De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-10-2004, 14:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Acer-Pipo
...

PS. Als iedereen zijn theorien voor zichzelf zou houden en aan de piloten de ware feiten zouden vragen zouden we veel minder cowboy verhalen hoeven te lezen. Niet dat ik met een steen naar iemand wil werpen zo'n dingen gebeuren in een fractie van een seconde en aan de kant kunnen zelfs de beste stuurlui niet weten wat er in zo'n auto gaande is.
Dit lijkt me slechts één van de zeldzame zinnige posts die ik hier als buitenstaander lees. De enkele anderen komen ook "van de binnenkant van de draad". En zoals blijkt lezen ook rijders, teams en allicht ook de organisatie mee.

Dus toch maar even nadenken vooraleer jullie iets posten/schrijven/tikken

Quote:
Originally posted by Ottooke
Nu de naam Danny Dubois is gevallen wil ik het volgende kwijt:
....

Danny Dubois, koersdirecteur Belcar
Mij lijkt het dat hij zich eens goed geamuseerd heeft. 'k zou Max Mosley of Bernie zo wel eens willen zien.
Geeft wel blijk dat hij zichzelf niet al te au serieux neemt in het geheel en daar is niks mis mee. 't zal wel allemaal niet zo'n vaart lopen zeker?
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 14:45
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally posted by Huudo
Mij lijkt het dat hij zich eens goed geamuseerd heeft. 'k zou Max Mosley of Bernie zo wel eens willen zien.
Geeft wel blijk dat hij zichzelf niet al te au serieux neemt in het geheel en daar is niks mis mee. 't zal wel allemaal niet zo'n vaart lopen zeker?
Iedereen heeft wel zijn favorieten, ik heb daar ook niets op tegen. Maar wanneer Danny Dubois, of een andere official (zoals mij bijvoorbeeld) openlijk laat merken wie zijn favoriet is tijdens de wedstrijd komt dit voor het grote publiek misschien raar over. Misschien was het beter geweest dat hij de hanenkam pas na de wedstrijd opzette, als hij "uit" functie was. Dan had ik ook helemaal niets gezegd daarover
Old 18-10-2004, 17:14
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Iedereen heeft wel zijn favorieten, ik heb daar ook niets op tegen. Maar wanneer Danny Dubois, of een andere official (zoals mij bijvoorbeeld) openlijk laat merken wie zijn favoriet is tijdens de wedstrijd komt dit voor het grote publiek misschien raar over. Misschien was het beter geweest dat hij de hanenkam pas na de wedstrijd opzette, als hij "uit" functie was. Dan had ik ook helemaal niets gezegd daarover
Misschien wel ja maar het was de laatste race van het seizoen, de prijzen in GTA waren reeds verdeeld,... Wie weet was het wel onderdeel van een weddingschap. Ik heb mij in ieder geval niet aan gestoord. Het moet niet altijd even serieus zijn...
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 17:27
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Graag zou ik ook alle mensen willen bedanken die me gisteren geholpen hebben. Enkele dagen rust en in een donkere kamer liggen zouden al volstaan.
Blij te horen dat allemaal nog meevalt. Beterschap gewenst.

Quote:
PS. Als iedereen zijn theorien voor zichzelf zou houden en aan de piloten de ware feiten zouden vragen zouden we veel minder cowboy verhalen hoeven te lezen. Niet dat ik met een steen naar iemand wil werpen zo'n dingen gebeuren in een fractie van een seconde en aan de kant kunnen zelfs de beste stuurlui niet weten wat er in zo'n auto gaande is.
Hier sluit ik me bij aan. De enige die eventueel een, vergeef mij de uitdrukking, boosdoener kan/mag aanduiden is de koersdirectie. Als toeschouwer zie je enkel fracties van wat er gebeurt tijdens een crash. De koersdirecties beschikt over alle info dankzij de camera's en de marshalls naast de baan. Zij zullen, indien nodig, wel een conclusie trekken.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 18:12
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

[QUOTE][i

De eerste passage van Goossens en Longin na de crash was op race-snelheid, de rest minderde hun tempo wel.

