![]() |
|
|
||||
|
||||
kleine update
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
ziet er niet makkelijk uit, maar waarom heb je die sink mark niet weg gewerkt ? Ok die komt achter het wiel te steken maar wat als je nu de wagen vb in een pitsdiorama wilt presenteren
![]() |
|
||||
|
||||
Je hebt gelijk, maar heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht, omdat inderdaad het wiel de boel stopt.
|
|
||||
|
||||
details van de cockpit
![]() ![]() ![]() Vandaag ga ik aan de voorste ophanging werken ![]() |
|
||||
|
||||
Nog een dagje verder kunnen werken aan de Mp4-6 :lol:
Gordeltjes in elkaar geprust en het chroom overschilderd met transparent blue. ![]() overzicht van de cockpit. ![]() Heb ook de eerste decals geplaats van de bestelde tabaksreclame... ![]() De schijven heb ik wat bewerkt met smoke. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind de zetel een rare kleur hebben. Moet die niet grijs zijn?
|
||||
|
||||
is ook grijs, maar zal aan de 'belichting' van mijn bureaulamp liggen... die een gele zweem over alles zet....
|
|
||||
|
||||
Vandaag de sidepods gemaakt en gespoten, radiatoren zitten er al in maar zijn nog niet afgewerkt.
De motor is ook aan de monocock bevestigd, er komt vorm in .... Het is echt een grote auto aan het worden, zal een mooi stuk van mijn 'tentoonstellingsgebied' in beslag nemen... Ook veel bekabeling gelegd, in de vinyl tubing zit er een fijn koperdraadje om beter in vorm te kunnen leggen. ![]() ![]() ![]() ![]() De brandblusser, eerst in de witte grondverf gezet, daarna overspoten met italian red. Afgewerkt met een stripje bare metal foil (hiermee 'verf' je altijd recht :lol: ) Spijtig... maar hiervan zie ik nooit iets meer, zit volledig weggestopt in de monocock. ![]() |
|
||||
|
||||
Mooi wat we hier te zien krijgen! En dat sinaasappelhuidje is echt goed gelukt! Het resultaat mag er zijn!
Tom |
|
||||
|
||||
Vandaag de uitlaten gedaan.
heb gans de voormiddag bezig geweest met gietnaden weg te schuren.... ![]() Ben ik niet gewoon van tamiya... man wat een werk... daarna in de grijze grondverf gezet, paar uren gewacht, geschuurd en in het zilver gespoten. Ben nu bezig met de sminkdoos van tamiya om was kleur in de uitlaten te steken hier alvast al enkele foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Heb de body ook geschuurd en in de witte grondverf gezet
![]() Heb een vraag, wat is de beste manier : 1. body volledig wit lakken, en daarna het nodige in fluo oranje zetten 2. of alleen wit lakken wat moet en afdekken wat in fluo moet komen na de decals zet ik zowiezo de gunze vernis erover Hier een foto van enkele onderdelen van de achtervleugel, zet alvast een zonnebril op.... fluo hé ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
De gemakkelijkste manier is eerst alles wit spuiten. Na opdrogen kan je beginnen met afplakken om het rode te spuiten. Anders moet je 2 keer afplakken.
Je uitlaten zien er overigens goed "gesminkt" uit. ![]()
|
||||
|
||||
Het is altijd een goed idee om met de helderste kleur te beginnen, en dan de donkere kleuren er bovenop, niet andersom. En je zou het misschien niet zeggen als je je rood zo bekijkt, maar rood is een héél donkere kleur in het spectrum (technicaly spoken that is), ook al is het een fluo-variant ervan
![]() En woor wat die spaghetti betreft: het vele werk heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik had ze misschien een ietsje verder verkleurd, maar ze zijn in mijn ogen wel overtuigend. Keep up the good work!
|
||||
|
||||
Eindelijk nog wat vorderingen gemaakt
Na de grondlaag te schuren heb ik de witte lak gespoten. Dan waren de decals aan de beurt die ik heb overspoten met Gunze vernis (Topcoat glanzend) Dan heb een paar weken droogtijd ingelast om de body terug te schuren met 2000-3000. Heb ook al wat weathering gedaan aan de sidepod. Na wat polierwerk heb ik dit resultaat. ![]() ![]() ![]() Nu verder de andere carrosserie delen lakken... |
|
||||
|
||||
Die rode waas in de radiatoropeningen steekt lelijk af tegen de rest van de mooi gespoten body. Kan je daar niets meer aan doen?
Het feit dat je er al vernis over gespoten hebt maakt natuurlijk dat je het niet meer kan wegpolishen met Tamiya compound. Maar misschien kan je er nog een laagje wit overheen zetten? Als ik me niet vergis zijn die openingen trouwens aparte onderdelen die je misschien nog terug kan losmaken, en opnieuw spuiten? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|