big John (6/8) 75.00 Krikke (2/2) 100.00 RACE LAPTIME CONSISTENCY (first lap excluded) Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps Krikke 0.000 0.000 1m30.186s 2 Peter Raemen 0.441 0.537 1m23.999s 27 Stefan Sigwarth 0.617 1.442 1m25.489s 27 Big John 1.126 1.323 1m26.438s 8 rudy saenen 1.363 2.053 1m25.376s 27 Marc Vekeman 1.394 2.200 1m25.976s 27 Jan Verschueren 4.084 6.947 1m27.678s 26 Mario Sablon 4.311 5.550 1m28.280s 26 All times are unofficial (Replay might have been saved before end of race) Generated with GPL Replay Analyser Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003 Driver: Dutch.GPL - Brabham No practice laps No race laps Driver: Stefan Sigwarth - Honda Practice laps Lap 1: 1m31.330s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m24.430s [Off the track] Lap 3: 1m23.297s Lap 4: 2m06.899s [Off the track, Invalid lap] Lap 5: 1m37.578s [Off the track] Lap 6: 1m37.334s [Off the track] Lap 7: 1m23.398s Lap 8: 1m40.883s [Off the track, Invalid lap] Lap 9: 1m46.859s [Off the track] Lap 10: 2m44.515s [Off the track, Invalid lap] Lap 11: 1m32.620s [Off the track] Lap 12: 2m34.298s [Off the track, Invalid lap] Lap 13: 1m36.409s [Off the track] Lap 14: 1m22.943s Lap 15: 2m16.169s [Off the track, Invalid lap] Lap 16: 1m23.177s Race laps Lap 0: 45.197s Lap 1: 1m29.003s Lap 2: 1m25.614s Lap 3: 1m25.018s Lap 4: 1m24.726s Lap 5: 1m25.714s Lap 6: 1m24.869s Lap 7: 1m25.343s Lap 8: 1m25.876s Lap 9: 1m25.721s Lap 10: 1m25.377s Lap 11: 1m25.440s Lap 12: 1m25.098s Lap 13: 1m25.136s Lap 14: 1m24.994s Lap 15: 1m25.474s Lap 16: 1m25.346s Lap 17: 1m25.206s Lap 18: 1m25.043s Lap 19: 1m25.098s Lap 20: 1m25.503s Lap 21: 1m24.970s Lap 22: 1m25.074s Lap 23: 1m24.958s Lap 24: 1m25.036s Lap 25: 1m24.789s Lap 26: 1m24.770s Lap 27: 1m32.537s [Off the track] Driver: Big John - Ferrari Practice laps Lap 1: 1m38.733s [Off the track] Lap 2: 1m27.690s [Off the track] Lap 3: 1m25.386s Lap 4: 1m45.138s [Off the track] Lap 5: 2m54.454s [Off the track] Lap 6: 2m49.778s [Off the track, Invalid lap] Lap 7: 1m26.539s [Off the track] Lap 8: 1m51.570s [Off the track] Lap 9: 1m38.390s [Off the track] Lap 10: 1m31.242s [Off the track] Lap 11: 1m33.259s [Off the track] Lap 12: 3m11.570s [Off the track] Lap 13: 1m55.791s [Off the track, Invalid lap] Lap 14: 1m41.472s [Off the track] Race laps Lap 0: 46.617s Lap 1: 1m34.177s Lap 2: 1m26.673s Lap 3: 1m25.823s Lap 4: 1m28.607s Lap 5: 1m25.991s [Off the track] Lap 6: 1m25.438s Lap 7: 1m24.557s Lap 8: 1m27.977s [Off the track]
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Driver: rudy saenen - Eagle
Practice laps Lap 1: 1m24.958s Lap 2: 1m24.365s Lap 3: 1m23.437s Lap 4: 1m23.059s Lap 5: 3m14.323s [Off the track, Invalid lap] Lap 6: 1m37.123s [Off the track] Lap 7: 1m24.233s Lap 8: 1m24.155s Lap 9: 1m39.616s [Off the track] Lap 10: 1m28.289s [Off the track] Lap 11: 1m23.906s Lap 12: 1m38.902s [Off the track] Lap 13: 1m26.201s Lap 14: 1m34.215s [Off the track] Lap 15: 1m23.370s Lap 16: 1m28.376s [Off the track] Race laps Lap 0: 46.116s Lap 1: 1m33.150s Lap 2: 1m27.364s Lap 3: 1m25.513s Lap 4: 1m28.916s Lap 5: 1m24.292s Lap 6: 1m24.477s Lap 7: 1m23.630s Lap 8: 1m24.181s Lap 9: 1m24.393s Lap 10: 1m24.744s Lap 11: 1m26.788s [Off the track] Lap 12: 1m24.407s Lap 13: 1m24.152s Lap 14: 1m23.897s Lap 15: 1m33.592s [Off the track] Lap 16: 1m24.429s Lap 17: 1m24.196s Lap 18: 1m24.525s [Off the track] Lap 19: 1m24.153s Lap 20: 1m25.861s [Off the track] Lap 21: 1m24.403s Lap 22: 1m24.371s Lap 23: 1m24.727s Lap 24: 1m27.293s [Off the track] Lap 25: 1m24.859s Lap 26: 1m25.210s [Off the track] Lap 27: 1m25.407s Driver: Mario Sablon - Brabham Practice laps Lap 1: 1m25.327s Lap 2: 1m24.353s Lap 3: 1m37.278s [Off the track] Lap 4: 1m23.390s Lap 5: 1m27.050s Lap 6: 1m24.136s [Off the track] Lap 7: 2m33.552s [Off the track, Invalid lap] Lap 8: 1m28.302s Lap 9: 1m24.000s Lap 10: 1m46.000s [Off the track] Lap 11: 59.743s [Off the track, Invalid lap] Lap 12: 1m41.163s [Off the track] Lap 13: 1m26.795s Lap 14: 1m34.416s [Off the track] Lap 15: 1m43.418s [Off the track] Lap 16: 1m23.318s Race laps Lap 0: 46.044s Lap 1: 1m32.109s Lap 2: 1m27.297s [Off the track] Lap 3: 1m25.574s Lap 4: 1m31.662s [Off the track] Lap 5: 1m26.125s [Off the track] Lap 6: 1m25.563s [Off the track] Lap 7: 1m24.859s Lap 8: 1m24.653s Lap 9: 1m39.781s [Off the track] Lap 10: 1m23.933s Lap 11: 1m25.262s Lap 12: 1m30.012s [Off the track] Lap 13: 1m36.891s [Off the track] Lap 14: 1m26.470s Lap 15: 1m33.449s [Off the track] Lap 16: 1m26.006s Lap 17: 1m24.045s Lap 18: 1m23.583s Lap 19: 1m24.065s Lap 20: 1m46.028s [Off the track] Lap 21: 1m24.929s Lap 22: 1m29.967s [Off the track] Lap 23: 1m25.154s [Off the track] Lap 24: 1m25.636s [Off the track] Lap 25: 1m32.347s [Off the track] Lap 26: 1m23.722s Driver: Peter Raemen - Ferrari Practice laps Lap 1: 1m39.538s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m28.169s [Off the track] Lap 3: 2m33.036s [Off the track, Invalid lap] Lap 4: 1m52.946s [Off the track] Lap 5: 1m33.630s [Off the track] Lap 6: 1m31.163s Lap 7: 1m22.931s Lap 8: 1m24.138s Lap 9: 1m31.533s [Off the track] Lap 10: 1m23.856s Lap 11: 6m00.211s [Invalid lap] Lap 12: 1m26.302s Lap 13: 1m24.038s Race laps Lap 0: 45.012s Lap 1: 1m28.321s Lap 2: 1m24.491s Lap 3: 1m25.007s Lap 4: 1m23.487s Lap 5: 1m23.513s Lap 6: 1m24.776s [Off the track] Lap 7: 1m23.748s Lap 8: 1m24.531s Lap 9: 1m24.312s Lap 10: 1m23.889s Lap 11: 1m23.711s Lap 12: 1m23.865s Lap 13: 1m24.212s Lap 14: 1m24.487s Lap 15: 1m23.857s Lap 16: 1m24.311s Lap 17: 1m24.748s Lap 18: 1m24.311s Lap 19: 1m23.810s Lap 20: 1m23.572s Lap 21: 1m24.545s Lap 22: 1m23.931s Lap 23: 1m23.588s Lap 24: 1m23.710s Lap 25: 1m23.720s Lap 26: 1m22.485s Lap 27: 1m23.371s Driver: Marc Vekeman - Eagle Practice laps Lap 1: 1m30.751s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m23.532s Lap 3: 1m23.910s Lap 4: 1m24.309s Lap 5: 1m27.563s [Off the track] Lap 6: 1m25.414s [Off the track] Lap 7: 2m27.600s [Off the track, Invalid lap] Lap 8: 1m22.947s Lap 9: 1m25.508s Lap 10: 1m21.944s Lap 11: 1m44.163s [Off the track] Lap 12: 1m44.227s [Off the track] Lap 13: 1m24.429s [Off the track] Lap 14: 1m29.423s [Off the track] Lap 15: 1m22.654s Lap 16: 1m27.471s [Off the track] Race laps Lap 0: 44.167s Lap 1: 1m27.739s Lap 2: 1m25.661s [Off the track] Lap 3: 1m27.749s [Off the track] Lap 4: 1m24.773s Lap 5: 1m25.385s Lap 6: 1m24.958s Lap 7: 1m25.274s Lap 8: 1m26.141s Lap 9: 1m26.195s Lap 10: 1m24.855s Lap 11: 1m25.476s [Off the track] Lap 12: 1m24.855s Lap 13: 1m25.219s Lap 14: 1m24.929s Lap 15: 1m25.621s Lap 16: 1m25.456s Lap 17: 1m26.412s Lap 18: 1m25.275s [Off the track] Lap 19: 1m28.296s [Off the track] Lap 20: 1m35.189s [Off the track] Lap 21: 1m24.952s Lap 22: 1m27.296s Lap 23: 1m24.781s Lap 24: 1m24.314s Lap 25: 1m23.839s Lap 26: 1m23.828s Lap 27: 1m28.672s Driver: Jan Verschueren - Eagle Practice laps Lap 1: 1m25.108s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m24.723s [Off the track] Lap 3: 1m23.811s Lap 4: 1m32.022s [Off the track] Lap 5: 1m24.766s Lap 6: 3m26.034s [Off the track, Invalid lap] Lap 7: 2m05.974s [Off the track, Invalid lap] Lap 8: 1m46.450s [Off the track] Lap 9: 1m32.641s [Off the track] Lap 10: 1m28.223s [Off the track] Lap 11: 1m25.008s [Off the track] Lap 12: 1m22.681s [Off the track] Lap 13: 6m01.998s [Off the track, Invalid lap] Race laps Lap 0: 44.707s Lap 1: 1m29.931s Lap 2: 1m25.825s Lap 3: 1m26.726s [Off the track] Lap 4: 1m27.629s [Off the track] Lap 5: 1m24.238s Lap 6: 1m31.885s [Off the track] Lap 7: 1m23.147s Lap 8: 1m24.315s Lap 9: 1m24.143s Lap 10: 1m25.028s Lap 11: 1m26.488s [Off the track] Lap 12: 1m24.207s Lap 13: 1m24.104s Lap 14: 1m23.970s [Off the track] Lap 15: 1m31.943s [Off the track] Lap 16: 1m34.973s [Off the track] Lap 17: 1m28.797s [Off the track] Lap 18: 1m24.594s Lap 19: 1m24.203s [Off the track] Lap 20: 1m23.832s Lap 21: 1m31.325s [Off the track] Lap 22: 1m27.598s [Off the track] Lap 23: 1m23.903s Lap 24: 1m26.593s [Off the track] Lap 25: 1m24.281s Lap 26: 1m58.206s [Off the track]
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Driver: Krikke - Ferrari
Practice laps Lap 1: 1m56.941s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m47.400s [Off the track] Lap 3: 1m43.970s [Off the track] Lap 4: 1m51.972s [Off the track, Invalid lap] Lap 5: 2m03.468s [Off the track] Lap 6: 1m34.595s [Off the track] Lap 7: 2m11.487s [Off the track, Invalid lap] Lap 8: 1m34.286s [Off the track] Lap 9: 2m55.319s [Off the track, Invalid lap] Lap 10: 1m37.749s [Off the track] Lap 11: 1m28.809s Race laps Lap 0: 47.394s Lap 1: 1m34.399s Lap 2: 1m30.186s Generated with GPL Replay Analyser Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003 LAP BY LAP RACE REPORT Start of the race: Dutch.GPL fails to make the start. Polesitter Marc Vekeman in a Eagle leads the field as the flag drops. Lap 1: Mario Sablon overtakes rudy saenen. Mario Sablon is in position 5 at the end of the lap. Stefan Sigwarth overtakes Jan Verschueren. Stefan Sigwarth is in position 3 at the end of the lap. Peter Raemen overtakes Jan Verschueren. Peter Raemen is in position 2 at the end of the lap. Lap 3: Stefan Sigwarth overtakes Marc Vekeman. Stefan Sigwarth is in position 2 at the end of the lap. Peter Raemen overtakes Marc Vekeman. Peter Raemen is in position 1 at the end of the lap. Marc Vekeman loses the lead. The new race leader is Peter Raemen. Krikke retires the Ferrari. Lap 4: Big John overtakes Mario Sablon. Big John is in position 6 at the end of the lap. rudy saenen overtakes Mario Sablon. rudy saenen is in position 5 at the end of the lap. Lap 6: rudy saenen overtakes Jan Verschueren. rudy saenen is in position 4 at the end of the lap. Lap 8: Mario Sablon overtakes Big John. Mario Sablon is in position 6 at the end of the lap. Lap 9: Big John retires the Ferrari. Lap 15: Jan Verschueren overtakes rudy saenen. Jan Verschueren is in position 4 at the end of the lap. Lap 16: rudy saenen overtakes Jan Verschueren. rudy saenen is in position 4 at the end of the lap. Lap 20: rudy saenen overtakes Marc Vekeman. rudy saenen is in position 3 at the end of the lap. Lap 26: What would become the fastest lap of the race is set by Peter Raemen. The time is an impressive 1m22.485s. End of the race: Peter Raemen wins the race 39.609s ahead of Stefan Sigwarth. Last of the podium finishers was rudy saenen, finishing 41.725s behind the winner. Finishing order and last lap info is unofficial (Replay might have been saved before end of race) Generated with GPL Replay Analyser
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Miljaarde, ben de race vergeten
![]() |
#10
|
|||
|
|||
Mijn raceje dan maar. Van te voren kreeg ik te horen dat mijn opa met spoed naar het ziekenhuis moest en tijdens de race kreeg ik te horen dat ie een hersenbloeding had gekregen en daardoor in een coma lag, vannacht om 1:10 overleden
![]() Iig mijn race dan. De kwalificatie begint me inmiddels goed de neus uit te hangen (ook uit mijn keel) en elke keer als ik in een goed rondje zit wil ik net ff te veel. Ik zet nog bijna een honda pb neer maar het scheelt gvd veel te weinig met nummertje 3 om er blij mee te zijn. P4 dan, vreemd genoeg staan de even nummers aan de binnenkant en voor mijn neus staat de egel van Jan en naast me de ferrari van Peter. Bij de start heeft Jan een gigantisch slome start en gelukkig heeft Peter een goede start zodat ik achter Peter samen langs Jan kunnen gaan voor t1. De eerste ronden zijn cruciaal en nadat ik in de eerste 2 rondjes dicht achter Peter zit gaat hij als een haas ervan door. In de verte, lap 5 ofzo, zie ik de leider het gras maaien met zijn eagle en komt voor mijn neus weer de baan op. Ik kan net in de voorlaatste bocht nog mijn honda tussendoor wringen en jappy ligt dan 2e ![]() Dan ontwikkelt zich een 'gevecht'. Marc probeert het letterlijk overal maar ik kan mijnhonda breed genoeg houden zodat hij geen kans ziet om erlnags te komen. Met nog 15 (?) ronden te gaan haakt hij in een keer af. Benzine op? Ik had toen wat lucht van 8 sec max echter het noodlot sloeg weer eens toe. In de voorlaatste ronde gebeurt me dit: sputter sputter. Merde! Had nog even een aantal bochten doorgereden om te kijken of dat nog ging met 8 sec voorsprong maar riskeerde het niet. Parkeerde mijn auto in de vangrail, shift r en maar door. Met 2 secondjes op Marc kom ik over de finish. naderhand kom ik erachter dat ik op gekookte bandjes heb gereden, vergeten de bandenspanning te verlagen ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Sterkte Stefan.
Mijn raceavond kon beter. Ik voor het eerst sinds heel lang veel geoefend voor Mosport, want ik heb wel een boontje voor die baan. Tijdens de eerste helft van de trainingen sta ik zelfs op de 3de plaats, maar word uiteindelijk toch terug op m'n rechtmatige plaats gezet. Had gehoopt op een pr tijdens de trainingsritten en ook dat ik sneller zou gaan dan de Papy-referentie, maar geen van beide kwam uit. Bij de start accelereer ik Rudy eruit en de eerste 8 ronden waren de leukste voor mij. Eerst enkele ronden Rudy kunnen afhouden en op den duur begon ik wat in te lopen op Jan (ook al nam ik telkens turn 2 slecht; te vroeg insturen en op de boordstenen). Dan in de vierde ronde of zo gaat het bijna mis na de jump, zodat Rudy en ook BJ (die ik nooit in m'n spiegels had gezien, omdat je in GPL on line maar 1 auto tegelijk in je spiegels ziet) er langs kunnen. Ik kan m'n karretje echter aanhangen en zo ontstaat een treintje van 3 à 4 wagens. In de achtste ronde gaat BJ iets te breed in turn 2 en ik erlangs. Iets later verlaat hij de strijd en begint mijn lijdensweg. Vrij veel gespind sinds dan, 1x shift-r ook en uiteindelijk op een ronde geëindigd ![]()
__________________
![]() |
#12
|
|||
|
|||
euh Jan, kun je me ff mailen, ben je email adres kwijt :S
|
#13
|
|||
|
|||
Yow Mario ,
How`s life ??? kun je nog een veldvuller gebruiken op de woensdagavonden ??? |
#14
|
||||
|
||||
VERSLAG VAN DE GP VAN CANADA IN MOSPORT
De voorlaatste GP van dit seizoen werd verreden in het Canadese Mosport. Het moeilijke en bijzonder glooiende circuit ligt te midden van de oerbossen. Het kent weinig bijval bij veel rijders en als het echt niet hoeft, verkiezen talrijke piloten er niet te rijden. Voor deze GP echter kwam er een nieuwe deelnemer opdagen : Peter Raemen. Hij zou nog van zich laten spreken…Grote afwezige was het Lotus-team met hun sterrijder Tim Vanhee. Wegens onduidelijke documenten weigerde de Canadese douane hun materiaal uit te klaren. Ze besloten dan maar onverrichter zake terug naar hun thuisbasis te keren om wat tests uit te voeren op Snetterton. Tijdens de oefensessie bleken de Eagle-rijders bijzonder hard te gaan. Mark Vekeman gaf halfweg de sessie zijn visitekaartje af door een tijd van 1.21.94 te laten optekenen. Op respectabele afstand volgde Jan Verschueren en daarmee was de eerste startrij volledig blauwwit gekleurd. Raemen toonde zich een zucht sneller als Stefan Sigwarth en legde daarmee beslag op de 3de startplaats. Rudy Saenen kwalificeerde zich als 3de Eagle-piloot 6de. Daarna volgden Mario Sablon, Big John en Krikke. Deze laatste was duidelijk nog wat onwennig op dit technisch veeleisende circuit, terwijl Big John de wetten van de geneeskunde uitdaagde door toch mee te doen. Hij had immers bijzonder veel last van een pijnlijke arm en ging in tegen het advies van zijn artsen. Het GPL-virus is blijkbaar nog niet uitgewoed… Bij de start benutte Vekeman zijn startpositie ten volle, maar Verschueren kwam lang niet zo goed van de lijn weg, zodat Sigwarth en Raemen hem wisten te veschalken. Daarachter accelereerde Sablon voorbij Saenen. Dit alles gebeurde zonder startcrashes en daarmee waren de pionnen gezet voor wat misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen was. Dan hebben we het niet over de overwinning, want na 2 ronden moest Vekeman Raemen voorlaten, waarna deze laatste soeverein en haast foutloos naar het zwart-witgeblokt reed. Raemen liet zijn concurrenten eenvoudigweg niet de minste kans zijn eerste plaats nog te betwisten en bouwde stelselmatig en beheerst zijn voorsprong uit. Maar achter hem vonden er twee bijzonder spannende duels plaats. Eerst moest Saenen voorbij Sablon zien te geraken, wat geen sinecure was op Mosport. Je moet er je tegenstrever tot een fout dwingen of wachten tot hij een gaatje laat vallen. In de 4de ronde ging het dan ei zo na mis voor Sablon. Na de jump ging het net iets te snel de rechterbocht in en verloor de tractie. Hij kon zijn Brabham nog houden, maar intussen waren Saenen en Big John hem voorbij. De tweede Ferrari-rijder had al redelijk vroeg opgegeven met onoverkomelijke mechanische problemen. Voor Krikke, toch de vice-kampioen van het vorige TVRL 1, is dit echt wel een nachtmerrieachtig seizoen geworden. Voor Saenen was dat het teken om de jacht te openen op de amper enkele seconden voor hem rijdende Verschueren. Nadat deze laatste op het gras terechtkwam bij Turn 2 was Saenen erlangs en dat was het begin van een rondenlange strijd tussen beide heren, waarbij Verschueren niet weg te branden was van bij de Saenens versnellingsbak. Sablon was intussen weer voorbij Big John, die er iets later de brui aan gaf. Het gevecht om de tweede plaats zal ook de TVRL-geschiedenis ingaan als bijzonder intens. Sigwarth profiteerde nagenoeg tegelijkertijd als Raemen van Vekemans pech en nam de 2de plaats over. Vekeman beet zich echter als een ware terriër vast in de achterwielen van Sigwarth en van de 3de tot de 16de ronde raasden deze kemphanen als aan elkaar vastgeplakt over het circuit. Links, rechts, waar Vekeman het ook probeerde, Sigwarth pareerde elke aanval. Deze twee gevechten werden evenwel ook bijna tegelijkertijd beëindigd. Verschueren begon onkarakteristiek veel fouten te maken en ook Vekeman moest de rol lossen. Hij verloor na verloop van tijd zelfs zijn 3de plaats aan Saenen. Sablon was al een hele tijd geen bedreiging meer, want ook hij stapelde vanaf de 9de ronde de fouten op. Voor een keer heeft hij bewezen de snelheid te hebben, maar dan ontbreekt het aan constantheid. Vanaf de 17de ronde reed iedereen min of meer geïsoleerd rond. Alleen voor Sigwarth werd het nog spannend toen hij in de voorlaatste ronde benzinepech kende. Saenen lag echter net iets te ver achter de Honda-rijder om hier nog van te kunnen profiteren. Na een intense en vermoeiende race kwam Peter Raemen dus als eerste over de finishlijn, gevolgd door Sigwarth, Saenen, Vekeman, Verschueren en ten slotte Sablon. Deze race zal zeker de annalen halen door de tomeloze inzet van de coureurs en ze werden daarvoor beloond door een bain de foule toen de enthousiaste toeschouwers het circuit op kwamen.
__________________
![]() |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Ikzelf gaf er niet de brui aan, maar m'n verbinding liet het weer eens afweten. En dat terwijl ik - na een afschuwelijk slechte kwalificatie (+2 sec achter m'n PB ![]() Ik zag vanaf de start twee, en soms zelfs drie wagens, voor me rijden. En ik kon ze bijhouden ![]() Rudy Saenen zat voor me op gemiddeld zo'n 100 tot 200 meter. Soms kwam ik wat dichterbij, soms liep hij weer wat uit. Ik zag Mario daar weer kort voor rijden. Zonder te pushen kon ik het tempo goed volgen en besloot de eerste fase van de race "steady"aan te doen...inhalen zou toch een hele toer worden. Gewoon af en toe Rudy even laten zien dat ik er nog steeds was (vooral in die langzame haakse bocht - even in z'n versnellingsbak duiken ![]() Zo rond lap 4 maakte Coureur Sablon een klein foutje die Rudy en ook ik snel konden afstraffen. "Zo, da's de eerste..." dacht ik nog. Even later begon mijn verbinding op te spelen, m'n quality balkje begon zenuwachtig te doen. Ik had al moeite met de concentratie - redelijk zware dag gehad, en weinig slaap door m'n schouderblessure - en dat op en neer gaande balkje was waarschijnlijk net de druppel die mij T2 liet missen ![]() Hoe dan ook, ik stuurde te laat T2 in en ging een redelijk stuk door het gras, waardoor Mario mij weer voorbij ging. Weer terug op de baan zag ik dat ik niet veel verloren had, ik had Mario niet eens zover voor me. Nou, maar weer van voren af aan beginnen en proberen Mario langzaamaan weer binnen te angelen. Helaas gaf korte tijd later m'n verbinding er de brui aan ![]() Errug jammer, want ik was gevoelsmatig met een heerlijk spannende race bezig. Nu maar hopen dat m'n verbinding het wel houd op Watkins Glenn. Ik vrees echter het ergste, ik heb de hele week al weer een jumpy qualitybalkje ![]() BTW Mario, weer een top-verslagje :up:. Ik vond 'm vanochtend op m'n werk in mijn postvakje. Ideaal leesvoer om onder het genot van een kopje koffie en een rokertje in onze rookruimte even door te nemen...
__________________
Old Soldiers Never Die Last edited by Big John; 17-02-2003 at 21:38. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|