De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-10-2004, 11:43
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

@TTke:
Quote:
Ik vind niet dat Marshals hier piloten moeten verwijten (en andersom). Beide moeten mekaar kunnen vertrouwen, maar daarbij moeten ze kunnen rekenen op de wedstrijdleiding.

Ik heb al vele gevaarlijkere situaties gezien, waarbij marshals duidelijk veel meer gevaar lopen dan hier, wat niet wegneemt dat ook deze situatie had moeten vermeden worden.
Dat wederzijds vertrouwen was er niet. Piloten die onder geel gezellig door blijven racen vertrouw ik niet. Wat ze dan wel moeten doen onder geel staat duidelijk omschreven in tal van reglementen en wordt dus in een verkapte vorm tijdens de briefing gezegd. (Hoe kan je nu zeggen dat geel geen reden is om van het gas te gaan, maar dat er wel vertraagd moet worden??)
Ook vertrouwen in de wedstrijdleiding had ik op dat punt niet. Als de safetycar direct de baan werd opgestuurd had ik dat vertrouwen wel gehad. Het duurde m.i. veel te lang.

Ik heb ook al gevaarlijkere situaties gezien, zelfs meegemaakt (Yaris Cup tijdens de World Series 2003). Deze werd ook veroorzaakt doordat piloten bleven racen onder geel en resulteerde in 2 gewonden.
Iedere gevaarlijke situatie is er eentje te veel. Je weet nooit wat er kan gebeuren.

@Yardeen:
Quote:
de wedstrijd is voorbij, het seizoen is voorbij

denk dat we allemaal één ding gelijk hebben, en dat dit onze hobby/passie is , en dara moet je van genieten
Het seizoen is inderdaad voorbij, maar ik vraag ook nergens een straf voor de piloten. Ik hoop van harte dat er geleerd wordt van wat er is gebeurd. Dan hoeven we volgend seizoen deze hele discussie niet meer opnieuw te doen
Klopt 100%. Ik ben blij dat ik marshal ben en bij een ploeg hoor waar we elkaar blindelings kunnen vertrouwen. Maar vanaf het moment dat ik 's morgens vertrek naar mijn hobby en schrik heb om 's avonds niet terug naar huis te kunnen gaan stop ik ermee. Gelukkig is dat nu nog niet het geval.
Old 23-10-2004, 11:46
VolvoS60's Avatar
VolvoS60 VolvoS60 is offline
De Paddock Rookie

De baanposten nemen die beslissing zelf. Het is toch normaal dat de beperkingen die door een gele vlag worden opgelegd, ergens een einde nemen. deze plaats wordt dan de plaats waar een groene vlag gezwaaid wordt. Als de op de post volgend op de post waar met geel gezwaais wordt, er niets meer aan de hand is wordt daar groen getoond.
Reply With Quote
Old 23-10-2004, 11:47
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally posted by Peter Baert
Wie neemt de beslissing dat een baanpost na een gele situatie groen mag geven?
Bedoel je groen geven in de sector volgend op de gele sector of groen geven wanneer de gele vlag wordt binnengehaald in dezelfde sector?
In het eerste geval: de marshals van de volgende post. Als zij vinden dat hun sector veilig is geven ze groen. Vinden zij dat hun sector ook onveilig is geven ze geel en wordt de groene vlag gegeven bij de eerstvolgende baanpost waarvan de sector in orde is.
In het tweede geval: de marshals van de post waar geel werd gegeven. Ook weer als zij van oordeel zijn dat de sector voldoende is opgeruimd en veilig om te racen.
Old 23-10-2004, 12:12
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

na de beelden net nog enkele keren bekeken te hebben durf ik zelfs stellen dat door het feit dat op post 20 de groene vlag uit was terwijl de rechte lijn vol met oliesporen stond en er geen olievlag werd getoond, de Viper van Hart in de grindbak terecht kwam in de eerste linkse. Hoe kunnen piloten die fout geďnformeerd worden vertrouwen hebben in de vlagsignalen?

Ik heb de twee posities reeds meegemaakt. Ben jaren baancommissaris geweest en heb reeds veel races gereden. Als ik race heb ik heel veel respect voor de marshalls, ook omdat ikzelf op de baan gestaan heb. De meeste andere piloten hebben nooit een vlag vastgehad of een wagen uit de grindbak geduwd. Maar ook andersom is dit zo. Er zijn weinig marshalls die weten wat een racewagen besturen is. Daarom zijn er zeer veel misverstanden. Want op dit forum lezen we vaak de opmerkingen van baancommissarissen over het wangedrag van piloten maar ik denk dat als al de piloten een bericht zouden schrijven over elke fout getoonde vlag dan zou "de paddock" snel te klein zijn...
Old 23-10-2004, 12:24
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally posted by A.J.
na de beelden net nog enkele keren bekeken te hebben durf ik zelfs stellen dat door het feit dat op post 20 de groene vlag uit was terwijl de rechte lijn vol met oliesporen stond en er geen olievlag werd getoond, de Viper van Hart in de grindbak terecht kwam in de eerste linkse. Hoe kunnen piloten die fout geďnformeerd worden vertrouwen hebben in de vlagsignalen?
Beelden zeggen niet alles Uiterst rechts op de baan, op de ideale lijn en voorbij post 20 lag namelijk geen olie. De olie die na post 20 op de baan lag was een dun lijntje van de weggesleepte Thiers Porsche uiterst links en een klein spoor van de Markant Porsche dat van het midden van het circuit tot uiterst links ging. Beide sporen lagen dus niet op de ideale lijn en waren te klein om hinder te veroorzaken. Daarom de groene vlag ipv de olievlag.
De reden waarom Hart er af is gegaan is misschien wel door olie te verklaren, maar dan door de olieplas van de Coast Porsche waar Hart zelf door is gereden (duidelijk te zien op de beelden). Ik ben geen piloot en derhalve heb ik hier ook geen ervaring mee, maar ik vermoed dat er olie op de banden en/of op de remmen is gekomen bij Hart.
Old 23-10-2004, 12:33
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Op de beelden is te zien dat Hart zijn Viper niet meer onder controle kan krijgen waar de Porsche van Penders (RTM Porsche) een hele hoop koelvloeistof achterliet met het aan de kant rijden na de rechte lijn. Dit heeft Hart ook zelf gezegt dat het daar is gebeurd en op de beelden is te zien dat deze Porsche (RTM Porsche van Penders) daar heel veel koelvloeistof verloor.

Vriendelijke groeten
Reply With Quote
Old 23-10-2004, 22:39
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Ottooke
.....
De reden waarom Hart er af is gegaan is misschien wel door olie te verklaren, maar dan door de olieplas van de Coast Porsche ....
De wagen van Coast had helemaal geen olielek !

De wagen is wel degelijk rondgegaan in het hele gebeuren, maar had op dat moment blijkbaar geen ernstige schade.(achterkant was wel degelijk geraakt, maar geen olieverlies.)
Mss even verifiëren vooraleer je een naam vermeld. ..Het is trouwens niet de eerste maal dat zulke onvolkomenheden worden gepubliceerd.
Reply With Quote
Old 23-10-2004, 23:44
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally posted by fordje
De wagen van Coast had helemaal geen olielek !

De wagen is wel degelijk rondgegaan in het hele gebeuren, maar had op dat moment blijkbaar geen ernstige schade.(achterkant was wel degelijk geraakt, maar geen olieverlies.)
Mss even verifiëren vooraleer je een naam vermeld. ..Het is trouwens niet de eerste maal dat zulke onvolkomenheden worden gepubliceerd.
Klopt volledig. Sorry daarvoor. De Coast Porsche stond enkele meters voor de olieplas achterstevoren. Hij kan het dus onmogelijk geweest zijn.
Nu ja, het maakt niet uit van wie de olie was, die plas lag daar en bij de eerste doortocht zijn daar enkelen doorgereden.
Old 24-10-2004, 00:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by fordje
Het is trouwens niet de eerste maal dat zulke onvolkomenheden worden gepubliceerd.
Op De Paddock wordt er niets gepubliceerd, we zijn geen press release plubicerende media!! Het zijn nog steeds zelfstandige personen die "iets" posten. Ooit gehoord van "Freedom of Speech"? (al dan niet juist)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-10-2004, 00:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

M.b.t. tot dit onderwerp: ik zal zwijgen.

O ja, wie met hagel op mij of mijn ploeggenoten schiet mag een kanonskogel terug verwachten (Vooral die enkele "anonieme"" lezers die gaan klagen bij iemand anders )
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-10-2004, 00:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Marshal
Op De Paddock wordt er niets gepubliceerd, we zijn geen press release plubicerende media!! Het zijn nog steeds zelfstandige personen die "iets" posten. Ooit gehoord van "Freedom of Speech"? (al dan niet juist)
Het best kan je dit soort 'discussies' gerust met café-praat vergelijken. Maar dan wel publiek, vermits het kan nagelezen worden.

---------

Maar in deze thread heeft het nu wel lang genoeg geduurd. Iedereen heeft zijne zeg nu wel gehad en 't zal altijd een welles, nietes spelletje blijven.
Per slot van rekening zijn het de scheidsrechters die beslissen en zint je die of gene beslissing je niet, dan heb je je daar alsnog bij neer te leggen. Een voetbalscheids keurt wel eens een doelpunt onterecht af, maar achteraf zal toch de uitslag niet gewijzigd worden. En wie denkt dat dat wel zal gebeuren, moet eens dringend wakker worden.

Last edited by Guido; 24-10-2004 at 00:55.
Reply With Quote
Old 24-10-2004, 02:05
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

@ Huudo,

Je hebt volkomen gelijk, maar er ligt me toch iets op mijn lever.

Op dit forum komen blijkbaar heel wat mensen langs die op een of andere manier iets met de Belcar te maken hebben (teamleden, piloten, baancommissarissen, persmensen, sympathisanten). Telkens er een discussie over de Belcar ontstaat, wat toch zeker moet kunnen op een forum, blijkt dat je al heel vlug op zere teentjes trapt. Telkenmale slaagt men er in vanuit een bepaalde hoek zo een discussie in het belachelijke te trekken of op een welles-nietes spelletje te laten uitdraaien. Dat is ook nu weer gebeurd. Jammer dat een pittige discussie alweer op zo een manier in de kiem gesmoord wordt.
Vanuit een bepaalde Belcar-hoek aanvaardt men blijkbaar geen kritiek. Voor alle duidelijkheid, ik verwijs niet naar de wedstrijdleiding en een eventueel favoritisme van deze mensen. Daar geloof ik niet in. Integendeel, ik denk dat de wedstrijdleiding zelf ook zwaar onder druk staat.
Ik heb niet de intentie om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Daarom dat ik geen namen noem en in bedekte termen spreek. Insiders weten wel wie en wat ik bedoel.
Spijtig, heel spijtig!
Reply With Quote
Old 24-10-2004, 15:07
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal
M.b.t. tot dit onderwerp: ik zal zwijgen.

O ja, wie met hagel op mij of mijn ploeggenoten schiet mag een kanonskogel terug verwachten (Vooral die enkele "anonieme"" lezers die gaan klagen bij iemand anders )
Ja, marshal,

't is erg gesteld met sommige mensen, blijkbaar mogen wij in dit democratisch land, allee dat denk ik toch, onze eigen mening niet meer geven, want dan zijn er enkele mensen die dit gaan doorvertellen. Kleingeestig hoor

Maar ja, ik zou zeggen mensen, laat ons er volgend jaar een vreugdevol autosportseizoen van maken samen met piloten, teams, organisatoren en iedereen die van autsport houden.
En laat deze discussie geen vrevel gooien tussen ons allen, we beoefenen onze hobby tenslotte uit liefde voor de autosport.

Let's all stay friends
Reply With Quote
Old 24-10-2004, 21:30
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally posted by Huudo
Het best kan je dit soort 'discussies' gerust met café-praat vergelijken. Maar dan wel publiek, vermits het kan nagelezen worden.
Die café-praat heb ik vandaag live gehad. Ik heb daar wat (bij)geleerd. De Masters zijn ondertussen al een week voorbij. Tijd genoeg voor alle partijen om een eigen mening te vormen. Ik zou zeggen: Op naar volgend seizoen!
Old 25-10-2004, 00:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by Ottooke
Die café-praat heb ik vandaag live gehad.
Jij bent ook altijd in een café te vinden ....maar inderdaad, het wederzijds begrip tussen elkaars standpunten is op een aantal punten verbeterd. Daar gaan we de komende weken eens wat emailtjes op loslaten
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules