De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-10-2004, 12:21
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

yeehaaaaaa ...
Old 21-10-2004, 13:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

@Yardeen.

Misschien is het wenselijk om de thread nog eens goed te lezen. Ikzelf beschuldig niemand, ik constateer alleen dat Hart, Longin en Goossens niet van het gas af gaan tijdens een "ernstige""gele vlag situatie.

Zoals jezelf aangeeft bestaan er verschillende gradaties geel, de eerste keer dat je voorbij komt weet je dus niet wat je gaat aantreffen. Lijkt me logisch dat je dan zeer zeker van het gas afgaat...........kon weleens ernstiger zijn dan dat je verwacht had. Trouwens bij het uitkomen van de Ickx-chicane zie je als piloot duidelijk dat er mensen op de baan zijn..........

Juichen op zaterdag is iets anders dan schrikken op zondag Zie totaal geen verband en logica in jouw uitspraak. Ook al zou Goossens remmen omdat Longin voorbij zou steken dan nog heeft hij de reglementaire startsnelheid te respecteren. Simpele regel in het reglement.........

Op de data van GLPK is duidelijk te zien dat Longin op zijn rem trapt om zijn snuit achter de Corvette te houden. Mocht de situatie zich inderdaad hebben voorgedaan dat Longing voorbij was gegaan aan Goossens dan had SRT hier eenvoudig protest tegen kunnen indienen tijdens de koers.

Uitspraken over favoritisme zijn me vreemd, volgens de statuten die voor mij persoonlijk gelden mag ik niet eens uiting geven aan favoritisme.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 13:41
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

@ Yardeen:

jongens, ik snap niet waarom jullie niet alles over nemen en jullie heel het gebeuren organiseren, aangezien jullie alles beter weten dan de organisatie en koersdirectie .....

Wij stellen ons alleen maar vragen bij enkele beslissingen die gemaakt/niet gemaakt zijn geweest. Aan de bevoegde personen om verantwoording af te leggen voor die beslissingen. Waar staat hier ergens te lezen dat wij het beter weten?

De kop wist ook niet in welke mate het was de gele vlag situatie , dat moeten jullie goed genoeg weten dat er hier verschillende situaties in kunnen zijn , maar ze zo direct veroordelen zonder de effectieve bewijzen te hebben, vind ik laag ....

Zoals al gezegd door Marshal: Piloten moeten van het gas gaan bij een gele vlag omdat ze totaal niet weten wat er aan de hand is. Niet alleen bij de eerste doortocht, ook bij de volgende doortochten omdat de situatie altijd kan veranderen (marshals, interventiewagens, ...)
Wat eerst begon als een gevoelsmatige vaststelling van Marshal, mezelf en anderen is ondertussen een gestaafde vaststelling geworden. Ik heb hier het bewijs liggen dat er niet van het gas is gegaan.

en ja ik heb de pitstop video ook gezien, en dan kan je zien dat longin voor de start weer voorbij marc wou komen wat niet mag vandaar dat Marc wat trager ging rijden, ... of hadden jullei dara nog niet aan gedacht ....

Als je de data eens bekeek die Jorge Segers ons liet zien dat zie je dat Longin van het gas gaat om achter Goossens te blijven. Zou Marc trager gaan rijden als Longin hem voorbij wil? Ik denk het niet. Goossens reed trouwens te traag (zie reglement Belcar). Jij verdraait de feiten een beetje.
Old 21-10-2004, 13:43
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Yardeen
[B]jongens, ik snap niet waarom jullie niet alles over nemen en jullie heel het gebeuren organiseren, aangezien jullie alles beter weten dan de organisatie en koersdirectie .....
Het gaat hier niet over het beter weten. Gewoon objectieve vaststellingen. Peter Baert stelt het ook meer dan duidelijk in z'n verslag: Longin, Goossens & Hart verdienen een blaam. Onverantwoord, simple as that.

Quote:
Ik weet niet of jullie het beeld na de laatste quali hebben gezien, maar dan stonden alle baanposten op de baan te zwaaien om Marc te feliciteren met de pole, denk je dan echt dat hij die mensen hun leven in het gevaar gaat brengen om onder gele toch zwaar blijven te door racen, waarvan jullie hem beschuldigen ?
De kop wist ook niet in welke mate het was de gele vlag situatie , dat moeten jullie goed genoeg weten dat er hier verschillende situaties in kunnen zijn , maar ze zo direct veroordelen zonder de effectieve bewijzen te hebben, vind ik laag ....
Er zijn wel bewijzen dat ze niet van het gas zijn gegaan na de eerste ronde en dat de polesitter bij de start te traag reed

Quote:
en ja ik heb de pitstop video ook gezien, en dan kan je zien dat longin voor de start weer voorbij marc wou komen wat niet mag vandaar dat Marc wat trager ging rijden, ... of hadden jullei dara nog niet aan gedacht ....
Marc moet tussen de 70 & 90 km/u rijden. Wat de rest doet, doet er gewoon niet toe. Hij reed te traag. Punt uit.

Quote:
en jongens als er echt sprake van favoritisme was e..; waarom heeft SRT dan drie wedstrijden verloren puur om de safety car want of jullie dit nu wisten of niet he , het al dan niet inzetten van deze wordt ook beslist door de koersdirectie.....
Het zou maar erg als er bij zo'n ernstige zaken al sprake zou zijn van favoritisme. De safety car binnenlaten omdat bvb de Corvette nog moet binnenkomen, stel u voor. Sommige mensen storen zich blijkbaar aan kleine dingen (zoals de hanekam op het hoofd van Danny bvb). Mij stoort het niet maar ik kan begrijpen dat anderen daar anders over denken.

Jij bekijkt alles ook heel subjectief. Als ik jouw avatar bekijk...
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 13:44
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

@ Ottooke: great minds think alike
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 13:59
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Peter Baert
Straks rond 20 uur brengen we op www.pitstoptv.be een video online die misschien wel een beter licht zal werpen op een paar incidenten. Ondermeer de GLPK Viper had een kleine camera aan boord, net als de BMW van Guino Kenis ...

Zijn er toevallig beelden vanuit de GLPK Viper bij de start?
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 14:12
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally posted by Scapa
@ Ottooke: great minds think alike
Dat van die avatar was me nog niet opgevallen. Geeft natuurlijk wel aan dat Yardeen de wereld door een andere bril bekijkt dan wij.
Old 21-10-2004, 14:48
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by YUCCA
HOOOOOOLA ,
Niemand gezien zeker dat er op foto 1 nen andere Porsche is die honderd meter voor de start-lichten op het punt staat om zo maar eventjes al zijn derde en vierde wagen voor hem in te halen . . . .
Dien auto stond wel negende op de grid hé !
Er waren trouwens nog andere "stoute" meneren met de start, vooral uit de kanten van de Kempen : Card-City ! !
Daar is in beide gevallen een zeer logische verklaring voor. De RS Porsche heeft waarschijnlijk, toen er opeens vol op de rem werd getrapt, langs links de andere auto's voorbijgestoken... om er niet op te vlammen. Guino heeft ook geprobeerd dit te doen maar kende minder geluk.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 14:54
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Ik heb lang gezwegen maar nu is het toch even tijd dat ik ook antwoord.
Ik sluit mij volledig aan bij Marshal en Ottooke, zonder favorisme.
Bij de eerste doortocht aan een gele vlag situatie moeten, en zeg ik wel degelijk moeten, de piloten duidelijk gas lossen, zo simpel is het.
Ze mogen blij zijn dat ik er niet was want het zou niet de eerste keer zijn dat ik met behulp van een borstel naar één der wagens gooi.
Wij, baankommissarissen, houden van autosport maar voor ons liefst op een zo veilig mogelijke manier.

pompierke
ploegoverste ploeg VDHB, bk sinds 1978
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 15:02
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Bert Longin vond het gisteren ook gekkenwerk, maar besefte pas na de tweede ronde wat er voor een ravage er op de baan was aangericht. Het was eerder het feit dat Marc Goossens zijn voet niet lichte en daardoor dat Bert en David Hart dat ook niet deden. Als er maar weinig of geen brokken waren dan kon Bert het zich niet permiteren om Marc te laten wegrijden.
Verder was op de rijdersbriefing duidelijk gezegd dat snelheid bij de start tussen de 70 en de 90km/h moest liggen. Goossens reed volgens de statistische gegevens duidelijk langzamer. Verder was het de wedstrijdleiding die heel (te) lang de tijd nam om de lichten op groen te zetten. Om de voorste mannen te kunnen volgen moeten de piloten op de tiende rij al beginnen racen ver voor de startlijn. Als de eerste(Marc Goossens) nog voor de stratlijn even op zijn rem gaat, moeten de andere ook op de rem en zijn de mannen op de volgende rijen de klos. Zo gebeuren er ook kettingbostsingen op de autosnelwegen.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 15:35
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

@ Yardeen :

Zelden zo een hoop onzin op dit forum gelezen als wat jij allemaal uitkraamt.
Dat je als supporter Marc Goossens verdedigt, kan ik nog begrijpen. Dat je het daarbij nodig vindt om de waarheid helemaal op zijn kop te zetten, daar kan ik niet inkomen.
Marc Goossens is een super-piloot. Ik zie hem ook heel graag rijden. Maar ook de besten maken weleens fouten. En Marc Goossens heeft afgelopen zondag in de beginfase van de Belcarwedstrijd een paar serieuze fouten gemaakt, waardoor hij zeker een stuk van de verantwoordelijkheid draagt voor de aangerichte ravage.
Ik heb tot nu toe in deze thread vooral goed gefundeerde uitspraken gelezen van mensen die met kennis van zaken spreken en met hun neus op de feiten stonden. Het bewijs van al die ooggetuigenverslagen vind je trouwens in de Pitstop-video.
Een goede raad : Zet je roze supportersbril eens af, wees eerlijk voor jezelf en bekijk dan de video nog eens.

Nog dit. Geel betekent steeds "Gevaar, snelheid aanpassen". Dat geldt voor iedereen. Of je nu Jantje Janssens of Marc Goossens heet, maakt geen verschil.

Last edited by Baron; 21-10-2004 at 15:41.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 17:39
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Als Corvette en Goossens fan geef ik eerlijk toe dat ook Marc samen met Longin en Hart in de fout was. Zo een snelheid onder geel, waarbij er dan ook nog Marshals op de baan staan is onverantwoord. Ze hadden toch van de koersdirectie zeker een berisping moeten krijgen voor dit gedrag.

Greetzz.. Corvetteboy
Old 21-10-2004, 17:42
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally posted by BMW Beliën
...Het was eerder het feit dat Marc Goossens zijn voet niet lichte en daardoor dat Bert en David Hart dat ook niet deden. Als er maar weinig of geen brokken waren dan kon Bert het zich niet permiteren om Marc te laten wegrijden....
Rare stelling. De titel was toch al beslist? Waarom kon Bert het zich dan niet permitteren om de anderen te laten gaan? Kan hij (en ook de andere heren) het zich dan wel permitteren om anderen in gevaar te brengen?
Volg deze redenering eens: Hart en Goossens rijden zonder te lossen door onder geel, Longin past netjes zijn snelheid aan. Hart en Goossens krijgen vervolgens een Stop & Go en Longin neemt hierdoor de verloren meters terug of neemt zelfs de leiding over. Wie is er dan het slimste geweest?
Old 21-10-2004, 18:17
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

@ Ottooke: Dan was Bert de slimste geweest maar als hij dat nu had gedaan dan had hij de meters niet terug kunnen nemen want volgens mij heeft Hart noch Goossens een Stop & Go gehad
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 18:29
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

de "als dan" situaties beginne op te duiken :s

als deze topic gesloten wordt, dan kan ieder voro zich er is over nadenken...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules