De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 03-06-2006, 18:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Van 1/43 naar 1/24

Hallo allemaal, hier ben ik weer met een vraagje...

Is het mogelijk om 1/43-decals om te zetten naar 1/24-decals?

Daarmee bedoel ik het volgende: ik heb deze decals op het oog maar die zijn in 1/43...



Zou je die kunnen inscannen in hoge resolutie, vergroten naar schaal 1/24 en die daarna zelf op decalpapier afdrukken??

Theoretisch gezien is dat natuurlijk mogelijk. Maar wat met de kwaliteit? Heeft iemand hier ervaring mee??


Alvast bedankt!

Reply With Quote
  #2  
Old 03-06-2006, 18:47
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Decals vergroten gaat inderdaad,maar eerst het 1/24 model perfekt opmeten want de maten van de auto zullen zeker niet overeenkomen als men de decal een bepaald percentage vergroot.Heb hier al enige ervaring mee en het is mogelijk dat men bepaalde logo's meer of minder moet vergroten dan de andere.Verlies van kwaliteit is er weinig als men een goede kopieermachine heeft.Beste is niet in een keer naar 1/24 vergroten maar een tussenstap nemen om het kwaliteitverlies te beprken.
Veel succes.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-06-2006, 20:19
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik zou het proberen via inscannen op zo hoog mogelijke resolutie als mijn pc aankan... Daarna dan de boel vergroten door inderdaad na te meten.

Dank voor de tip dat je best stukje bij beetje doet. Maar jij spreekt over een kopiemachine. Dat lijkt me nogal duur om meerdere keren te kopiëren in kleur. Scannen lijkt me dan het beste.

grtzzz
Reply With Quote
  #4  
Old 03-06-2006, 20:26
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
geen ervaring mee, maar ik denk door in te scannen onder hoge res.kan de zuiverheid blijven, maar dan terug af printen en hebt verschil van kleur, zeker naar groot, naar klein minder denk ik,want ge moet achtergrond ook weg filteren
Reply With Quote
  #5  
Old 03-06-2006, 22:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb dat ooit geprobeerd en zonder succes. De printkwaliteit van de 1/43 decals is voldoende voor deze schaal, maar als je ze gaat vergroten, ongeacht aan welke resolutie je ze inscant, krijg je erg onscherpe en onleesbare sponors. Je mag inscannen in gelijk welke resolutie, wat er niet is kan je niet laten verschijnen ook eh. Ik zou het dus afraden.

Wat je wel kan doen is de ingescande versie gebruiken als sjabloon om erover te tekenen met een tekenprogramma, en die decals dan afprinten. Dat lijkt me een veel beter idee wat ik wél al met succes uitgevoerd heb.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 03-06-2006, 22:32
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik heb dat ooit geprobeerd en zonder succes. De printkwaliteit van de 1/43 decals is voldoende voor deze schaal, maar als je ze gaat vergroten, ongeacht aan welke resolutie je ze inscant, krijg je erg onscherpe en onleesbare sponors. Je mag inscannen in gelijk welke resolutie, wat er niet is kan je niet laten verschijnen ook eh. Ik zou het dus afraden.

Wat je wel kan doen is de ingescande versie gebruiken als sjabloon om erover te tekenen met een tekenprogramma, en die decals dan afprinten. Dat lijkt me een veel beter idee wat ik wél al met succes uitgevoerd heb.

Klopt helemaal he, wat er niet is... Ik dacht daarnet toevallig aan de keren dat ik met de kopiemachine op school iets moest uitvergroten... Amai mijn voeten... (en de ogen van de kids)

Maar als sjabloontje, ja, zo doe ik het ook bij het kopiëren. Erover tekenen en herkopiëren op 100%. Hier kan ik dus ook vergroten en dat als sjabloon gebruiken. Supertip hoor! Je hoort nog van deze decalstransformatie de komende weken (of maanden)

grtzzz
Reply With Quote
  #7  
Old 03-06-2006, 22:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Laat maar iets weten. Ik heb ook interesse om deze decals op 1/24ste te hebben. Belga/Castrol Celica zou perfect in mijn Belga collectie passen.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-06-2006, 01:28
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
ik heb deze decal al volledig over getekend op 1/24, als het niet lukt ik heb er nog een paar over, de Yper en de Boucles de Spa versie
Reply With Quote
  #9  
Old 04-06-2006, 10:05
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Huudo
Laat maar iets weten. Ik heb ook interesse om deze decals op 1/24ste te hebben. Belga/Castrol Celica zou perfect in mijn Belga collectie passen.

Ewel, als ik hem kan maken, dan mag je er een exemplaartje van hebben. Als dank voor je stoeltje en bandje. DEAL? Of heb je toch liever twee pintjes

Maar ik lees net dat Flame me al voor is? Jij hebt deze Belga/Castrol al in 1/24 staan of zo?? Hmm, dat verandert de zaken, LOL Effe een PM sturen.

Grtzz
Reply With Quote
  #10  
Old 04-06-2006, 21:09
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
Deze decal zijn ooit uitgebracht door CB Com. en heb ze hier nog liggen.
Het betreft de wagen van Chatriot-Giraudet in de Boucles de Spa 94.
Ik denk ook dat de nederlandse firma Jawi en Flame natuurlijk ze in hun hebben.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-06-2006, 23:54
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
die decals moeten bestaan in 1/24 ze , dat zijn hier foto's van iemand van een ander forum


en deze zou ik nog heel graag hebben maar vindt hem nie

Last edited by scoobyfreak; 05-06-2006 at 00:00.
Reply With Quote
  #12  
Old 05-06-2006, 00:43
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Hmmmm, dat moet ik even gaan uitvissen....

Bedankt !!
Reply With Quote
  #13  
Old 05-06-2006, 01:33
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
http://www.scaleracecars.com/forums/...read.php?t=682 de link, je bent hier mss iets mee
Reply With Quote
  #14  
Old 05-06-2006, 08:06
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
deze van meissa is van jawico , en idd de belga decals zijn denk ik nog te verkrijgen bij domino .

had hem indertijd ook gemaakt .
Reply With Quote
  #15  
Old 05-06-2006, 10:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by gofastfreddy
deze van meissa is van jawico , en idd de belga decals zijn denk ik nog te verkrijgen bij domino .

had hem indertijd ook gemaakt .

Neej, bij Domino is ie niet meer. Anders had ik hem vrijdag mee samen met de 9 andere items...

Effe kijken bij JAWICO of JAWI ??


grtzzz
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.