De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 02-05-2006, 23:23
Machb Machb is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Location: Lummen
Posts: 8
Quote:
Originally Posted by Huudo
Zoals Mark ook al aangaf, dat snap ik niet... ?? Ik sta ook achter de draad hoor, maar dat neemt niet weg dat ik me kan vinden in wat er gezegd wordt over brood verdienen enz.
idem dito hier . Zoals ik hier op een ander topic van de WSbr aangaf heb ik ook altijd als gewone toeschouwer foto's gemaakt op het circuit. Ook ik heb mij geërgerd dat er geen "veilige" fatsoenlijke plaatsen meer zijn om mooie foto's te maken maar ik heb mij nog meer geërgerd in al die personen die onrechtmatig een accreditatie gekregen hebben. En vooral hun attitude : Met nen ganse hoop snootaards in het gras gaan liggen dollen totdat de volgende serie vertrekt, "echt professioneel". Jammer dat jullie, ons amateurs door jullie houding in een slecht daglicht stellen.

Zoals Huudo al aangeeft denk ik dat wij als amateurfotograven met zijn allen aan hetzelfde touw moeten trekken, genoeg stemmen ronselen en alternatieven naar voren schuiven aan de directie van circuit zolder. Er zijn genoeg moglijkheden die met weinig geld realiseerbaar zijn. Een voorbeeld hiervan is stukjes draad wegknippen zoals in Francorchamps gebeurd is, die niets afdoen aan de veiligheid of stevigheid van de draad maar wel mogelijkheden geven aan de amateurfotograven om degelijke foto's te maken.
__________________
Reply With Quote
  #47  
Old 02-05-2006, 23:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Machb
...

Zoals Huudo al aangeeft denk ik dat wij als amateurfotograven met zijn allen aan hetzelfde touw moeten trekken, genoeg stemmen ronselen en alternatieven naar voren schuiven aan de directie van circuit zolder. Er zijn genoeg moglijkheden die met weinig geld realiseerbaar zijn. Een voorbeeld hiervan is stukjes draad wegknippen zoals in Francorchamps gebeurd is, die niets afdoen aan de veiligheid of stevigheid van de draad maar wel mogelijkheden geven aan de amateurfotograven om degelijke foto's te maken.
Dat is de spirit. Als je interesse hebt om mee iets uit te werken "door en voor de amateurs aan de buitenkant van de draad", laat me dan maar iets weten. Weglopen van een probleem, heeft absoluut geen zin. En natuurlijk zijn er iet of wat hitsigere personen bij in een discussie die er al eens iets uitstampen zonder goed over de draagwijdte na te denken. Maar bon, ik ben daar alleszins redelijk rap overheen.

Bij deze een oproep aan alle "Amateurfotografen aan de buitenkant van de draad" die eens mee rond de tafel zouden willen gaan zitten om iets concreet uit te werken. Stuur een emailtje naar huudo@skynet.be met de vermelding dat je interesse hebt. Meerdere hoofden weten meer dan 1. Ik hou jullie dan wel op de hoogte enz.
(Amateurfotografen aan de binnenkant van de draad, gelieve zich te onthouden, want jullie worden toch al op je wenken bediend.)

Ik wil de ideeën discussie online liever nog even uitstellen om te zien hoe ernstig de interesse is. Zo iets kan veel beter in real-life eens doorgepraat worden.

Interesse = mailen maar.
Reply With Quote
  #48  
Old 03-05-2006, 08:16
Machb Machb is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Location: Lummen
Posts: 8
huudo, zet mij alvast maar op dat lijstje.
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 03-05-2006, 20:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by student
Ik pak niet te veel risico's, maar er kan altijd iets gebeuren, het is eender waar ge staat
Je ziet tenminste in dat een verblijf voor de draad niet zo vrijblijvend is als dat men denkt. Stel nu dat er idd een ongeluk gebeurd en je bent in het bezit van een perskaart van een circuit of organisator dan ben ik toch bang dat het voor jou een zeer duur grapje gaat worden. Geen enkele verzekering zal iets uitkeren. In het geval van een blijvende invaliditeit kun je bij pa en ma aankloppen voor de centen.

Mensen die in het bezit zijn van een RACB/KNAF/FIA pas staan op dat punt sterker. Als er al geen verzekering vastzit aan die offciele passen dan helpt het wel bij het afsluiten van een verzekering voor gevaarlijke werkzaamheden.

Ik verbaas me erover dat jullie allemaal zo licht denken over de mogelijke consequenties.

De grote blunder van dit weekend is en blijft de houding van RPM/World Series op dit gebied. Die zijn voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de volksmassa met een perskaart. Zeer benieuwd of ze die perskaarten zo ruim blijven uitdelen in de loop van het seizoen. Een kantoortje in een of frans stadje schijnt het e.e.a. te hebben meegekregen over deze "gebeurtenis"

Het aantal mensen voor de draad moet mijn inziens tot een minimum beperkt worden gezien de risico's. Wellicht dat circuits en organisatoren dan iets minder populaire maatregelen moeten nemen. Jammer dat is dan maar zo. Op lange termijn zullen die maatregelen renderen.

Een oude rot in het vak vergeleek afgelopen zaterdag de huidige situatie met de opkomst van de radiopiraten in de jaren '70 en '80. Na een explosieve groei zijn die gasten na verloop van tijd ook uit de lucht gehaald
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #50  
Old 03-05-2006, 20:28
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Inderdaad Mark. De meesten lopen wellicht met het gedacht rond van "het zal wel met iemand gebeuren, maar niet met mij" en dus trekken ze zich er verder geen fluit van aan.

Voor die gasten telt enkel het maken van foto's. De kans dat ze dan eens iets voorhebben is waarschijnlijk miniem, maar als ze slachtoffer worden... wat dan? Dan zullen ze allicht de schuld bij de organisatie en/of het circuit zoeken.

We zijn het er allemaal over eens dat iedereen weleens een mooie foto wil maken - zonder draad - maar veiligheid primeert en als je vele cowboys voor de draad toelaat, is de kans alleen maar groter dat er iets gebeurd.
Reply With Quote
  #51  
Old 03-05-2006, 20:50
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Trouwens, wat ik mij afvraag... Als er iemand van 17 jaar wordt aangereden, zal het circuit daar dan niet voor opdraaien? Want zij zouden in principe toch geen perskaarten mogen uitdelen aan minderjarigen, hé? (Allé, ik dacht toch dat de minimumleeftijd 18 jaar is). Ik zou als organisator toch zo geen risico willen nemen...

Ik heb trouwens eens een perskaartje in handen gehad omdat ik in opdracht een paar foto's moest nemen. Ik heb er enkel gebruik van gemaakt in de pitlane omdat ik van mezelf vond dat ik niet over voldoende ervaring beschikte om vóór de draad te gaan staan. De eerste keren zou ik toch zeker met iemand meelopen die mij op de gevarenzones zou wijzen. En dan nog, ik weet niet of ik het zou aandurven eerlijk gezegd...of ik zou mij bij de marshals opstellen.
En ook, ik beschik dan wel over een 350D met degelijke zoomlenzen, ik besef maar al te goed dat ik standaardfoto's lever. Af en toe heb ik weleens een uitschieter, maar ik zal nooit het niveau van een prof halen, zoals een Fred Bayet of Jeffrey Gaens bijvoorbeeld. En ik streef dat ook niet na... Ik maak foto's voor mezelf als aandenken van een supertof autosportweekend en als ik dat met anderen kan delen, dan doe ik dat maar al te graag.
Ik moet dan ook bekennen dat ik het redelijk frustrerend vind dat er zoveel draad is bijgekomen, want zo wordt er toch een leuke hobby van je ontnomen. Dit zet mij wel niet aan om perskaart aan te vragen (ik heb namelijk totaal niks met pers te maken noch ambieer ik een persjobke ), maar er moet gewoon een oplossing zijn om zowel de professionele als amateurfotografen tevreden te stellen. Het wordt dus ff brainstormen...zoals Huudo reeds voorstelde.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 03-05-2006 at 21:30.
Reply With Quote
  #52  
Old 03-05-2006, 21:09
insanity's Avatar
insanity insanity is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: Heers
Posts: 309
Zoals zo vaak brengt een goede nachtrust raad, en kunnen we in plaats van bepaalde commentaren te letterlijk op te vatten beter mee aan de kar trekken van onze mede-amateurs... dus Huudo, als ik tussen mijn drukke bouwagenda nog een gaatje vind, kom ik wel mee aan tafel zitten...
__________________
Motorsports-online.net
Reply With Quote
  #53  
Old 03-05-2006, 21:11
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by insanity
Zoals zo vaak brengt een goede nachtrust raad, en kunnen we in plaats van bepaalde commentaren te letterlijk op te vatten beter mee aan de kar trekken van onze mede-amateurs... dus Huudo, als ik tussen mijn drukke bouwagenda nog een gaatje vind, kom ik wel mee aan tafel zitten...
That's the spirit!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #54  
Old 03-05-2006, 21:21
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by Mark
De grote blunder van dit weekend is en blijft de houding van RPM/World Series op dit gebied. Die zijn voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de volksmassa met een perskaart. Zeer benieuwd of ze die perskaarten zo ruim blijven uitdelen in de loop van het seizoen. Een kantoortje in een of frans stadje schijnt het e.e.a. te hebben meegekregen over deze "gebeurtenis"
Wat bedoel je daarmee?
Reply With Quote
  #55  
Old 03-05-2006, 22:59
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Zeer interessante discussie, alleen jammer dat het onder volwassen mensen zowat ontaardt in persoonlijke & kwetsende opmerkingen.

Mijn eerste eerlijke reactie als complete beginner amateur-fotograaf (met pruts Nikon D50 ) toen ik al die amateurfoto's zag op het net van de world series, was, shit, hoe komen die aan die toelating, en kan ik er ook zo'n krijgen in de toekomst? Daarom is deze discussie ook zo interessant. Het schudt wel wat wakker in een mens

Kan je het kwalijk nemen dat jongeren die voor de draad geraken die kans met beide handen grijpen? Neen! Dit trekt nu eenmaal aan als een magneet.

Het is zoals ettelijke malen eerder vermeld de fout van de organisatie. Stel idd maar eens voor dat er iets ernstigs gebeurd. Ik denk niet dat de organisatie iedereen op de hoogte brengt van de reëele gevaren.

Daarom: fotobroodverdieners, marshalls & piloten voor den draad, de rest er achter Aan welk adres kan ik deze korte slogan meedelen?

Voor al ons amateurfotografen is er al een mooi initiatief hier gemeld. Een plattegrond van Zolder met de huidige amateurmogelijkheden zou ook helpen
Reply With Quote
  #56  
Old 03-05-2006, 23:21
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Even toch een belangrijke precizering....

RPM/Renault Sport rijkt mediakaarten uit MAAR wat ZEER BELANGRIJK is en uit het oog verloren wordt is dat CIRCUIT ZOLDER de oranje hesjes uitrijkt voor de fotografen...

Ik als attaché de Presse heb dezelfde kaart als Paolo Pellegrini (die mijn professionele fotograaf is die wij betalen voor foto's)...dus voor de vele mensen voor de draad één schuldige...CIRCUIT ZOLDER...
Wat ik wil zeggen is dat RPM een uniformisering van de Mediapas heeft doorgevoerd waardoor vele mensen van verschillende slag dezelfde kaart hebben maar als deze mensen voor de draad willen gaan staan dan worden de hesjes uitgereikt door het Circuit ter plekke...

RPM geeft mss dan wel 'soepel' kaarten uit maar voor die hele "voor de draad" hetse moet je naar de desk van Circuit Zolder kijken...

Daarenboven nog maar eens...Dit is typisch een Zolder aangelegenheid niks meer niks minder...

Last edited by JPMontoya; 03-05-2006 at 23:24.
Reply With Quote
  #57  
Old 03-05-2006, 23:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
allemaal goed en wel, Circuit Zolder dit en dat, maar ik vermoed dat het allemaal zo eenvoudig niet is. Ik kan met immers niet voorstellen dat wanneer Pier en klein Polleke aan hun desk komen staan met de "mogen-wij-ook-zo'n-vestje, leider?" vraag, dat ze daar dan bij CZ zonder enig probleem een volmondige "Ja" zonder meer zullen op antwoorden. Ik weet het wel zeker dat ze dat niet zullen doen.

Er dient, mijns inziens, net zo goed gewezen te worden naar iedereen die zulk een aanvragen doet voor Pier en klein Polleke, om zodoende (gratis) voor hun foto's te laten nemen... Pier en klein Polleke zijn natuurlijk super blij hiermee en willen maar wat graag hierop ingaan want ze hebben natuurlijk de tijd van hun leven. Na enkele jaren worden Pier en klein Polleke wat slimmer, krijgen ervaring en beginnen het te kennen. Gevolg, dat gratis toch maar liever niet meer, of iedere week naar circuit begint wat door te wegen, familiale verplichtingen enz, vermits het geen broodwinning is. Gevolg daarvan is dan weer dat niet meer Pier en klein Polleke - die ondertussen wat gegroeid is - worden gevraagd, maar dat het nu Jean en klein Janneke zijn. En het spelleke begint weer helemaal van voor af aan. Dàt is wat er volgens mij gebeurd.

En hoe kan CZ dan weten voor wie die hesjes (wat is dat voor een raar woord) zijn? Als ze dat ook nog eens allemaal moeten controleren, dan gaat het allemaal weer trager en komt er daar weer kritiek op. Ik denk dat CZ op dat gebied wat moet dansen op een slappe koord?.

Als iedereen het spel nu gewoon eerlijk zou spelen, zou er niks aan de hand zijn - en hier wringt de schoen in België natuurlijk

- Iedereen die foto's moet hebben, betaald er gewoon voor bij de professionele fotografen
- Pasjes op naam en zij die geen licentie (ondernemingsnummer van fotograaf) hebben, krijgen er geen
- En voor de amateurfotografen gaan we binnenkort in groep iets uitwerken (al voldoende reacties gehad om ermee door te gaan. )

Last edited by Guido; 03-05-2006 at 23:44.
Reply With Quote
  #58  
Old 03-05-2006, 23:55
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Breng me maar op de hoogte Huudo, ik volg deze thread met uitermate veel belangstelling. Ik heb wijselijk besloten om me niet in de discussie te mengen. Momenteel werken we met 8 fotografen, allen begonnen onder de noemer amateurfotografen. Momenteel, 3 jaar later worden al onze fotografen betaald voor hun werk, niet alleen voor wat we in de racerij doen, sommigen van hen doen ook reportages voor onze magazines.

De beroeps, die in eerste instantie, volkomen terecht trouwens, niet konden lachen met onze manier van werken, maken nu deel uit van onze kernredactie. Hoe dat komt? De eerste jaren kan je low budget produceren, je bouwt aan iets, het groeit, en na de loop van jaren kan je je mensen fatsoenlijk vergoeden.

Het is dus bijzonder moeilijk voor mij om te zeggen wat kan en niet kan. CZ de schuld geven zou maar al te gemakkelijk zijn. Zelfs wij dienen elk jaar aan te tonen welke producties we doen, niet meer dan normaal eigenlijk.

Wil graag komen luisteren, lijkt mij een boeiend onderwerp te zijn waar we zeker mee kunnen praten.
Reply With Quote
  #59  
Old 04-05-2006, 00:08
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2003
Location: Hoofddorp
Posts: 313
Laten we even duidelijk stellen: voor het verschaffen van accreditatie moet je bij de desbetreffende organisatie zijn en niet aan de mensen die een accreditatie hebben gehad, die kun je niets maar dan ook niets verwijten denk ik. De organisatie moet persoonlijk de mediums die accreditatie aanvragen zelf even checken...
__________________
Robin

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote
  #60  
Old 04-05-2006, 08:58
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by JV1
Laten we even duidelijk stellen: voor het verschaffen van accreditatie moet je bij de desbetreffende organisatie zijn en niet aan de mensen die een accreditatie hebben gehad, die kun je niets maar dan ook niets verwijten denk ik. De organisatie moet persoonlijk de mediums die accreditatie aanvragen zelf even checken...
JV1 verduidelijk eventjes je punt eens verder want snap niet goed wat je wil zeggen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.