De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-02-2007, 18:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by edouard bracame View Post
oups,sorry,i have make a mistake,i cry scandale to quick!!!!

this is not my,i confound with a semblable picture from me....

if you want more picture,you can go at this adress...

http://www.mautomobile.com/forum/ind...howtopic=11630

http://www.mautomobile.com/forum/ind...howtopic=10970
--- Version Francophone ---

Soyez le bienvenu Edouard!

Je fréquente assez régulièrement le forum de Mautomobile et je participe de temps en temps dans les discussion. Ton réaction est un peu malheureux, certainement comme premier message. Il faut savoir qu'on essaie ici de garder un politique relativement correct, dans le sens qu'on essaie de respecter le travaille des autres (en mettant un lien etc.) De l'autre côté on ne sais pas vérifier tous non plus. Mais, si jamais il y a un truc que tu vois qui n'est pas correct, il suffit d'envoyer une message aux mods, qu'ils puissent intervénir. Ca evite aussi les problémes par aprés.

Ceci dit, c'est bien de donner des liens vers un autre forum (le monde internet des maquettiste est quand même petit), mais il faudrait alors aussi une fois mentioner chez Mautomobile ainsi que chez Renaissance que c'est pas trop correct non plus d'indiquer un lien sur la documentation decalcomanie qui n'est pas vraiement utilisable. Pas vraiement, parce-que l'utilisateur dois s'enregistrer, qui n'est pas toujours évident non plus pour les "non-Francophones". De l'autre côté c'est bien évidemment une façon d'augementer le nombre des enregistrement.

Soit, j'ai fortement apprécié tes WIP sur cette 307 WRC et je pense bien que c'est une inspiration pour tous le monde. Je n'ai pas commencer un WIP sur ma 307WRC sur Mautomobile vue que tu y as déjà fait 2. Je les utilise néanmoins pour mes docs aussi.

@+
Guido "Huudo"
ps. excuse mon Français, ce n'est pas 100% au top.

--- Nederlandstalige versie ---

Welkom Edouard,

Ik bezoek regelmatig Mautomobile en neem van tijd tot tijd ook deel aan de discussies. Je reactie is een beetje ongelukkig, zeker als eerste post. Je moet nl. weten dat we hier toch proberen van het spel correct te spelen en andermans werk proberen te respecteren (dmv het zetten van links ed). Van de andere kant kunnen we natuurlijk niet alles controleren. Echter, wanneer je iets ziet wat niet kan, volstaat het om de mods hiervan op de hoogte te brengen opdat zij gepast zouden kunnen tussen komen. Zo vermijd je natuurlijk al aardig wata problemen.

Dit gezegd zijnde, is het natuurlijk goed van een link te zetten naar een ander forum (de modelbouw internetwereld is immers klein), maar je zou dan eens tegen Mautomobile en Renaissance moeten zeggen dat het precies toch ook niet al te correct is om een link te vermelden op de documentatie die niet echt bruikbaar is. Niet echt bruikbaar gezien de gebruikers zich dienen te registreren, wat niet altijd evident is voor "niet Franstalige". Langs de andere kant is het natuurlijk een makkelijke manier om nieuwe inschrijvingen bij te krijgen.

Wat er ook van zij, ik apprecieer ten zeerste je WIP's betreffende deze 307 WRC en denk dat ze een inspiratiebron voor iedereen zijn. Zelf ben ik geen WIP begonnen op Mautomobile, gezien jij er reeds 2 gestart hebt. Desondanks gebruik ik ze wel als referentie materiaal.

Tot later,
Guido "Huudo"
Reply With Quote
Old 19-02-2007, 01:16
edouard bracame edouard bracame is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
--- Version Francophone ---

Soyez le bienvenu Edouard!

Je fréquente assez régulièrement le forum de Mautomobile et je participe de temps en temps dans les discussion. Ton réaction est un peu malheureux, certainement comme premier message. Il faut savoir qu'on essaie ici de garder un politique relativement correct, dans le sens qu'on essaie de respecter le travaille des autres (en mettant un lien etc.) De l'autre côté on ne sais pas vérifier tous non plus. Mais, si jamais il y a un truc que tu vois qui n'est pas correct, il suffit d'envoyer une message aux mods, qu'ils puissent intervénir. Ca evite aussi les problémes par aprés.

Ceci dit, c'est bien de donner des liens vers un autre forum (le monde internet des maquettiste est quand même petit), mais il faudrait alors aussi une fois mentioner chez Mautomobile ainsi que chez Renaissance que c'est pas trop correct non plus d'indiquer un lien sur la documentation decalcomanie qui n'est pas vraiement utilisable. Pas vraiement, parce-que l'utilisateur dois s'enregistrer, qui n'est pas toujours évident non plus pour les "non-Francophones". De l'autre côté c'est bien évidemment une façon d'augementer le nombre des enregistrement.

Soit, j'ai fortement apprécié tes WIP sur cette 307 WRC et je pense bien que c'est une inspiration pour tous le monde. Je n'ai pas commencer un WIP sur ma 307WRC sur Mautomobile vue que tu y as déjà fait 2. Je les utilise néanmoins pour mes docs aussi.

@+
Guido "Huudo"
ps. excuse mon Français, ce n'est pas 100% au top.

--- Nederlandstalige versie ---

Welkom Edouard,

Ik bezoek regelmatig Mautomobile en neem van tijd tot tijd ook deel aan de discussies. Je reactie is een beetje ongelukkig, zeker als eerste post. Je moet nl. weten dat we hier toch proberen van het spel correct te spelen en andermans werk proberen te respecteren (dmv het zetten van links ed). Van de andere kant kunnen we natuurlijk niet alles controleren. Echter, wanneer je iets ziet wat niet kan, volstaat het om de mods hiervan op de hoogte te brengen opdat zij gepast zouden kunnen tussen komen. Zo vermijd je natuurlijk al aardig wata problemen.

Dit gezegd zijnde, is het natuurlijk goed van een link te zetten naar een ander forum (de modelbouw internetwereld is immers klein), maar je zou dan eens tegen Mautomobile en Renaissance moeten zeggen dat het precies toch ook niet al te correct is om een link te vermelden op de documentatie die niet echt bruikbaar is. Niet echt bruikbaar gezien de gebruikers zich dienen te registreren, wat niet altijd evident is voor "niet Franstalige". Langs de andere kant is het natuurlijk een makkelijke manier om nieuwe inschrijvingen bij te krijgen.

Wat er ook van zij, ik apprecieer ten zeerste je WIP's betreffende deze 307 WRC en denk dat ze een inspiratiebron voor iedereen zijn. Zelf ben ik geen WIP begonnen op Mautomobile, gezien jij er reeds 2 gestart hebt. Desondanks gebruik ik ze wel als referentie materiaal.

Tot later,
Guido "Huudo"
Que je t'explique huudo,je ne connaissais pas ce forum,c'est en faisant une recherche sur de la doc de 307,que je suis tombé sur cette photo,j'ai été choqué croyant que c'était une des miennes que je mettait à disposition de tout le monde normalement sans prétentions

maintenant,tu as tout as fait raison au sujet de la méthode utilisée,je n'aurai pas dù,cela n'arrivera plus,je te remerçie de me l'avoir fait remarqué

Ton français est excellent!
Si tu veux encore de la doc,il n'y as pas de problème

Quand as ta remarque sur le lien de la notice,elle est judicieuse!je leur ai transmi ta remarque,mais le problème est qu'elle est la solution?

Sorry vor de nederlands vertalling...
Reply With Quote
Old 14-03-2007, 05:44
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Hier nog een updaten.

Na het nodige schuurwerk , had ik besloten om de panelines ook eens te doen. Met volle concentratie ben ik er toch in geslaagd om een paar uitschuivers te bewerkstelligen
Was de eerste keer en met een gewoon snijmesje. Niet doen dus.
Zondag op domino stand te Jabbeke naar die specifiek havik mesjes gevraagd maar hadden ze niet in stock. Ze komen wel nog binnen, maar dit terzijde want het kwaad was al van daarvoor geschied.

Dan gehoopt om met de grondverf toch wat te kunnen verdoezelen, no way.

Hier een de pics, is van een tweetal weken terug, dus de grondverf zal nu wel goed uitgehard zijn, eerstdaags wordt er geschuurd en in zijn definietve lak gezet.

Reply With Quote
Old 14-03-2007, 05:46
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Spijtig dat mijn macrolens niet meer werkt, anders had ik de lelijke uitschuivers (van het uitkrassen) kunnen tonen. Maar ze zijn er degelijk wel.
Reply With Quote
Old 14-03-2007, 15:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De uitschuivers van het uitkrassen zijn zeker nog weg te werken. Je kan deze altijd wat bijschuren. In het begin had ik dat ook al eens voor - nu zelfs nog, maar minder. Schuren en opnieuw wat bij uitkrassen is de boodschap, tot alles ok is.
Reply With Quote
Old 06-07-2007, 11:00
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Kleine update.

Carrosserie in het grijs gezet (TS-17)

Reply With Quote
Old 06-07-2007, 11:59
bartmotte's Avatar
bartmotte bartmotte is offline
De Paddock Regular

ah, eindelijk, dacht dat ge niet uit uw winterslaap geraakte...
doe maar wat verder.....
Reply With Quote
Old 06-07-2007, 22:31
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Ziet er a mooi uit
Reply With Quote
Old 07-07-2007, 20:01
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Vandaag al wat decals geplaatst.

Dit gaat zweten worden (want de moeilijkste moeten nog komen), vooral geduld en genoeg sollen heb ik gemerkt om tot resultaat te komen.

Reply With Quote
Old 07-07-2007, 20:37
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

Ziet er tof uit
Reply With Quote
Old 09-07-2007, 17:45
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Dankzij de goede en duidelijke thread van Guido, slaag ik er vrij goed in om het decalen onder de knie te krijgen.
Heeft me wel al wat zweet gekost, vergeet niet dat het mijn eerste keer is dat ik zoiets doe. In mijn vroegere jaren avn modelbouw ging ik zulke opdrachten uit de weg.
Nu na zoveel jaar de draad weer op te nemen van bouwen had ik me een mooi maar blijkbaar moeilijk model uitgekozen.
Aanvankelijk had ik al een paar keer gezegd ik leg het op kant en herbegin met iets makkelijker. Toch maar niet gedaan en vandaag aan de linker flank begonnen, zit hier tevreden van het resultaat. Ik weet dat jullie wel beter kunnen maar ik ben tevreden, doet deugd dat ik toch maar niet op ander model overgestapt ben.

Nu rustig de body weer aan kant leggen om andere dag de rechterflank te decaleren.

Twee items hebben al geholpen die ik hier al meermaals gelezen heb.

Geduld en geduld.

Of zoals Oprah zegt; babysteps.

PS: ik besef ook wel dat ik nog een lange weg te gaan heb, zoals de velgen moet ik ook nog fixen, maar daarvoor ga ik terug op Guido zijn thread leunen.

Reply With Quote
Old 11-07-2007, 14:30
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Body is bijna gedaan, enkel nog kofferspoiler.

Reply With Quote
Old 11-07-2007, 15:48
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

Ziet er knap uit
Reply With Quote
Old 11-07-2007, 18:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ik vind em goed, alleen zie je de deurlijnen niet zo goed... Maar voor een eerste keer na heel lang, vind ik dat je netjes en goed bezig bent !!
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 01:17
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Ik vind em goed, alleen zie je de deurlijnen niet zo goed... Maar voor een eerste keer na heel lang, vind ik dat je netjes en goed bezig bent !!

Heb het nog eens bekeken en je hebt gelijk. Kan ik dit nu nog met sol verder bewerken of is dit te laat en ga ik de rest aan het scheuren krijgen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules