De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-01-2008, 17:08
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

SD kaartje geformateerd op fototoestel! Info en trucks voor card recovery aub...

Tijdens m'n trip naar Lissabon ben ik er vorige week in geslaagd om een SDkaartje te formateren op m'n fototoestel (Canon PowerShot A530).
Ik had er toen al meer dan 300 foto's mee genomen en heb direct na de formatatie niets meer gedaan met het bewuste SDkaartje. (heb me direct een ander geheugen kaartje gekocht in het "Dakar dorp").

Uiteraard zou ik doodgraag de foto's van op de geformateerde SD kaart terug willen. Ik heb al geprobeerd met verschillende (meestal free ware) programma's, de meesten vonden geen of 5 foto's (van meer dan 300 gemaakte foto's!) enkel "Card Recovery 3.6" vond al men foto's.

Maar als je de free versie gebruikt, dan plaats hij al de foto's in een map op je harde schijf, (met een effectieve bestands groote), maar met een rare extentie (bvb: "Temporary_File0001_JPG.~CR") die ervoor zorgt dat je de bestanden (de foto's) niet kan openen zolang je de registration key niet hebt van Card Recovery. En daar vragen ze 40$ voor...

Heeft er iemand ervaring met het probleem dat ik heb?
Of kent er iemand trukken om een registration key te bekomen?
Zijn er beteren programma's dan Card Recovery?

Of ...?

Alvast enorm bedankt op voorhand voor iedereen die me iets kan helpen!

Last edited by Mr.Dallara; 09-01-2008 at 17:15.
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 17:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
De beste truk is om $40,- te betalen. Zoveel is dat ook weer niet (een goei € 30,- zeker) en zoveel zal dat de recuperatie van je foto's toch wel waard zijn zeker?

Alle illegale alternatieven laten we liever over aan andere fora.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 18:23
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
De beste truk is om $40,- te betalen. Zoveel is dat ook weer niet (een goei € 30,- zeker) en zoveel zal dat de recuperatie van je foto's toch wel waard zijn zeker?

Alle illegale alternatieven laten we liever over aan andere fora.
De oplossing voor mijn probleem is en hoeft helemaal niet illegaal te zijn.
Anno 2008 zijn er mogelijkheden genoeg om een problemen als het mijne optelossen...

@ Sennake: Alvast bedankt voor je weinig positieve post ...
Old 09-01-2008, 19:10
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Sennake heeft anders dik gelijk.

De keiharde overtuiging van sommigen om toch maar niet te betalen als het om software gaat, schijnbaar onafhankelijk van nood en prijs, vreemd.

Ge beschrijft zelf de redenen waarom het voor u zo belangrijk is en het programma heeft zijn degelijkheid al bewezen, is 27.2E dan echt teveel gevraagd???
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 20:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
@ Sennake: Alvast bedankt voor je weinig positieve post ...
Weinig positief? DePaddock is niet de plaats om via het kraken van software op illegale wijze auteursrechten te omzeilen, en van iemand die zichzelf "fotograaf" noemt zou je toch denken dat hij dit maar al te goed begrijpt. Of vind jij het soms leuk als iemand anders met jouw foto's gaat pronken zonder rekening te houden met het copyright?

Beschouw deze gele kaart dan ook als een laatste waarschuwing!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 22:16
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Begin eerst eens met freeware alternatieven mannen voor ge uw portomonnee opentrekt: http://www.recuva.com/
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 22:40
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Tijdens m'n trip naar Lissabon ben ik er vorige week in geslaagd om een SDkaartje te formateren op m'n fototoestel (Canon PowerShot A530).
Ik had er toen al meer dan 300 foto's mee genomen en heb direct na de formatatie niets meer gedaan met het bewuste SDkaartje. (heb me direct een ander geheugen kaartje gekocht in het "Dakar dorp").

Uiteraard zou ik doodgraag de foto's van op de geformateerde SD kaart terug willen. Ik heb al geprobeerd met verschillende (meestal free ware) programma's, de meesten vonden geen of 5 foto's (van meer dan 300 gemaakte foto's!) enkel "Card Recovery 3.6" vond al men foto's.

Maar als je de free versie gebruikt, dan plaats hij al de foto's in een map op je harde schijf, (met een effectieve bestands groote), maar met een rare extentie (bvb: "Temporary_File0001_JPG.~CR") die ervoor zorgt dat je de bestanden (de foto's) niet kan openen zolang je de registration key niet hebt van Card Recovery. En daar vragen ze 40$ voor...

Heeft er iemand ervaring met het probleem dat ik heb?
Zijn er beteren programma's dan Card Recovery?

Of ...?

Alvast enorm bedankt op voorhand voor iedereen die me iets kan helpen!
Ik zal er is naar kijken. Laat iet weten via mail over welk programma het gaat. Misschien heb ik het wel.
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 22:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

"PC Inspector Smart Recovery" kan misschien helpen. Ik heb er eens 300+ airshow foto's mee gered. Freeware en gratis te downloaden via hier:

http://dutch.toggle.com/lv/group/vie...t_Recovery.htm

Ik ben via een fotomagazine bij de software terecht gekomen. Omdat ik redelijk geïnteresseerd ben in het fenomeen fotografie doorsnuffel ik af en toe wel eens wat "vakliteratuur" naar dit soort dingen.

Google is my friend.
Reply With Quote
Old 11-01-2008, 16:40
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Bij deze wil ik iedereen die hier iets poste, heeft gemailt en (op)zoek werk heeft gedaan voor m'n probleem proberen optelossen gemeend bedanken!

In tijde van nood leer je je échte vrienden kennen... Thanks my real friends!

Toch heeft (hoe onwaarschijnlijk het ook mag lijken ) geen enkel (free ware) programma meer dan 5 foto's kunnen recupereren .

Een lijstje van wat ik o.a. (meerdere malen) heb geprobeerd:
PC Inspector smart recovery, Data Doctor Recovery Memory Card, EasyRecovery DataRecovery, PC Inspector File Recovery, Recuva, ...

Keer op keer vonden de programma's dezelfde 5 foto's of soms zelfs geen enkele!

Dan heb ik (met een ei in men broek) maar de volledige versie van "CardRecovery" online gekocht en hiermee heb ik nu 95% van men foto's mee terug. 5% van m'n fotos zijn volledig, of half weg door een grijs vlak... beschadigd op het SDkaartje...
Maar al bij al ben ik dus heel gelukkig nu(, ook na het betalen van 30€ )
Old 11-01-2008, 17:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Dan heb ik (met een ei in men broek) maar de volledige versie van "CardRecovery" online gekocht en hiermee heb ik nu 95% van men foto's mee terug. 5% van m'n fotos zijn volledig, of half weg door een grijs vlak... beschadigd op het SDkaartje...
Maar al bij al ben ik dus heel gelukkig nu(, ook na het betalen van 30€ )
Allez, toch content om te horen dat het nog voor 95% is goedgekomen. Er is dan ook een verschil tussen "deleten" en "formatteren" op zich. Maar wat ik wel uitzonderlijk vind, is dat ondanks dat er geformateerd geweest is, Card Recovery er toch in geslaagd is, want evident lijkt me dat technisch niet. Getuige ook dat de meeste er niet in slagen.

Goed om weten en bedankt voor de feedback.

ps. voor wanneer is het kuikentje?
Reply With Quote
Old 13-01-2008, 22:01
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Allez, toch content om te horen dat het nog voor 95% is goedgekomen. Er is dan ook een verschil tussen "deleten" en "formatteren" op zich. Maar wat ik wel uitzonderlijk vind, is dat ondanks dat er geformateerd geweest is, Card Recovery er toch in geslaagd is, want evident lijkt me dat technisch niet. Getuige ook dat de meeste er niet in slagen.

Goed om weten en bedankt voor de feedback.

ps. voor wanneer is het kuikentje?
Uiteraard ben ik ook blij. Ik had in het verleden al enkele goed afgelopen verhalen gehoord van mensen die hun CF geheugen kaart ("perongeluk") hadden geformateerd en hun fotos hebben kunnen recupereren.
Maar aangezien het om een SD kaartje ging bij mij was het afwachten...

Het ei broed ik pas uit met pasen hé
Old 17-01-2008, 16:00
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Dit is vrij normaal. Wanneer je een memory card formateert en je er daarna geen foto's meer mee maakt kan je in veel gevallen toch nog een recup uitvoeren. Dit lukt niet altijd, maar ik heb zo in onze winkel toch al verschillende keren mensen hun vakantiefoto's kunnen redden. Maar nogmaals, als je na het formateren ook maar 1 foto maakt kan het al vergeten.
Old 10-02-2008, 18:14
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Rohrl-fan View Post
Dit is vrij normaal. Wanneer je een memory card formateert en je er daarna geen foto's meer mee maakt kan je in veel gevallen toch nog een recup uitvoeren. Dit lukt niet altijd, maar ik heb zo in onze winkel toch al verschillende keren mensen hun vakantiefoto's kunnen redden. Maar nogmaals, als je na het formateren ook maar 1 foto maakt kan het al vergeten.
heb hier 2 foto's genomen van de kleine zijn verjaardag en verwijderd van mijn toestel voordat ik ze heb afgemaakt , hoe haal ik die 2 dan terug , kan de fotograaf mij daarbij helpen
Reply With Quote
Old 12-02-2008, 18:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gofastfreddy View Post
heb hier 2 foto's genomen van de kleine zijn verjaardag en verwijderd van mijn toestel voordat ik ze heb afgemaakt , hoe haal ik die 2 dan terug , kan de fotograaf mij daarbij helpen
Als je slechts 2 foto's hebt gedelete, zou een van de hoger genoemde programma('s) je toch moeten kunnen depaneren, denk ik.
Reply With Quote
Old 12-02-2008, 18:34
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular

weet je wat ik ga doen guido , niet foefelen met programmas en toestanden , a gewoon een nieuwe taart halen en zo versieren , foto nemen en klaar is kees

denkt mijn zoontje nogmaals dat het zijn verjaardag is

maar alvast bedankt voor de info hoor
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules