De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
  #31  
Old 02-08-2010, 22:21
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
hm, williams F1 zit toch al een paar jaar in zware papieren, qua financiën? verwachten ze dan dat de F1 zó veel goedkoper gaat worden tegen 2012, of stappen ze er uit?

Williams is meer als Williams F1. Ze zijn ook actief als hybride power leverancier.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #32  
Old 03-08-2010, 09:10
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Ze zijn ook actief als hybride power leverancier.
Dat is volgens mij uitbesteed aan een onderaannemer...

Gevonden; http://www.williamshybridpower.com/company
In 2008, Williams F1 acquired a significant shareholding in Automotive Hybrid Power. The company was subsequently renamed Williams Hybrid Power Limited (WHP) and relocated from Norwich to Williams F1’s headquarters in Oxfordshire.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen

Last edited by Bart.Vandecavey; 03-08-2010 at 09:22.
Reply With Quote
  #33  
Old 03-08-2010, 11:14
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5075

Te hopen kloppen de geruchten.
Dan zou het in de dtm 2012 nog wel eens mooi kunnen worden met mercedes, audi, bmw, opel,...
Laten we hopen dat ons een mooie toekomst te wachten staat, want de dtm mag toch wel wat nieuw leven ingeblazen worden.
Mag? Het moet! Althans het huidige DTM kan mij niet vermaken.

Zoals Mark al zegt was Williams ook al betrokken bij de Calibra's. Dat Williams ook sterke banden heeft men zo'n KERS leverancier kan ook wel eens een reden zijn voor samenwerking.

Opel is onderdeel van GM dus als de nieuwe regels ook in Amerika gebruikt gaan worden (al moet ik dat nog zien) kan men daar de wagen rebadgen als Chevrolet, Cadillac of Buick.

Last edited by FIRE; 03-08-2010 at 11:17.
Reply With Quote
  #34  
Old 03-08-2010, 11:18
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Het test model van de NGTC (BTCC) wordt een Toyota Avensis. Toyota UK heeft een bodyshell beschikbaar gesteld.


Er breken leuke tijden aan voor de toerwagen fans (in ieder geval wat betreft speculatie en whisful thinking; Of we volle grids en leuke races krijgen is nog maar afwachten. )

Last edited by FIRE; 03-08-2010 at 11:20.
Reply With Quote
  #35  
Old 03-08-2010, 12:37
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Is dit off-topic ?
Allicht wel want het ging hier over Europese kampioenschappen en WTCC etc.

Wat me opvalt is dat blijkbaar iedereen zich heeft neergelegd bij het feit dat ("dankzij" de RACB) er in België nu niet één echt officieel kampioenschap meer is voor ECHTE amateurs , hetzij Sprint, hetzij Endurance.

Cheap and cheerful Entry level kampioenschappen zoals in UK, zeg maar.

Naar mijn bescheiden mening wil dat zeggen dat de instapdrempel in de "officiele" sport te hoog ligt en er dus op termijn weinig of geen invloeiing van "nieuw" bloed zal zijn.

Op langere termijn is dat nefast voor ALLE omloopsport in België.
Reply With Quote
  #36  
Old 03-09-2010, 21:15
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Nissan heeft wel interesse in de DTM

Quote:
Nissan has admitted that it is in discussions that could take it into the DTM, this week's AUTOSPORT magazine reveals.

Company vice-president Carlos Tavares, whose remit includes motorsport, revealed that Nissan had "some interesting ideas for the future" and that it had entered into a dialogue with DTM organiser the ITR.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/86317
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #37  
Old 03-09-2010, 22:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Deelname van Infiniti i.p.v. Nissan lijkt me logischer.

Last edited by FIRE; 03-09-2010 at 22:15.
Reply With Quote
  #38  
Old 22-09-2010, 11:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
http://www.autosport.nl/news/21380/v...uitgelekt.html

Toch jammer dat DTM en V8 Supercars niet met één concept de toekomst in gaan.
Reply With Quote
  #39  
Old 22-09-2010, 11:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
http://www.autosport.nl/news/21380/v...uitgelekt.html

Toch jammer dat DTM en V8 Supercars niet met één concept de toekomst in gaan.
Laat v8 supercars maar blijven zoals ze nu ongeveer zijn. Teveel flapjes en van die aerodynamische nonsense zou het race daar niet ten goede komen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #40  
Old 22-09-2010, 19:57
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Laat v8 supercars maar blijven zoals ze nu ongeveer zijn. Teveel flapjes en van die aerodynamische nonsense zou het race daar niet ten goede komen.
Inderdaad. Zoals David Richards daarover onlangs nog zei; if it's not broken, don't fix it. Ik heb onlangs voor het eerst in jaren nog eens een DTM wedstrijd op tv gezien, en ik weet weer helemaal waarom ik afgehaakt ben... Geef mij maar BTCC en V8 Supercars.
Reply With Quote
  #41  
Old 22-09-2010, 21:47
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Laat v8 supercars maar blijven zoals ze nu ongeveer zijn. Teveel flapjes en van die aerodynamische nonsense zou het race daar niet ten goede komen.
Daar heb je gelijk in Ik had beter kunnen schrijven: Jammer dat DTM de V8SC regels niet overneemt.
Reply With Quote
  #42  
Old 26-09-2010, 09:16
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=5326
BMW dus al aan de tekentafel voor zijn DTM bolide. Gezien ze de regels min of meer kennen, mogen wij ze ook weten?
Nissan zou ook geïnteresseerd zijn. 5-tal merken in de DTM: noemen we dat niet: vette jaren?
Reply With Quote
  #43  
Old 26-09-2010, 12:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Eerst maar eens afwachten of BMW, Opel en Nissan echt instappen (bij BMW twijfel ik daar overigens niet over).

Last edited by FIRE; 26-09-2010 at 12:53.
Reply With Quote
  #44  
Old 06-10-2010, 18:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
De Scandinaviers gaan richting NGTC reglement maar toch niet helemaal:

http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5370

Dus het ziet er naar uit dat we weer geen eenduidig reglement krijgen: WTCC, NGTC en dan de Zweden en Denen die iets verzinnen. Lijkt me beter als BTCC en ScTCC hetzelfde reglement krijgen.

Last edited by FIRE; 06-10-2010 at 18:55.
Reply With Quote
  #45  
Old 17-02-2011, 19:55
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
STCC kiest voor 2012 ook voor NGTC:
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5767

Al zijn de grote teams niet enthousiast (die willen liever silhouettes op basis van Solution-F chassis):
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5773


Naar mijn mening de juiste keuze om voor NGTC te kiezen. Je ziet dat er in Engeland al veel verschillende NGTC motoren (Ford, Honda, Toyota, Audi, VW/SEAT) worden ontwikkeld en daarnaast komend seizoen al 2 of 3 verschillende NGTC wagens (Toyota Avensis, Audi A4 en misschien Proton Gen-2) op de grid staan.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.