De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-09-2005, 12:51
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Awel Dirtdevil zo denk ik er ook over. Belcar is okay, maar de sprinten ontbreken.

Jaja, sorry gaat eigenlijk niet over Belcar.

Steve, alles niet zo serieus nemen. D'r is meer in het leven dan autosport.
Alhoewel?
Reply With Quote
Old 07-09-2005, 12:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Steve
Ik heb nog een laatste reactie doorgestuurd naar de moderators.
Wat je nog altijd niet schijnt begrepen te hebben (en menig andere poster blijkbaar wel) is dat je in beide threads je mening mag verkondigen. Niemand die dus die het publiek hier wil opsplitsen in "die-hard fans" en gewone toeschouwers. Sommigen zullen zichzelf zien als die-hard maar ook een "modale toeschouwer" vizie hebben en omgekeerd. Daar is niets mis mee. het enige wat we vragen (en dit is absoluut de laatste keer dat ik dit ga herhalen) is dat we een onderscheid maken tussen die 2 vizie's. Ik kan best 2 petten opzetten en in de ene thread mijn mening als gewone toeschouwer verduidelijken en in de andere thread mijn mening als die-hard fan of insider of hoe je het ook wil noemen. Het is dus niet omdat je iets in deze thread post dat jezelf te kennen geeft geen die-hard fan te zijn, of omdat je iets in de andere thread post dat je automatisch "insider" bent.

Hopelijk begrijpt nu iedereen de bedoeling van de 2 opgesplitste threads?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-09-2005, 13:01
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Dirtdevil
Nu het hier toch over de belcar alleen gaat en niet meer over wat de toeschouwer echt wil (er is meer als belcar alleen hoor) moet er mij toch iets van het hart!
Het gaat wél over wat de toeschouwer echt wil, en de vraag was : gaat je voorkeur uit naar minder talrijke zware bolides of meer talrijke, "kleinere" wagens? En dit meer bepaald ivm de Belcar-races (zoals je zelf aangeeft) en niet over de super-meetings. Ik wil best een threadje starten over de support races, maar laat ons in deze thread nu voor één keer eens de discipline hebben om te antwoorden op de vraag!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-09-2005, 13:41
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by jan
Besluit: behoud de huidige combinatie (eventueel zonder de silhouettes, die horen niet in de Belcar), zorg voor meer variatie in het aanbod, hou het op de endurance formule, maar zorg vooral voor een betere en duidelijker verspreiding van info naar het publiek.

Ugh, ik heb gezegd
En wat te denken dan van info verspreiding buiten het circuit voorafgaand aan unne race, om effe over het publiek verder te vertellen.
In de omgeving van het circuit zelf is dat wel bekend, maar verder weg wonen ook nog mensen (ook racefanaten) die zelfs dolgraag naar een race willen komen kijken maar die weten het gewoon weg niet omdat hier verder niks of weinig van bekend gemaakt wordt, even te denken aan de zg. euregio maar zeker ook het waals gedeelte in Belgie zelf.
Een beetje meer reclame in deze regio's en het publiek komt vanzelf, goed voor het circuit Zolder maar ook voor Francorchamps en dus weer goed voor de autosport in zn algemeen, sponsoren e.d. ....Tja !
Old 07-09-2005, 13:49
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by jan
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik weet deze post niet goed te plaatsen

Ik meende begrepen te hebben dat deze thread uitsluitend over de Belcar handelt en wat het publiek wenst te zien ivm Belcar (thread weliswaar opgedeeld in breed publiek en insiders). Merkencups en andere autosportdisciplines doen hier dan ook niet meteen ter zake. Ze maken echter wel deel uit van een totaalaanbod tijdens een raceweekend, maar laat ons toch eerst even op de Belcar concentreren
Als ik er even de titel op na lees meen ik daar "BELCAR PUBLIEK" te zien ...
Nu, ik zie ook dat er steeds minder en minder publiek op het circuit rondloopt tijdens de belcarweekends en ik meen mij te herinneren dat dat een aantal jaren geleden anders was!
Hoe het komt .... daar heeft iedereen zijn gedacht over!

En laten we eerlijk zijn, deze thread is opgesplitst in "leken" en "insiders".
Ik persoonlijk hecht veel meer waarde aan kritieken van "leken". Waar ik met mijn vorige post op doelde is dat de spektakelwaarde voor de leek enorm gedaald is! En hiermee doel ik op het ganse weekend waardoor de hoofdbrok nl de belcar een pak minder publieke belangstelling kent!
Dit is een opmerking die ik dikwijls hoor bij mensen die vroeger al eens naar de koers gingen en die niet bij de insiders horen!

Misschien niet de juiste thread idd, maar zeker niet irrelevant! De mensen gaan echt niet wegblijven omdat ze niet aan de nummers en klassen uitkunnen hoor!

greetz
Reply With Quote
Old 07-09-2005, 13:57
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by El Torro
En wat te denken dan van info verspreiding buiten het circuit voorafgaand aan unne race, om effe over het publiek verder te vertellen.
In de omgeving van het circuit zelf is dat wel bekend, maar verder weg wonen ook nog mensen (ook racefanaten) die zelfs dolgraag naar een race willen komen kijken maar die weten het gewoon weg niet omdat hier verder niks of weinig van bekend gemaakt wordt, even te denken aan de zg. euregio maar zeker ook het waals gedeelte in Belgie zelf.
Een beetje meer reclame in deze regio's en het publiek komt vanzelf, goed voor het circuit Zolder maar ook voor Francorchamps en dus weer goed voor de autosport in zn algemeen, sponsoren e.d. ....Tja !
Sorry Sennake, ik heb hier ook geen antwoord gegeven op de vraag jou van deze thread, maar wel een antwoord op een eerder support.
Ik denk dat je op een breed forum als dit ook altijd zult afwijken van de eerste vraag, maar direct of indirect heeft het er toch wel ergens mee te maken.
Anders zouden er ook veel te veel threads staan als je alle vragen apart zou moeten opstellen, ach ja.
Old 07-09-2005, 19:57
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik dank dan ook Sennake voor het opsplitsen van de thread in "die-hards" en "onnozelaars/onwetenden". Hierdoor heb ik mijn gedachten op een redelijke vrije manier eens kunnen uitten, zonder dat er om de haverklap een die-hard komt roepen dat zoiets onmogelijk, oninteressant voor teams en rijders enz. is.

Dat was het voor wat mij betreft.

Spijtig genoeg ben ik geen "die-hard", maar dankzij dit forum ook geen onwetende meer .
Ik heb het volle respect voor je mening dat je andere auto's wil zien in de Belcar, zoals ook blijkt uit mijn eerste reply. Ik zou wel liever enkele echte onbekenden zien dan terug te grijpen naar de overbekende "monsters" uit de FIA-GT.
Maar de realiteit laat ons ook even denken aan de teams en organisatoren.
Willen BTCS en ZTC hun blikvangers weg ? Welk GTB team wil zijn geld inzetten op een bekend of minder bekend "monster" ? Hoe diep valt een tweede (zaterdag) dag bij de ZTC'ers ?
Het hele boeltje bijeen zetten in een weekend, en alternerend sprint- en uithoudingsraces ... klinkt goed ... Maar geven we dan weer niet enkele raceweekends weg aan de fietsers ?
Reply With Quote
Old 07-09-2005, 20:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Pat
Spijtig genoeg ben ik geen "die-hard", maar dankzij dit forum ook geen onwetende meer .
Ik heb het volle respect voor je mening dat je andere auto's wil zien in de Belcar, zoals ook blijkt uit mijn eerste reply. Ik zou wel liever enkele echte onbekenden zien dan terug te grijpen naar de overbekende "monsters" uit de FIA-GT.
Maar de realiteit laat ons ook even denken aan de teams en organisatoren.
Willen BTCS en ZTC hun blikvangers weg ? Welk GTB team wil zijn geld inzetten op een bekend of minder bekend "monster" ? Hoe diep valt een tweede (zaterdag) dag bij de ZTC'ers ?
Het hele boeltje bijeen zetten in een weekend, en alternerend sprint- en uithoudingsraces ... klinkt goed ... Maar geven we dan weer niet enkele raceweekends weg aan de fietsers ?
Mijn commerce logica zegt me dat het altijd de klanten zijn die de wet van vraag en aanbod bepalen. Heb je een goed product en lever je kwaliteit, zal je blijven verkopen. Heb je een minder goed product dat van bedenkelijke kwaliteit is, verkoop je minder tot niets en ga je failliet.

Het enige wat ik zie, is dat de organisatoren en deelnemers zich totaal geen zorgen maken of hun product nu wel goed is en of het een zeker niveau van kwaliteit haalt, en toch doen ze maar verder. Ik denk zelfs dat ze de gewone jan modaal niet nodig hebben om hun ding te doen. Als je een goed draaiend kampioenschap hebt - lees goed product waar mensen voor willen betalen - en je kan een deel van de inkomsten verdelen over de teams, zal er al snel anders georganiseerd worden.

In iedere raad zitten vertegenwoordigers van de organisators, de circuits, de piloten, de teams, maar nergens zit er een toeschouwer bij die evt. wat kritische bedenkingen kan uiten. Dat de tribunes niet vol geraken, moet toch tot nadenken stemmen, maar dat gebeurd blijkbaar niet. Jammer dan...

En mijn idee was het zeker niet om alles op 1 hoop te gooien en beide kampioenschappen tijdens 1 weekend te laten plaatsvinden. Maar soit, 'k had gezegd dat ik het daarbij ging laten, want ik krijg over de mail al berichtjes waar ik liever mijn tijd niet in steek. Zoveel is heel dat gedoe me niet waard.
Reply With Quote
Old 08-09-2005, 09:03
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

hmm, als ik zo kijk naar de prijs van een toegangsticket, en het grote aantal vrije kaarten dat er altijd beschikbaar is, denk ik dat "de toeschouwer" voor de Belcar enkel belangrijk is als tribune-vulling, en dat er voor de rendabiliteit vooral naar de sponsors gekeken wordt... dat is toch de induk die ik krijg. en dan zeker tijdens de 24u
Old 08-09-2005, 10:00
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie

Awel Marcel, daar lijkt het op!
Maar het grote probleem is dat veel mensen geen 20 of 25 euro willen ophoesten om naar een 2 of 3 of int slechtste geval 24 uur durende "defilé" te kijken!
Waar spektakel is zijn toeschouwers! Heel simpel!
En laten we eerlijk zijn, het huidige belcarformat is nie eentje wat iemand die niet weet waarover hij spreekt naar het circuit kan lokken! Alé, in mijn ogen toch niet ...

greetz
Reply With Quote
Old 08-09-2005, 11:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

bwa, da lukt wel ze, als het wa meer in de pers zou komen. mijn broer wist voor het NRF over Belcar enkel dat ik er fan van ben, maar ik heb toch niet veel moeite moeten doen om hem mee te nemen. een leek trekt zich niks aan van het format, denk ik, die aanvaardt het eerste format dat hij ziet als de standaard...
Old 08-09-2005, 14:31
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Ik herhaal ook hier mijn betoog uit de andere treat:
Een copy paste is wat veel, vandaar de link:

http://forum.depaddock.eu/showthread...855#post146855

Interesse van toevallige bezoekers kan worden aangewakkerd door een beter inzicht in race, standing en zicht op de baan/paddock
Reply With Quote
Old 08-09-2005, 18:49
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dirtdevil
Awel Marcel, daar lijkt het op!
Maar het grote probleem is dat veel mensen geen 20 of 25 euro willen ophoesten om naar een 2 of 3 of int slechtste geval 24 uur durende "defilé" te kijken!
Waar spektakel is zijn toeschouwers! Heel simpel!
En laten we eerlijk zijn, het huidige belcarformat is nie eentje wat iemand die niet weet waarover hij spreekt naar het circuit kan lokken! Alé, in mijn ogen toch niet ...

greetz
nee maar voor nen stomme pot voetbal betalen ze dan wel 75 euro, en ik verzeker je da kan ook verdomd saai zijn...

ik denk niet dat de mensen voor de prijs weg blijven; ofwel ben je fan ofwel niet... en een fan betaald dat met plezier
Reply With Quote
Old 08-09-2005, 18:52
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
En dan nog, hoge prijs. De prijzen in BElgië zijn erg redelijk en zelfs aan de lage kant.

Reply With Quote
Old 08-09-2005, 19:32
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
nee maar voor nen stomme pot voetbal betalen ze dan wel 75 euro, en ik verzeker je da kan ook verdomd saai zijn...
Ik ben zeker geen voetbal-fanaat, maar ik word ambtshalve af en toe eens uitgenodigd om in één of andere VIP-loge een voetbalwedstrijd te komen bekijken. En ik kan je verzekeren dat dat format het merendeel van de Vlaamse (of zelfs Belgische) sponsors erg aanspreekt : eerst wat pinten drinken, dan lekker eten tot de match begint, vanop een balkonnetje de match bekijken en zelfs tijdens de pauze weer wat pinten drinken, en na de match weeral pinten drinken... En dat allemaal zonder je loge ook maar 1 keer te verlaten!

Ik heb ooit eens een poging gedaan om dit soort mensen mee te "lokken" naar een 24 uur van Zolder en ze vonden er "niets" aan... Loges zijn er (bijna) niet, en na 2 keer 45 minuten is er nog niets beslist. Ze klagen verder over het lawaai (de grootste deals worden gesloten op dergelijke incentives en op een circuit versta je elkaar gewoon niet, dus geen deals!) en het feit dat je zo goed als niets ziet en niet weet wat er gebeurt. Ik vind dit niet uit eh jongens, ik spreek van ondervinding! Erger nog : de "zaterdag"-gasten moeten zelfs naar huis vooraleer ze weten wie de koers wint! (als ze al geďnteresseerd zijn natuurlijk). Autosport in endurance-formaat is gewoonweg niet geschikt om dikke bonzen (die wel de centen binnenbrengen!) over de brug te krijgen. De die-hard autosport-sponsors niet te na gesproken natuurlijk. Maar dat is slechts een handvol. En dus is het uiterst moeilijk om nieuwe sponsors aan te trekken, nietwaar waarde piloten?

Maar ik zondig tegen mijn eigen regel : we wijken af. Back on-topic dus

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules