![]() |
|
|
||||
|
||||
yeehaaaaaa ...
![]()
|
||||
|
||||
@Yardeen.
Misschien is het wenselijk om de thread nog eens goed te lezen. Ikzelf beschuldig niemand, ik constateer alleen dat Hart, Longin en Goossens niet van het gas af gaan tijdens een "ernstige""gele vlag situatie. Zoals jezelf aangeeft bestaan er verschillende gradaties geel, de eerste keer dat je voorbij komt weet je dus niet wat je gaat aantreffen. Lijkt me logisch dat je dan zeer zeker van het gas afgaat...........kon weleens ernstiger zijn dan dat je verwacht had. Trouwens bij het uitkomen van de Ickx-chicane zie je als piloot duidelijk dat er mensen op de baan zijn.......... Juichen op zaterdag is iets anders dan schrikken op zondag ![]() Op de data van GLPK is duidelijk te zien dat Longin op zijn rem trapt om zijn snuit achter de Corvette te houden. Mocht de situatie zich inderdaad hebben voorgedaan dat Longing voorbij was gegaan aan Goossens dan had SRT hier eenvoudig protest tegen kunnen indienen tijdens de koers. Uitspraken over favoritisme zijn me vreemd, volgens de statuten die voor mij persoonlijk gelden mag ik niet eens uiting geven aan favoritisme.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
@ Yardeen:
jongens, ik snap niet waarom jullie niet alles over nemen en jullie heel het gebeuren organiseren, aangezien jullie alles beter weten dan de organisatie en koersdirectie ..... Wij stellen ons alleen maar vragen bij enkele beslissingen die gemaakt/niet gemaakt zijn geweest. Aan de bevoegde personen om verantwoording af te leggen voor die beslissingen. Waar staat hier ergens te lezen dat wij het beter weten? De kop wist ook niet in welke mate het was de gele vlag situatie , dat moeten jullie goed genoeg weten dat er hier verschillende situaties in kunnen zijn , maar ze zo direct veroordelen zonder de effectieve bewijzen te hebben, vind ik laag .... Zoals al gezegd door Marshal: Piloten moeten van het gas gaan bij een gele vlag omdat ze totaal niet weten wat er aan de hand is. Niet alleen bij de eerste doortocht, ook bij de volgende doortochten omdat de situatie altijd kan veranderen (marshals, interventiewagens, ...) Wat eerst begon als een gevoelsmatige vaststelling van Marshal, mezelf en anderen is ondertussen een gestaafde vaststelling geworden. Ik heb hier het bewijs liggen dat er niet van het gas is gegaan. en ja ik heb de pitstop video ook gezien, en dan kan je zien dat longin voor de start weer voorbij marc wou komen wat niet mag vandaar dat Marc wat trager ging rijden, ... of hadden jullei dara nog niet aan gedacht .... Als je de data eens bekeek die Jorge Segers ons liet zien dat zie je dat Longin van het gas gaat om achter Goossens te blijven. Zou Marc trager gaan rijden als Longin hem voorbij wil? Ik denk het niet. Goossens reed trouwens te traag (zie reglement Belcar). Jij verdraait de feiten een beetje. |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Jij bekijkt alles ook heel subjectief. Als ik jouw avatar bekijk... |
|
||||
|
||||
@ Ottooke: great minds think alike
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik heb lang gezwegen maar nu is het toch even tijd dat ik ook antwoord.
Ik sluit mij volledig aan bij Marshal en Ottooke, zonder favorisme. Bij de eerste doortocht aan een gele vlag situatie moeten, en zeg ik wel degelijk moeten, de piloten duidelijk gas lossen, zo simpel is het. ![]() Ze mogen blij zijn dat ik er niet was want het zou niet de eerste keer zijn dat ik met behulp van een borstel naar één der wagens gooi. ![]() Wij, baankommissarissen, houden van autosport maar voor ons liefst op een zo veilig mogelijke manier. ![]() pompierke ploegoverste ploeg VDHB, bk sinds 1978 |
|
||||
|
||||
Bert Longin vond het gisteren ook gekkenwerk, maar besefte pas na de tweede ronde wat er voor een ravage er op de baan was aangericht. Het was eerder het feit dat Marc Goossens zijn voet niet lichte en daardoor dat Bert en David Hart dat ook niet deden. Als er maar weinig of geen brokken waren dan kon Bert het zich niet permiteren om Marc te laten wegrijden.
Verder was op de rijdersbriefing duidelijk gezegd dat snelheid bij de start tussen de 70 en de 90km/h moest liggen. Goossens reed volgens de statistische gegevens duidelijk langzamer. Verder was het de wedstrijdleiding die heel (te) lang de tijd nam om de lichten op groen te zetten. Om de voorste mannen te kunnen volgen moeten de piloten op de tiende rij al beginnen racen ver voor de startlijn. Als de eerste(Marc Goossens) nog voor de stratlijn even op zijn rem gaat, moeten de andere ook op de rem en zijn de mannen op de volgende rijen de klos. Zo gebeuren er ook kettingbostsingen op de autosnelwegen. |
|
||||
|
||||
@ Yardeen :
Zelden zo een hoop onzin op dit forum gelezen als wat jij allemaal uitkraamt. Dat je als supporter Marc Goossens verdedigt, kan ik nog begrijpen. Dat je het daarbij nodig vindt om de waarheid helemaal op zijn kop te zetten, daar kan ik niet inkomen. Marc Goossens is een super-piloot. Ik zie hem ook heel graag rijden. Maar ook de besten maken weleens fouten. En Marc Goossens heeft afgelopen zondag in de beginfase van de Belcarwedstrijd een paar serieuze fouten gemaakt, waardoor hij zeker een stuk van de verantwoordelijkheid draagt voor de aangerichte ravage. Ik heb tot nu toe in deze thread vooral goed gefundeerde uitspraken gelezen van mensen die met kennis van zaken spreken en met hun neus op de feiten stonden. Het bewijs van al die ooggetuigenverslagen vind je trouwens in de Pitstop-video. Een goede raad : Zet je roze supportersbril eens af, wees eerlijk voor jezelf en bekijk dan de video nog eens. Nog dit. Geel betekent steeds "Gevaar, snelheid aanpassen". Dat geldt voor iedereen. Of je nu Jantje Janssens of Marc Goossens heet, maakt geen verschil. Last edited by Baron; 21-10-2004 at 15:41. |
|
||||
|
||||
Als Corvette en Goossens fan geef ik eerlijk toe dat ook Marc samen met Longin en Hart in de fout was. Zo een snelheid onder geel, waarbij er dan ook nog Marshals op de baan staan is onverantwoord. Ze hadden toch van de koersdirectie zeker een berisping moeten krijgen voor dit gedrag.
Greetzz.. Corvetteboy
|
||||
|
||||
Quote:
Volg deze redenering eens: Hart en Goossens rijden zonder te lossen door onder geel, Longin past netjes zijn snelheid aan. Hart en Goossens krijgen vervolgens een Stop & Go en Longin neemt hierdoor de verloren meters terug of neemt zelfs de leiding over. Wie is er dan het slimste geweest? |
|
|||
|
|||
@ Ottooke: Dan was Bert de slimste geweest maar als hij dat nu had gedaan dan had hij de meters niet terug kunnen nemen want volgens mij heeft Hart noch Goossens een Stop & Go gehad
|
|
||||
|
||||
de "als dan" situaties beginne op te duiken :s
als deze topic gesloten wordt, dan kan ieder voro zich er is over nadenken...
|
|