Ik dacht bij de eerste doortocht de Viper van Hart / Huisman als eerste zien doorkomen en bij het insturen na deze passage zich verremde in de eerste linkse door grindbak ploeterde om uiteindelijk terug op de piste te geraken via de deceleratiepiste en daarbij enkele plaatsen verloor .

Met sportieve groeten
Old 18-10-2004, 18:38
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by coast
Na het speculeren over wie wat heeft gedaan ,vindt ik het jammer dat er niemand een woord rept over de eventuele kwetsuren van de piloten.Klein detail blijkbaar maar toch voor ons niet onbelangrijk.
Ik stond er vlak bij toen uw piloot uit zijn auto werd gehaald. Eerlijk gezegd, ik vreesde op dat moment voor het ergste. Vandaar dat ik gisteren geen commentaren en/of foto's gepost heb m.b.t. dit ongeluk. Ik wilde er zeker van zijn dat alles in orde was vooraleer te beginnen speculeren over schuld en onschuld, zoals uzelf zegt onbelangrijk in een dergelijke situatie.

Quote:
Originally posted by coast
ik mag hopen dat uw opmerking over piloten die niet waardig meerijden ,niet gaat over de foto van nr 39 .
Uiteraard niet. Ik stond er met mijn neus op, en heb al van in het begin laten doorschijnen dat niemand anders dan de 34 en hij alleen verantwoordleijk was, al wachtte ik op officiële bevestiging om dat met zoveel woorden te zeggen.

Quote:
Zondag, de start veroorzaakte een grote crash. Zowel links als rechts op de baan lagen olie en brokstukken. Enkele wagens stonden stil. Een rode vlag gevolgd door een herstart zou de beste optie geweest zijn. Dubois heeft die beslissing niet genomen. De eerste doortocht van de leiders. Goossens en Longin rijden volle gas door een sector waar geel gegeven wordt. De rest van het veld minderde wel hun snelheid. Een sanctie voor SRT en GLPK? Nee, de sanctie blijft uit. Merk op dat het dezelfde teams zijn die Dubois zaterdag stond toe te juichen.
Dat is nu eens het verstandigste wat ik in deze thread al gelezen heb, al durfde ik dit zelf niet zeggen. Wat mij betreft zouden drie piloten enkele races mogen bankzitten...
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 18:40
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Als de man met de bezem ben ik de beste getuige om te vertellen wat er precies op de foto staat. Op dat moment was de Corvette nog een stuk verwijderd van mij, perspectief heeft deze foto misvormd. Het rechte stuk helt omhoog vanaf de Jacky Ickx en heeft ter hoogte van de tankinstallaties een knik om vervolgens naar omlaag te gaan tot aan de eerste linkse. Zie ook op de foto: Mijn voeten zijn duidelijk zichtbaar, maar de voorkant van de Corvette is onderaan nog niet zichtbaar. Het scheelde dus iets meer dan je dacht Wat wel vaststaat en reeds gezegd is geweest in deze thread is dat Goossens en Longin niet van het gas zijn geweest.
Als jij bij die marshalgroep hoorde zul je ook kunnen bevestigen dat enkele van uw collega's even geschokt waren als ik over de situatie en dat terecht met handgebaren lieten merken.
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 19:41
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Mededeling

Ik ontving vanavond bericht over een post van mij waarin ik de piloot van de 39 zou beschuldigd hebben van de startcrash. Het betreft de eerste post van deze thread. Ik heb de originele tekst laten staan, en aangevuld met uitleg. Zo kan iedereen zelf oordelen of hij gelooft dat ik geen kwade bedoelingen had tegen Dentant. Bovendien denk ik dat mijn derde (onveranderde) post dit verhaal bevestigt.

Ik bied nogmaals mijn verontschuldigingen aan voor het misverstand. Ik betreur het dat ik mijn waarheidsgetrouwe en goedbedoelde ooggetuigenverslag niet kwijt kan zonder dat interpretatiefouten zo hard worden aangerekend. Behoudens verder opklaren van dit misverstand, was dit mijn laatste post in deze thread.

Last edited by Nicki_Mks; 02-04-2005 at 19:46.
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 21:23
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

De voorste klep die bij de GLPK Porsche van Schreurs-Verheyen open gegaan is tijdens de eerste ronde is niet te wijten aan de verschillende crashen bij de start. Want dit is te zien op de tweede foto van deze threat want daar zie je de crash achter onze Porsche en is de klep nog dicht. Deze moet op één of andere open gegaan zijn.

Vriendelijke groeten
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 21:32
Segers Jorge Segers Jorge is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Wat was nu de oorzaak? Daarover zullen wel vele meningen zijn maar in mijn ogen was dat de ongelijke snelheid tussen rij wagens waar Goossens (3) aan kop reed en de rij waar Longin (1) op kop reed. Longin ging mijn inziens te vroeg op zijn gas waardoor de snelheid in die rij vlugger omhoog ging dan de rij van Goossens.
Normaal voeren wij binnen GLPK Racing de politiek om ons niet te mengen in dit soort discussies. Maar gezien onze starts de laatste tijd nogal onder discussie staan en de serieuze (financiele en sportieve) gevolgen voor de betrokken teams tijdens de start van de Masters, vond ik het nodig om hierop toch te reageren.

Onderstaande tekst komt uit het Sportief Reglement Belcar 2004:

Quote:
Art.198 De officiële openingswagen verlaat aan het einde van de formatieronde de piste. De wagens vervolgen alleen met de wagen in pole position voorop aan een minimumsnelheid van 70 km/h en een maximumsnelheid van 90 km/h. Een startrechter oordeelt met een radartoestel over de snelheid van de wagen in pole position. Een afwijking van de voorgeschreven snelheden (70 en 90 km/h) voor de start kan resulteren in een "Stop and go penalty" van 10 seconden.
Deze snelheid wordt zoals gezegd aangegeven door de wagen in pole position (en dat was niet Longin).
Bijgevoegde afbeelding is een uitdraai van het datalogging systeem die de start van Longin weergeeft. In de bovenste grafiek is de blauwe lijn de voertuigsnelheid, de groene is de gaspedaalstand. De onderste grafiek geeft de remdruk op de voor- respectievelijk achteras weer.

Hierop is duidelijk te zien dat de snelheid aangegeven door de polesitter slechts een fractie van een seconde de 70km/u overschrijdt. Bert moet zelfs op de rem gaan staan om de Corvette niet voorbij te schieten.

De koersdirectie heeft volgens mij hier geen steken laten vallen. Er werd gewoon gewacht op een juiste startformatie van de deelnemers, en het duurde zo lang eer dat de lichten uitgingen omdat de snelheid waarmee het peloton de rechte lijn opreed zo laag was.

Ik hoop dat er door jullie de feiten van onze kant ter beschikking te stellen, eens conclusies getrokken kunnen worden die dichter bij de waarheid aanleunen. Tevens hoop ik dat dit soort situaties bij de start van een race in de toekomst vermeden kunnen worden.

Met vriendelijke groeten,
Jorge Segers
Teammanager GLPK Racing
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 21:56
VolvoS60's Avatar
VolvoS60 VolvoS60 is offline
De Paddock Rookie

Aangezien de dienstdoende sportcommissie na het meermaal bekijken van de beelden van de startcrash van oordeel was dat het hier om een koersfeit ging, vind ik dat het hier heel gevaarlijk is om zo maar iemand te beschuldigen, hezij pilote of officials.
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 22:53
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Op die plaats is geen vlaggenpost. Daar staan zelfs geen marshals. Hoe daar een groene vlag kan komen begrijp ik niet. Kan het zijn dat je verkeerd hebt gezien?
Dat kan hoor, ik dacht het in de vluchte gezien, ik weet zeker dat ik een vlag gezien heb, maar kan er naast zitten met de kleur.

ik wil ook helemaal niemand beschuldigen, ik post alleen wat ik gezien denk te hebben, misschien kan iemand er wat mee, dat is in ieder geval de achterliggende gedachte
Reply With Quote
Old 18-10-2004, 23:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

@Jorge Segers.

Alvast welkom op het forum en bedankt om de data te delen. Laat ik voorop stellen dat ik een "ooggetuige-verslag" heb geschreven, ik zal niemand veroordelen. Soms heb je 10 paar ogen nodig

Ik heb dus geschreven dat naar mijn mening Longin te vroeg op het gas ging. Uit de data blijkt Longin inderdaad (meer) gas heeft gegeven voor de start van 34 naar 72 km/u, dan remt naar 50 km/u en dan weer gas geeft...........

Mijn waarneming dat de "rij Longin" sneller reed dan de "rij Goossens" klopt dus behalve het feit dat de "rij Goossens" onder de reglementaire snelheid reed. Iets wat ik niet kon inschatten c.q. niet wist.

Nogmaals, dit is hoe ik het ervaren heb.........wat op geen enkele wijze wil zeggen dat hetgeen ik constateer ook werkelijk zo gebeurd is. Het menselijk geheugen is nu eenmaal niet de meest betrouwbare getuige
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-10-2004, 00:45
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

De Clio Cup 2004 is op een merkwaardige manier geëindigd. De rijders werden niet op de piste, maar in de pitlane afgevlagd door een misverstand bij de laatste baanpost aan de Jacky Ickx. Philip Jacobs won de laatste 2 Clio-races, maar dat was niet voldoende om Corthals van de titel te houden.

Er viel in de laatste race nog 1 ronde te rijden, toen iedereen -op 2 rijders na- de pitlane werd ingestuurd. Koersdirecteur Jo Deferme reageerde attent en vlagde het veld dan maar af in de pitlane.

Deferme: "De mensen op post 18 aan de deceleratie-zone dachten dat de koers al afgelopen was en ze maanden de rijders aan de pitlane binnen te rijden. Ze waren ook niet te bereiken, want hun batterij was blijkbaar leeg. Dan heb ik iedereen maar afgevlagd in de pitlane. En daar is niks op tegen, dat mag."

Bron: www.pitstop.tv
Reply With Quote
Old 19-10-2004, 01:14
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Aangezien ik degene ben die hier het eerst de naam Danny Dubois heb laten vallen, wil ik toch enkele zaken verduidelijken.
Ik ben namelijk behoorlijk geschrokken van een aantal reacties.

Het is geenszins mijn bedoeling geweest Danny in diskrediet te brengen. Ik ken Danny Dubois al jaren als wedstrijdleider. Ik spreek mee uit mijn ervaring (periode 1987-1997) als teamchef in de Carglass Cup en piloot in de Touring Cup.
Ik heb Danny doorheen de jaren leren kennen als een integer en oprecht iemand, een joviale kerel die voor iedereen (van kleine amateur tot professional) aandacht heeft en voor iedereen aanspreekbaar is, die zijn taak als wedstrijdleider met de grootst mogelijke ernst en enthoesiasme uitoefent, en voor wie de veiligheid (zowel voor piloten als marshals) steeds een van de grote aandachtspunten is.
Met mijn post wilde ik vooral mijn ontgoocheling uitdrukken over het onverantwoorde gedrag van enkele toppiloten, in casu David Hart (die er inderdaad onder code geel afvloog in de 1e linkse), Marc Goossens en Bert Longin, voor wie veiligheid op het circuit blijkbaar geen topprioriteit is, ondanks de bezorgdheid hieromtrent van de wedstrijdleider.
Ik wil me ook volledig distantiëren van een aantal kwetsende uitspraken aan het adres van Danny Dubois. Dat de Belcar Masters misschien niet zijn beste wedstrijd als raceleider was, daar kan over gediscussiëerd worden. Persoonlijk vind ik ook dat enkele piloten op zijn minst een 'Stop and Go' hadden mogen krijgen. Dat is echter wel iets anders dan de man beschuldigen van favoritisme. Daar weiger ik aan mee te doen, omdat ik er absoluut van overtuigd ben dat dit onwaar is.
Voor de rest kan ik mij alleen maar volmondig aansluiten bij de reactie van Huudo. De bewuste foto bewijst voor mij alleen maar dat Danny zich goed geamuseerd heeft en zichzelf kan relativeren, in tegenstelling tot vele andere autosportbobo's. Ik zie het inderdaad Bernie Ecclestone en Max Mosley, of dichter bij huis, Roland Bruynseraede en Pierre Delettre nog niet doen.

Last edited by Baron; 19-10-2004 at 01:16.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules