De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-01-2007, 00:29
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Hey ,het ziet er al goed uit.
Persoonlijk zou ik op de remschijven de moyeuxs in transparant blauw verven,lijkt mij op de echte ook zo.Ben benieuwd naar het eind resultaat k'zal dit project zeker blijven volgen .
Reply With Quote
Old 10-01-2007, 01:33
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Hier gebeuren mooie dinges, laat maar verder komen zou ik zeggen
Reply With Quote
Old 10-01-2007, 12:44
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

het gaat precies goed vooruit, blij dat te zien.

Na het bekijken van de laatste foto's denk ik dat je een aantal van je potjes verf aardig mag verdunnen. Ik heb de indruk (zie veren) dat ze veel te dik is en daardoor kan je onmogelijk gelijkmatig schilderen, laat staan de fijne details. Wat verdunnen kan wonderen doen en het modelbouwleven wat makkelijker maken

Wat die tandenstokers betreft.
Op deze schaal zou dit beter gaan met een penseel denk ik. Gebruik hiervoor eerder een recht (vlak) penseel dan een rond. Je kan ook nog altijd een fijn lijntje afplakken met wat tape om recht te blijven. Een andere optie is dat je bij gelegenheid een vel bare metal foil koopt en hiervan fijne reepjes snijdt en aanbrengt. Je zal versteld staan wat effect die geeft

BSmodels
Reply With Quote
Old 10-01-2007, 18:00
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by BSmodels View Post
het gaat precies goed vooruit, blij dat te zien.

Na het bekijken van de laatste foto's denk ik dat je een aantal van je potjes verf aardig mag verdunnen. Ik heb de indruk (zie veren) dat ze veel te dik is en daardoor kan je onmogelijk gelijkmatig schilderen, laat staan de fijne details. Wat verdunnen kan wonderen doen en het modelbouwleven wat makkelijker maken

Wat die tandenstokers betreft.
Op deze schaal zou dit beter gaan met een penseel denk ik. Gebruik hiervoor eerder een recht (vlak) penseel dan een rond. Je kan ook nog altijd een fijn lijntje afplakken met wat tape om recht te blijven. Een andere optie is dat je bij gelegenheid een vel bare metal foil koopt en hiervan fijne reepjes snijdt en aanbrengt. Je zal versteld staan wat effect die geeft
Fijne tips. Dat verdunnen, gebeurt dit met thinner bij de email verf? En bij acryl met water? Denk dit al gelezen te hebben. Maar heb zoveel al gelezen de laatste maanden, is wat veel info tegelijk.

Mijn verf is inderdaad wat dik. Maar had deze nog staan uit vervlogen tijden.
Reply With Quote
Old 11-01-2007, 12:29
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Fijne tips. Dat verdunnen, gebeurt dit met thinner bij de email verf? En bij acryl met water? Denk dit al gelezen te hebben. Maar heb zoveel al gelezen de laatste maanden, is wat veel info tegelijk.

Mijn verf is inderdaad wat dik. Maar had deze nog staan uit vervlogen tijden.
hier is alles te vinden. Meer bepaald deel 3

bron: Huudo

BSmodels
Reply With Quote
Old 11-01-2007, 18:44
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by BSmodels View Post
hier is alles te vinden. Meer bepaald deel 3

bron: Huudo
Merci, daar hebben we ook weer zekerheid over.

Nu, back to the model.

Problemen.

Zie mijn dak. Dikke shit en hoogstwss mijn eigen dikke fout.

Waar ik geplamuurt heb zijn er problemen, tekent zich fel af.

Waarschijnlijk heb ik veel te vlug beginnen schuren. Ik heb ondertussen gelezen dat je 24 u moet wachten vooraleer je mag beginnen schuren, wat ik dus niet in acht genomen heb.
Reply With Quote
Old 11-01-2007, 18:50
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Overvieuw, zag er zo goed uit op het eerst zicht.

Vraag: Wat moet ik nu doen om dit zo smooth mogelijk op te lossen.
Reply With Quote
Old 11-01-2007, 21:59
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Ik zou zeggen nog eens plamuren en nu wel zo lang wachten en dan nog een schuren. Zal dan wel normaal zijn zeker? Veel ken ik wel niet van plamuren...
Old 11-01-2007, 22:10
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 11-01-2007, 23:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post

Ik zou alles terug opschuren totdat je nagenoeg, om niet te zeggen helemaal weer op de plastic zit. Daarvoor kan je eerst een 600 gebruiken om dan met een 1000 te finishen. Als er dan nog oneffenheden zijn, kan je die opnieuw bijwerken met putty, goed laten drogen, dan opnieuw grondlaag erover zetten.
Wanneer je met schuurpapier dikte 1000 begint te schuren, zou ik tevens gans de auto even lichtjes mee opschuren. Van wat ik kan zien aan de A- en C-stijl ziet het er niet 100% gladjes uit. Dus, schuur de auto maar eens helemaal op, dan kan je na het dak, de rest ook weer even mee "in-nevelen".

Ivm de ophanging. Heb je al nagedacht over welke velgen je gaat gebruiken? die uit de kit (welke in principe fout zijn) of die van de 206WRC? Indien je die van de 206WRC wilt gebruiken (welke correct zijn) zal je aanpassingen moeten doen. Op het decalblad staat er onderaan een url. Als je daar een kijkje gaat nemen, kan je oa zien hoe ze het daar aangepakt hebben.

Succes.
Reply With Quote
Old 11-01-2007, 23:45
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Zou er iemand dat zien zitten om dat te vertalen, de text van die link die op dat blad staat? Want ik en frans gaan niet goed samen....en staar er daar foto's bij? Ik vindt dat weer niet
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 01:19
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

hoi scooby ,ik vind dat ook niet terug dus je bent niet alleen .
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 06:21
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Dank je Huudo, zat eventjes teleurgesteld voor mijn modelletje. Dus gewoon opschuren weer. Dacht dat er meer aan de hand was.

Quote:
Ivm de ophanging. Heb je al nagedacht over welke velgen je gaat gebruiken? die uit de kit (welke in principe fout zijn) of die van de 206WRC? Indien je die van de 206WRC wilt gebruiken (welke correct zijn) zal je aanpassingen moeten doen. Op het decalblad staat er onderaan een url. Als je daar een kijkje gaat nemen, kan je oa zien hoe ze het daar aangepakt hebben

Wel naar die link ben ik nog niet gaan kijken. Wist het trouwens niet, ga er straks eens naartoe surfen. Met de beach boys in de koptelefoon moet dit lukken.

Ivm met die velgen,kort verhaaltje.

Zaterdagavond speciaal vroeger begonnen met werken om zondagmorgen tijdig klaar te zijn om naar Domino te kunnen rijden (lees 120 km vanuit Geraardsbergen). Had namelijk die tip gelezen in 206 WRCke zijn thread dat de velgjes van de 206 de juiste waren.
Tussendoor op mijn werk naar de site van Domino gesurft om om netjes te noteren wat ik allemaal nodig had. Zag daar ook de velgjes van Renaissance liggen voor 12 euro. De doos van de 206 kost 29 euro. Aangezien dit model in zijn totalliteit al duur genoeg is, toch geopteerd voor de Renaissance velgen.
Bon waarom speciaal naar ginds rijden, wel de maandag en dinsdag moest ik niet werken, dus als ik snel handelde kon ik twee dagen fijn verder werken aan mijn model.

Zogezegd zo gedaan. Speciaal voor de gelegenheid mijn M3 E30 van stal gehaald, want dit beestje voelt zich lekker in het Heuveland. De chauffeur kijkt er natuurlijk ook naar uit, want als bakker deed het deugd om na die zware dagen nog eens op stap te gaan met mijn droombakje.

Tuut en wijlen weg, eens daar aangekomen, direkt op zoek naar de benodigdheden want zoveel tijd had ik ook niet over, kreeg nog bezoek in de namiddag. Zie ik daar de velgjes van Renaissance liggen , dit klopte ook niet,teveel aanpaswerk voor een beginner, dus beslis ik dat ik toch maar die doos van de 206 ga nemen, mezelf sussende met de meerprijs dat ik toch voor 12 euro extra een model bij heb om in elkaar te steken.
Na de rest van de benodigdheden en de vriendelijke assitentie van de jonge dame snel de bankkaart de gleuf ingestoken en betaalt.

Tuut en wijlen weer weg om onze rit huiswaarts in te zetten. Het bochtenwerk ging al minder vlot want de weerstoestanden lieten dit niet meer ze fel toe.
Eens thuis gearriveerd bekijk ik mijn prullen die ik aangeschaft had en zie ik tot mijn verbazing bij het openen van de 206 dat verdomme de velgen niet kloppen. Het hart al de binnnekant is met een pinnenke in plaats van één rond gat

Ging het bijtijds posten mijn probleem, maar nu je er zelf over begon.

Dus ga ik straks eens piepen naar die site en anders zal ik hier serieus gegidst moeten worden om dit probleem op te lossen, want zeg nu zelf, die originele velgen mogen er niet op komen he.

Voila 240 km voor de verkeerde velgen te gaan halen en een vuile wagen aan overgehouden

Maar heb wel fijn kunnen verder werken hoor de twee daarop volgende dagen. Was niet helemaal mislukt, die trip.

Last edited by Wild Goose; 12-01-2007 at 06:23.
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 10:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Een trip met een E30 zal wel nooit mislukt zijn zeker?

Wat ze voorstellen, is om het center van de originele velgen van de 307WRC te recupereren, dat in de ophanging in te werken, daarin de polycabs te zetten en dan daar de 206velg op te zetten. Ziet er doenbaar uit, maar moet het zelf ook nog toepassen.

Ivm de link op het decalblad.
Als je die link exact intypt zoals ie geprint is, zou je op het forum van de modelbouwwebsite www.mautomobile.com moeten terechtkomen, ja zelfs, in de juiste thread moeten zitten. Daar wordt er, in de vorm van een "Op de werkbank" getoond hoe je deze 307 kunt bouwen. Ik ga wel niet heel de thread vertalen De foto's spreken wel voldoende voor zich, denk ik.

Last edited by Guido; 12-01-2007 at 10:50.
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 15:43
Wild Goose's Avatar
De Paddock Regular

Als je de link intypt zegt hem, denk ik dat hij niet herkenbaar is of niet bestaat.

http://www.mautomobile.com/forum/ind...howtopic=10970

Heb daar wat gesearcht, maar geen resultaat.

Wel ben ik dit daar tegengekomen

http://www.1999.co.jp/asp/GoodsDetai...op_right_e.asp

Dit is subliem nieuws van fujimi, en ga niet de enige zijn die daar gelukkig met gaat zijn.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules