De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 01-02-2003, 19:12
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
TVRL 2 : GP van Canada

VOORBESCHOUWING VAN DE GP VAN CANADA IN MOSPORT

Het huidige TVRL-seizoen zit er bijna op en voor de laatste 2 Grand Prix trekt de TVRL de grote plas over om het Noord-Amerikaanse luik aan te vatten. De eerste GP in de rij is die van Canada in Mosport.

Dit net geen 4 kilometer lange “pocketcircuit” is niet meteen het meest geliefde, maar wel bijzonder uitdagend. Net als op Zandvoort kunnen de frustraties hier heel hoog oplopen en in de eerste ronden is het vooral zaak het rustig aan te doen en met koude banden en een gevulde tank op de baan te blijven. Wie te vlug te enthousiast wordt, betaalt een hoge prijs. Mosport is bij uitstek een circuit waar de piloot zich moet beheersen en de limieten van zichzelf en z’n wagen haarfijn moet aanvoelen.

Deze baan biedt dan ook nagenoeg geen enkele plek waar even kan worden uitgerust. Het is enorm belastend om hier meerdere ronden na elkaar foutloos en snel te rijden. Zelfs op het snelste stuk van de baan mag de concentratie nauwelijks verslappen of je verliest veel tijd of crasht onvermijdelijk na de sprong omdat de aanloop niet goed was. De TVRL’ers genieten wel het voordeel dat de wedstrijd op het droge zal worden verreden, dit in tegenstelling tot de editie in ’67. Wie de baan al een beetje kent, zal moeten toegeven dat het een ware krachttoer moet zijn geweest om toen de finish te halen. De toenmalige piloten verdienen werkelijk een grenzeloos respect.

Ook ophangingen krijgen het hier hard te verduren. Wie de physics engine van GPL in volle glorie wil bewonderen en geen tijd of zin heeft een (de) (standaard)replay van de Ring te bekijken, vindt in Mosport een geldig alternatief.

Met evenwaardige tegenstanders zou deze baan vooral de Brabham en Ferrari’s in de TVRL moeten liggen, zonder natuurlijk de onvermijdelijke Lotus te vergeten. Het is echter maar de vraag of deze bolides inderdaad vooraan te vinden zullen zijn, al zou het een mooie afwisseling zijn vergeleken met de voorbije GP’s.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2003, 15:02
siggy siggy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2002
Posts: 57
jappy are go
Reply With Quote
  #3  
Old 04-02-2003, 11:43
Timpreza's Avatar
Timpreza Timpreza is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kortrijk
Posts: 38
Ik kan er jammergenoeg niet bijzijn, hoewel ik naar Mosport uitkeek
__________________
Vlaamse Racing League
Reply With Quote
  #4  
Old 04-02-2003, 11:55
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Jammer Tim.
Maar dan kan ik eindelijk eens winnen .
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 05-02-2003, 20:45
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Persbericht van Wernake n.a.v. de GP van Canada

“Wernake racing zal niet aanwezig in Mosport.

Na het afhaken van de tweede piloot in het begin van het seizoen en de tegenvallende resultaten in de laatste 2 races heeft 1 van de sponsors afgehaakt.

Ondanks verwoede pogingen van de teamleiding is men er niet in geslaagd om de nodige fondsen te vinden die er nodig zijn om de trip naar Canada te maken.

Wernake racing zal wel aanwezig voor de laatste race van het seizoen in Watkins Glen.”

We wensen het team dan ook van harte geluk in hun zoektocht en hopen hun camper inderdaad in Watkins Glen te zien staan.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 05-02-2003, 22:31
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
De uitslag

Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 13 Marc Vekeman Eagle BEL 1m21.944s 16
2 17 Jan Verschueren Eagle BEL 1m22.681s 00.737s 13
3 11 Peter Raemen Ferrari BEL 1m22.931s 00.987s 13
4 8 Stefan Sigwarth Honda HOL 1m22.943s 00.999s 16
5 10 rudy saenen Eagle BEL 1m23.059s 01.115s 16
6 16 Mario Sablon Brabham BRA 1m23.318s 01.374s 16
7 12 Big John Ferrari HOL 1m25.386s 03.442s 14
8 20 Krikke Ferrari BEL 1m28.809s 06.865s 11
9 4 Dutch.GPL Brabham HOL No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser


Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003

RACE RESULTS (After 27 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 11 Peter Raemen Ferrari BEL 27 37m52.309s
2 8 Stefan Sigwarth Honda HOL 27 38m31.918s 39.609s
3 10 rudy saenen Eagle BEL 27 38m34.034s 41.725s
4 13 Marc Vekeman Eagle BEL 27 38m42.295s 49.986s
5 17 Jan Verschueren Eagle BEL 26 38m01.579s 1 lap(s)
6 16 Mario Sablon Brabham BRA 26 38m20.154s 1 lap(s)
7 12 Big John Ferrari HOL 8 11m40.848s 19 lap(s)
8 20 Krikke Ferrari BEL 2 3m06.967s 25 lap(s)
9 4 Dutch.GPL Brabham HOL 0 DidNotStart 27 lap(s)


Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Peter Raemen 1m22.485s 26
2 Jan Verschueren 1m23.147s 7
3 Mario Sablon 1m23.583s 18
4 rudy saenen 1m23.630s 7
5 Marc Vekeman 1m23.828s 26
6 Big John 1m24.557s 7
7 Stefan Sigwarth 1m24.726s 4
8 Krikke 1m30.186s 2
9 Dutch.GPL No time


LEADERS

Driver Laps
Marc Vekeman 1-2
Peter Raemen 3-27

Number of lead changes: 1
Number of leaders: 2


LAPS LED

Driver Laps led
Peter Raemen 25
Marc Vekeman 2


HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Stefan Sigwarth 4 2 2
rudy saenen 5 3 2
Peter Raemen 3 1 2
Dutch.GPL 9 9 0
Big John 7 7 0
Mario Sablon 6 6 0
Krikke 8 8 0
Jan Verschueren 2 5 -3
Marc Vekeman 1 4 -3


ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Peter Raemen (26/27) 96.30
Stefan Sigwarth (26/27) 96.30
rudy saenen (21/27) 77.78
Marc Vekeman (21/27) 77.78
Mario Sablon (13/26) 50.00
Jan Verschueren (13/26) 50.00
Big John (6/8) 75.00
Krikke (2/2) 100.00


RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Krikke 0.000 0.000 1m30.186s 2
Peter Raemen 0.441 0.537 1m23.999s 27
Stefan Sigwarth 0.617 1.442 1m25.489s 27
Big John 1.126 1.323 1m26.438s 8
rudy saenen 1.363 2.053 1m25.376s 27
Marc Vekeman 1.394 2.200 1m25.976s 27
Jan Verschueren 4.084 6.947 1m27.678s 26
Mario Sablon 4.311 5.550 1m28.280s 26


All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser


Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003

Driver: Dutch.GPL - Brabham

No practice laps

No race laps


Driver: Stefan Sigwarth - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m31.330s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m24.430s [Off the track]
Lap 3: 1m23.297s
Lap 4: 2m06.899s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m37.578s [Off the track]
Lap 6: 1m37.334s [Off the track]
Lap 7: 1m23.398s
Lap 8: 1m40.883s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m46.859s [Off the track]
Lap 10: 2m44.515s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m32.620s [Off the track]
Lap 12: 2m34.298s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m36.409s [Off the track]
Lap 14: 1m22.943s
Lap 15: 2m16.169s [Off the track, Invalid lap]
Lap 16: 1m23.177s

Race laps
Lap 0: 45.197s
Lap 1: 1m29.003s
Lap 2: 1m25.614s
Lap 3: 1m25.018s
Lap 4: 1m24.726s
Lap 5: 1m25.714s
Lap 6: 1m24.869s
Lap 7: 1m25.343s
Lap 8: 1m25.876s
Lap 9: 1m25.721s
Lap 10: 1m25.377s
Lap 11: 1m25.440s
Lap 12: 1m25.098s
Lap 13: 1m25.136s
Lap 14: 1m24.994s
Lap 15: 1m25.474s
Lap 16: 1m25.346s
Lap 17: 1m25.206s
Lap 18: 1m25.043s
Lap 19: 1m25.098s
Lap 20: 1m25.503s
Lap 21: 1m24.970s
Lap 22: 1m25.074s
Lap 23: 1m24.958s
Lap 24: 1m25.036s
Lap 25: 1m24.789s
Lap 26: 1m24.770s
Lap 27: 1m32.537s [Off the track]


Driver: Big John - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m38.733s [Off the track]
Lap 2: 1m27.690s [Off the track]
Lap 3: 1m25.386s
Lap 4: 1m45.138s [Off the track]
Lap 5: 2m54.454s [Off the track]
Lap 6: 2m49.778s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m26.539s [Off the track]
Lap 8: 1m51.570s [Off the track]
Lap 9: 1m38.390s [Off the track]
Lap 10: 1m31.242s [Off the track]
Lap 11: 1m33.259s [Off the track]
Lap 12: 3m11.570s [Off the track]
Lap 13: 1m55.791s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m41.472s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.617s
Lap 1: 1m34.177s
Lap 2: 1m26.673s
Lap 3: 1m25.823s
Lap 4: 1m28.607s
Lap 5: 1m25.991s [Off the track]
Lap 6: 1m25.438s
Lap 7: 1m24.557s
Lap 8: 1m27.977s [Off the track]
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 05-02-2003, 22:32
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Driver: rudy saenen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m24.958s
Lap 2: 1m24.365s
Lap 3: 1m23.437s
Lap 4: 1m23.059s
Lap 5: 3m14.323s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m37.123s [Off the track]
Lap 7: 1m24.233s
Lap 8: 1m24.155s
Lap 9: 1m39.616s [Off the track]
Lap 10: 1m28.289s [Off the track]
Lap 11: 1m23.906s
Lap 12: 1m38.902s [Off the track]
Lap 13: 1m26.201s
Lap 14: 1m34.215s [Off the track]
Lap 15: 1m23.370s
Lap 16: 1m28.376s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.116s
Lap 1: 1m33.150s
Lap 2: 1m27.364s
Lap 3: 1m25.513s
Lap 4: 1m28.916s
Lap 5: 1m24.292s
Lap 6: 1m24.477s
Lap 7: 1m23.630s
Lap 8: 1m24.181s
Lap 9: 1m24.393s
Lap 10: 1m24.744s
Lap 11: 1m26.788s [Off the track]
Lap 12: 1m24.407s
Lap 13: 1m24.152s
Lap 14: 1m23.897s
Lap 15: 1m33.592s [Off the track]
Lap 16: 1m24.429s
Lap 17: 1m24.196s
Lap 18: 1m24.525s [Off the track]
Lap 19: 1m24.153s
Lap 20: 1m25.861s [Off the track]
Lap 21: 1m24.403s
Lap 22: 1m24.371s
Lap 23: 1m24.727s
Lap 24: 1m27.293s [Off the track]
Lap 25: 1m24.859s
Lap 26: 1m25.210s [Off the track]
Lap 27: 1m25.407s


Driver: Mario Sablon - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m25.327s
Lap 2: 1m24.353s
Lap 3: 1m37.278s [Off the track]
Lap 4: 1m23.390s
Lap 5: 1m27.050s
Lap 6: 1m24.136s [Off the track]
Lap 7: 2m33.552s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m28.302s
Lap 9: 1m24.000s
Lap 10: 1m46.000s [Off the track]
Lap 11: 59.743s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m41.163s [Off the track]
Lap 13: 1m26.795s
Lap 14: 1m34.416s [Off the track]
Lap 15: 1m43.418s [Off the track]
Lap 16: 1m23.318s

Race laps
Lap 0: 46.044s
Lap 1: 1m32.109s
Lap 2: 1m27.297s [Off the track]
Lap 3: 1m25.574s
Lap 4: 1m31.662s [Off the track]
Lap 5: 1m26.125s [Off the track]
Lap 6: 1m25.563s [Off the track]
Lap 7: 1m24.859s
Lap 8: 1m24.653s
Lap 9: 1m39.781s [Off the track]
Lap 10: 1m23.933s
Lap 11: 1m25.262s
Lap 12: 1m30.012s [Off the track]
Lap 13: 1m36.891s [Off the track]
Lap 14: 1m26.470s
Lap 15: 1m33.449s [Off the track]
Lap 16: 1m26.006s
Lap 17: 1m24.045s
Lap 18: 1m23.583s
Lap 19: 1m24.065s
Lap 20: 1m46.028s [Off the track]
Lap 21: 1m24.929s
Lap 22: 1m29.967s [Off the track]
Lap 23: 1m25.154s [Off the track]
Lap 24: 1m25.636s [Off the track]
Lap 25: 1m32.347s [Off the track]
Lap 26: 1m23.722s


Driver: Peter Raemen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m39.538s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m28.169s [Off the track]
Lap 3: 2m33.036s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m52.946s [Off the track]
Lap 5: 1m33.630s [Off the track]
Lap 6: 1m31.163s
Lap 7: 1m22.931s
Lap 8: 1m24.138s
Lap 9: 1m31.533s [Off the track]
Lap 10: 1m23.856s
Lap 11: 6m00.211s [Invalid lap]
Lap 12: 1m26.302s
Lap 13: 1m24.038s

Race laps
Lap 0: 45.012s
Lap 1: 1m28.321s
Lap 2: 1m24.491s
Lap 3: 1m25.007s
Lap 4: 1m23.487s
Lap 5: 1m23.513s
Lap 6: 1m24.776s [Off the track]
Lap 7: 1m23.748s
Lap 8: 1m24.531s
Lap 9: 1m24.312s
Lap 10: 1m23.889s
Lap 11: 1m23.711s
Lap 12: 1m23.865s
Lap 13: 1m24.212s
Lap 14: 1m24.487s
Lap 15: 1m23.857s
Lap 16: 1m24.311s
Lap 17: 1m24.748s
Lap 18: 1m24.311s
Lap 19: 1m23.810s
Lap 20: 1m23.572s
Lap 21: 1m24.545s
Lap 22: 1m23.931s
Lap 23: 1m23.588s
Lap 24: 1m23.710s
Lap 25: 1m23.720s
Lap 26: 1m22.485s
Lap 27: 1m23.371s


Driver: Marc Vekeman - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m30.751s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m23.532s
Lap 3: 1m23.910s
Lap 4: 1m24.309s
Lap 5: 1m27.563s [Off the track]
Lap 6: 1m25.414s [Off the track]
Lap 7: 2m27.600s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m22.947s
Lap 9: 1m25.508s
Lap 10: 1m21.944s
Lap 11: 1m44.163s [Off the track]
Lap 12: 1m44.227s [Off the track]
Lap 13: 1m24.429s [Off the track]
Lap 14: 1m29.423s [Off the track]
Lap 15: 1m22.654s
Lap 16: 1m27.471s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 44.167s
Lap 1: 1m27.739s
Lap 2: 1m25.661s [Off the track]
Lap 3: 1m27.749s [Off the track]
Lap 4: 1m24.773s
Lap 5: 1m25.385s
Lap 6: 1m24.958s
Lap 7: 1m25.274s
Lap 8: 1m26.141s
Lap 9: 1m26.195s
Lap 10: 1m24.855s
Lap 11: 1m25.476s [Off the track]
Lap 12: 1m24.855s
Lap 13: 1m25.219s
Lap 14: 1m24.929s
Lap 15: 1m25.621s
Lap 16: 1m25.456s
Lap 17: 1m26.412s
Lap 18: 1m25.275s [Off the track]
Lap 19: 1m28.296s [Off the track]
Lap 20: 1m35.189s [Off the track]
Lap 21: 1m24.952s
Lap 22: 1m27.296s
Lap 23: 1m24.781s
Lap 24: 1m24.314s
Lap 25: 1m23.839s
Lap 26: 1m23.828s
Lap 27: 1m28.672s


Driver: Jan Verschueren - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m25.108s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m24.723s [Off the track]
Lap 3: 1m23.811s
Lap 4: 1m32.022s [Off the track]
Lap 5: 1m24.766s
Lap 6: 3m26.034s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 2m05.974s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m46.450s [Off the track]
Lap 9: 1m32.641s [Off the track]
Lap 10: 1m28.223s [Off the track]
Lap 11: 1m25.008s [Off the track]
Lap 12: 1m22.681s [Off the track]
Lap 13: 6m01.998s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 44.707s
Lap 1: 1m29.931s
Lap 2: 1m25.825s
Lap 3: 1m26.726s [Off the track]
Lap 4: 1m27.629s [Off the track]
Lap 5: 1m24.238s
Lap 6: 1m31.885s [Off the track]
Lap 7: 1m23.147s
Lap 8: 1m24.315s
Lap 9: 1m24.143s
Lap 10: 1m25.028s
Lap 11: 1m26.488s [Off the track]
Lap 12: 1m24.207s
Lap 13: 1m24.104s
Lap 14: 1m23.970s [Off the track]
Lap 15: 1m31.943s [Off the track]
Lap 16: 1m34.973s [Off the track]
Lap 17: 1m28.797s [Off the track]
Lap 18: 1m24.594s
Lap 19: 1m24.203s [Off the track]
Lap 20: 1m23.832s
Lap 21: 1m31.325s [Off the track]
Lap 22: 1m27.598s [Off the track]
Lap 23: 1m23.903s
Lap 24: 1m26.593s [Off the track]
Lap 25: 1m24.281s
Lap 26: 1m58.206s [Off the track]
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2003, 22:33
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Driver: Krikke - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m56.941s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m47.400s [Off the track]
Lap 3: 1m43.970s [Off the track]
Lap 4: 1m51.972s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 2m03.468s [Off the track]
Lap 6: 1m34.595s [Off the track]
Lap 7: 2m11.487s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m34.286s [Off the track]
Lap 9: 2m55.319s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m37.749s [Off the track]
Lap 11: 1m28.809s

Race laps
Lap 0: 47.394s
Lap 1: 1m34.399s
Lap 2: 1m30.186s


Generated with GPL Replay Analyser


Track: Mosport Wed Feb 05 21:21:20 2003

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Dutch.GPL fails to make the start.
Polesitter Marc Vekeman in a Eagle leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Mario Sablon overtakes rudy saenen.
Mario Sablon is in position 5 at the end of the lap.
Stefan Sigwarth overtakes Jan Verschueren.
Stefan Sigwarth is in position 3 at the end of the lap.
Peter Raemen overtakes Jan Verschueren.
Peter Raemen is in position 2 at the end of the lap.

Lap 3:
Stefan Sigwarth overtakes Marc Vekeman.
Stefan Sigwarth is in position 2 at the end of the lap.
Peter Raemen overtakes Marc Vekeman.
Peter Raemen is in position 1 at the end of the lap.
Marc Vekeman loses the lead.
The new race leader is Peter Raemen.
Krikke retires the Ferrari.

Lap 4:
Big John overtakes Mario Sablon.
Big John is in position 6 at the end of the lap.
rudy saenen overtakes Mario Sablon.
rudy saenen is in position 5 at the end of the lap.

Lap 6:
rudy saenen overtakes Jan Verschueren.
rudy saenen is in position 4 at the end of the lap.

Lap 8:
Mario Sablon overtakes Big John.
Mario Sablon is in position 6 at the end of the lap.

Lap 9:
Big John retires the Ferrari.

Lap 15:
Jan Verschueren overtakes rudy saenen.
Jan Verschueren is in position 4 at the end of the lap.

Lap 16:
rudy saenen overtakes Jan Verschueren.
rudy saenen is in position 4 at the end of the lap.

Lap 20:
rudy saenen overtakes Marc Vekeman.
rudy saenen is in position 3 at the end of the lap.

Lap 26:
What would become the fastest lap of the race is set by Peter Raemen.
The time is an impressive 1m22.485s.

End of the race:
Peter Raemen wins the race 39.609s ahead of Stefan Sigwarth.
Last of the podium finishers was rudy saenen,
finishing 41.725s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 05-02-2003, 23:24
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Miljaarde, ben de race vergeten
Reply With Quote
  #10  
Old 06-02-2003, 08:57
siggy siggy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2002
Posts: 57
Mijn raceje dan maar. Van te voren kreeg ik te horen dat mijn opa met spoed naar het ziekenhuis moest en tijdens de race kreeg ik te horen dat ie een hersenbloeding had gekregen en daardoor in een coma lag, vannacht om 1:10 overleden .

Iig mijn race dan. De kwalificatie begint me inmiddels goed de neus uit te hangen (ook uit mijn keel) en elke keer als ik in een goed rondje zit wil ik net ff te veel. Ik zet nog bijna een honda pb neer maar het scheelt gvd veel te weinig met nummertje 3 om er blij mee te zijn. P4 dan, vreemd genoeg staan de even nummers aan de binnenkant en voor mijn neus staat de egel van Jan en naast me de ferrari van Peter. Bij de start heeft Jan een gigantisch slome start en gelukkig heeft Peter een goede start zodat ik achter Peter samen langs Jan kunnen gaan voor t1. De eerste ronden zijn cruciaal en nadat ik in de eerste 2 rondjes dicht achter Peter zit gaat hij als een haas ervan door. In de verte, lap 5 ofzo, zie ik de leider het gras maaien met zijn eagle en komt voor mijn neus weer de baan op. Ik kan net in de voorlaatste bocht nog mijn honda tussendoor wringen en jappy ligt dan 2e
Dan ontwikkelt zich een 'gevecht'. Marc probeert het letterlijk overal maar ik kan mijnhonda breed genoeg houden zodat hij geen kans ziet om erlnags te komen.
Met nog 15 (?) ronden te gaan haakt hij in een keer af. Benzine op? Ik had toen wat lucht van 8 sec max echter het noodlot sloeg weer eens toe. In de voorlaatste ronde gebeurt me dit: sputter sputter. Merde! Had nog even een aantal bochten doorgereden om te kijken of dat nog ging met 8 sec voorsprong maar riskeerde het niet. Parkeerde mijn auto in de vangrail, shift r en maar door. Met 2 secondjes op Marc kom ik over de finish.

naderhand kom ik erachter dat ik op gekookte bandjes heb gereden, vergeten de bandenspanning te verlagen ) Slechste ronde van het hele veld en toch 2e. Ole!
Reply With Quote
  #11  
Old 06-02-2003, 09:17
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Sterkte Stefan.

Mijn raceavond kon beter. Ik voor het eerst sinds heel lang veel geoefend voor Mosport, want ik heb wel een boontje voor die baan. Tijdens de eerste helft van de trainingen sta ik zelfs op de 3de plaats, maar word uiteindelijk toch terug op m'n rechtmatige plaats gezet. Had gehoopt op een pr tijdens de trainingsritten en ook dat ik sneller zou gaan dan de Papy-referentie, maar geen van beide kwam uit.

Bij de start accelereer ik Rudy eruit en de eerste 8 ronden waren de leukste voor mij. Eerst enkele ronden Rudy kunnen afhouden en op den duur begon ik wat in te lopen op Jan (ook al nam ik telkens turn 2 slecht; te vroeg insturen en op de boordstenen). Dan in de vierde ronde of zo gaat het bijna mis na de jump, zodat Rudy en ook BJ (die ik nooit in m'n spiegels had gezien, omdat je in GPL on line maar 1 auto tegelijk in je spiegels ziet) er langs kunnen. Ik kan m'n karretje echter aanhangen en zo ontstaat een treintje van 3 à 4 wagens. In de achtste ronde gaat BJ iets te breed in turn 2 en ik erlangs. Iets later verlaat hij de strijd en begint mijn lijdensweg. Vrij veel gespind sinds dan, 1x shift-r ook en uiteindelijk op een ronde geëindigd . Achteraf zie ik dat ik wel de 3de snelste raceronde reed, wat me in zo'n select gezelschap nog nooit overkomen is, maar wat ben ik ermee ? Concentratie vasthouden is nog steeds m'n grootste probleem, zeker als ik alleen rij...
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 06-02-2003, 16:28
siggy siggy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2002
Posts: 57
euh Jan, kun je me ff mailen, ben je email adres kwijt :S
Reply With Quote
  #13  
Old 15-02-2003, 11:44
Natas Natas is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2001
Posts: 7
Yow Mario ,

How`s life ???

kun je nog een veldvuller gebruiken op de woensdagavonden ???
Reply With Quote
  #14  
Old 16-02-2003, 18:19
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
VERSLAG VAN DE GP VAN CANADA IN MOSPORT

De voorlaatste GP van dit seizoen werd verreden in het Canadese Mosport. Het moeilijke en bijzonder glooiende circuit ligt te midden van de oerbossen. Het kent weinig bijval bij veel rijders en als het echt niet hoeft, verkiezen talrijke piloten er niet te rijden. Voor deze GP echter kwam er een nieuwe deelnemer opdagen : Peter Raemen. Hij zou nog van zich laten spreken…Grote afwezige was het Lotus-team met hun sterrijder Tim Vanhee. Wegens onduidelijke documenten weigerde de Canadese douane hun materiaal uit te klaren. Ze besloten dan maar onverrichter zake terug naar hun thuisbasis te keren om wat tests uit te voeren op Snetterton.

Tijdens de oefensessie bleken de Eagle-rijders bijzonder hard te gaan. Mark Vekeman gaf halfweg de sessie zijn visitekaartje af door een tijd van 1.21.94 te laten optekenen. Op respectabele afstand volgde Jan Verschueren en daarmee was de eerste startrij volledig blauwwit gekleurd. Raemen toonde zich een zucht sneller als Stefan Sigwarth en legde daarmee beslag op de 3de startplaats. Rudy Saenen kwalificeerde zich als 3de Eagle-piloot 6de. Daarna volgden Mario Sablon, Big John en Krikke. Deze laatste was duidelijk nog wat onwennig op dit technisch veeleisende circuit, terwijl Big John de wetten van de geneeskunde uitdaagde door toch mee te doen. Hij had immers bijzonder veel last van een pijnlijke arm en ging in tegen het advies van zijn artsen. Het GPL-virus is blijkbaar nog niet uitgewoed…

Bij de start benutte Vekeman zijn startpositie ten volle, maar Verschueren kwam lang niet zo goed van de lijn weg, zodat Sigwarth en Raemen hem wisten te veschalken. Daarachter accelereerde Sablon voorbij Saenen. Dit alles gebeurde zonder startcrashes en daarmee waren de pionnen gezet voor wat misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen was. Dan hebben we het niet over de overwinning, want na 2 ronden moest Vekeman Raemen voorlaten, waarna deze laatste soeverein en haast foutloos naar het zwart-witgeblokt reed. Raemen liet zijn concurrenten eenvoudigweg niet de minste kans zijn eerste plaats nog te betwisten en bouwde stelselmatig en beheerst zijn voorsprong uit. Maar achter hem vonden er twee bijzonder spannende duels plaats. Eerst moest Saenen voorbij Sablon zien te geraken, wat geen sinecure was op Mosport. Je moet er je tegenstrever tot een fout dwingen of wachten tot hij een gaatje laat vallen. In de 4de ronde ging het dan ei zo na mis voor Sablon. Na de jump ging het net iets te snel de rechterbocht in en verloor de tractie. Hij kon zijn Brabham nog houden, maar intussen waren Saenen en Big John hem voorbij. De tweede Ferrari-rijder had al redelijk vroeg opgegeven met onoverkomelijke mechanische problemen. Voor Krikke, toch de vice-kampioen van het vorige TVRL 1, is dit echt wel een nachtmerrieachtig seizoen geworden.

Voor Saenen was dat het teken om de jacht te openen op de amper enkele seconden voor hem rijdende Verschueren. Nadat deze laatste op het gras terechtkwam bij Turn 2 was Saenen erlangs en dat was het begin van een rondenlange strijd tussen beide heren, waarbij Verschueren niet weg te branden was van bij de Saenens versnellingsbak. Sablon was intussen weer voorbij Big John, die er iets later de brui aan gaf. Het gevecht om de tweede plaats zal ook de TVRL-geschiedenis ingaan als bijzonder intens. Sigwarth profiteerde nagenoeg tegelijkertijd als Raemen van Vekemans pech en nam de 2de plaats over. Vekeman beet zich echter als een ware terriër vast in de achterwielen van Sigwarth en van de 3de tot de 16de ronde raasden deze kemphanen als aan elkaar vastgeplakt over het circuit. Links, rechts, waar Vekeman het ook probeerde, Sigwarth pareerde elke aanval. Deze twee gevechten werden evenwel ook bijna tegelijkertijd beëindigd. Verschueren begon onkarakteristiek veel fouten te maken en ook Vekeman moest de rol lossen. Hij verloor na verloop van tijd zelfs zijn 3de plaats aan Saenen.

Sablon was al een hele tijd geen bedreiging meer, want ook hij stapelde vanaf de 9de ronde de fouten op. Voor een keer heeft hij bewezen de snelheid te hebben, maar dan ontbreekt het aan constantheid. Vanaf de 17de ronde reed iedereen min of meer geïsoleerd rond. Alleen voor Sigwarth werd het nog spannend toen hij in de voorlaatste ronde benzinepech kende. Saenen lag echter net iets te ver achter de Honda-rijder om hier nog van te kunnen profiteren.

Na een intense en vermoeiende race kwam Peter Raemen dus als eerste over de finishlijn, gevolgd door Sigwarth, Saenen, Vekeman, Verschueren en ten slotte Sablon. Deze race zal zeker de annalen halen door de tomeloze inzet van de coureurs en ze werden daarvoor beloond door een bain de foule toen de enthousiaste toeschouwers het circuit op kwamen.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 17-02-2003, 21:36
Big John Big John is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Amsterdam
Posts: 49
Quote:
Originally posted by Mario
VERSLAG VAN DE GP VAN CANADA IN MOSPORT

...
Sablon was intussen weer voorbij Big John, die er iets later de brui aan gaf.
....
Hola, even iets rechtzetten .
Ikzelf gaf er niet de brui aan, maar m'n verbinding liet het weer eens afweten.

En dat terwijl ik - na een afschuwelijk slechte kwalificatie (+2 sec achter m'n PB ) - erg veel lol in de wedstrijd zelf had.
Ik zag vanaf de start twee, en soms zelfs drie wagens, voor me rijden. En ik kon ze bijhouden .

Rudy Saenen zat voor me op gemiddeld zo'n 100 tot 200 meter. Soms kwam ik wat dichterbij, soms liep hij weer wat uit.
Ik zag Mario daar weer kort voor rijden.
Zonder te pushen kon ik het tempo goed volgen en besloot de eerste fase van de race "steady"aan te doen...inhalen zou toch een hele toer worden.
Gewoon af en toe Rudy even laten zien dat ik er nog steeds was (vooral in die langzame haakse bocht - even in z'n versnellingsbak duiken ).

Zo rond lap 4 maakte Coureur Sablon een klein foutje die Rudy en ook ik snel konden afstraffen.
"Zo, da's de eerste..." dacht ik nog.
Even later begon mijn verbinding op te spelen, m'n quality balkje begon zenuwachtig te doen.

Ik had al moeite met de concentratie - redelijk zware dag gehad, en weinig slaap door m'n schouderblessure - en dat op en neer gaande balkje was waarschijnlijk net de druppel die mij T2 liet missen .

Hoe dan ook, ik stuurde te laat T2 in en ging een redelijk stuk door het gras, waardoor Mario mij weer voorbij ging.
Weer terug op de baan zag ik dat ik niet veel verloren had, ik had Mario niet eens zover voor me.
Nou, maar weer van voren af aan beginnen en proberen Mario langzaamaan weer binnen te angelen.
Helaas gaf korte tijd later m'n verbinding er de brui aan

Errug jammer, want ik was gevoelsmatig met een heerlijk spannende race bezig.

Nu maar hopen dat m'n verbinding het wel houd op Watkins Glenn.
Ik vrees echter het ergste, ik heb de hele week al weer een jumpy qualitybalkje .

BTW Mario, weer een top-verslagje :up:.
Ik vond 'm vanochtend op m'n werk in mijn postvakje. Ideaal leesvoer om onder het genot van een kopje koffie en een rokertje in onze rookruimte even door te nemen...
__________________
Old Soldiers Never Die

Last edited by Big John; 17-02-2003 at 21:38.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.