De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 12-11-2005, 18:33
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Als Duval zijn auto plat rijdt is het "boeee". Als de andere hun auto platrijden hebben ze pech gehad en Sois geluk. Rare kwieten toch soms hoor. Ben zeker niet een fan van Duval owv mentaliteit enz. maar als hij kan winnen, zal het zeker verdiend zijn. En Skoda verdiend winnen? Verdienen ze het om hun verschrikkelijke piloten keuze dit jaar en omdat ze voor de 2de keer McRae aan het stuur zetten in de Fabia dat zij 'verdienen' van te winnen? Dan verdient Kronos nog 10x meer van te winnen, mijn gedacht

Dat Duval het maar afmaakt nu.
Reply With Quote
  #17  
Old 12-11-2005, 19:12
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
of je nu de swa wel of niet mag, een belgische overwinning zou de aandacht voor onze favoriete sport zéééér te goede komen hier in belgica
Reply With Quote
  #18  
Old 12-11-2005, 19:32
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik heb niet gezegd dat Swa geluk heeft, en de anderen pech. Iedereen kan zien dat Loeb een (weliswaar zeldzame) fout heeft gemaakt, dat Gronholm er WEER eens in geslaagd is om de boel krom te zetten. Alleen Solberg is te pardonneren: de kangoeroe had geen pinkers gebruikt , en Martin was afwezig om de gekende redenen.
Ik heb alleen gezegd dat er geen (op papier) evenwaardige competitie meer is: De Skoda en Mitsu moeten in theorie zonder problemen te kloppen zijn door een Citroen. Spelbrekers zijn McRae die niet van plan is cadeaux te geven, en daar heeft hij gelijk in ook, en ten tweede Rovanpera die zijn kans ruikt om de Mitsu (en zichzelf) nog eens te doen toppen. Aan de tijden van de top 3 te zien, lijkt het me dat Swa het toch niet gratis krijgt, en dat hij er last mee heeft.
Maar zoals eerder gezegd: dat is mijn mening.

Maar ALS Swa kan winnen, moet hij het zeker niet laten. Ik gun het hem, en het zou inderdaad een hele opsteker zijn voor de sport in België. Maar met nog 1 dag te gaan, moet hij het nog afmaken ...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #19  
Old 13-11-2005, 01:15
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Autofan
het is een Waal (ik heb al genoeg problemen gehad met Walen en hij is ook zal zo koppig)
Ze zijn in Neerpelt is onbeschoft tegen mij geweest
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #20  
Old 13-11-2005, 07:32
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Ten Oosten van Antwerpen
Posts: 256
Yes!Yes!Yes! Hij heeft hem binnen ! Eindelijk!
Proficiat Swakke!
Reply With Quote
  #21  
Old 13-11-2005, 11:11
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Eindelijk en dan nog een non-asfalt rally!

Hij heeft zijn seizoen in schoonheid afgesloten en uiteindelijk maturiteit getoond. Ik zag het somber in voor volgend jaar maar deze zege kan hem een heel eind op weg helpen. Hopelijk kan ie volgend jaar een goed stuur vastkrijgen.

En die hele zever van verdiend of niet en de toppers zijn uitgevallen.... Het is een mechanische sport en ook rijders maken fouten, zelfs Loeb is niet onfeilbaar. Duval heeft dit jaar zelf veel kadootjes uitgedeeld en nu slaagt hij er in om niet in de fout te gaan, daar waar de anderen het wel doen...
Reply With Quote
  #22  
Old 13-11-2005, 11:30
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Die eerste zege is een mijlpaal in de geschiedenis van de Belgische rallysport. Hopelijk doet dit deuren open, en wordt er wat meer interesse en minder argwaan getoond naar de rallysport toe.
Al had ik liever gezien dat die eerste zege naar Loix ging ... Maar goed, ze is er nu.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #23  
Old 13-11-2005, 12:19
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ik denk dat Snijers ooit bijna de rally van San Remo gewonnen heeft, maar dat het op de valreep mis ging.
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 13-11-2005, 12:35
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
OEf!!!!! Da's wat ik vanmorgen dacht toen i kzag dat EINDELIJK een Belg een WK-rally wint! (da's wat anders dan onze voetballerkes "rode duivels" genaamd ) . Ik ben eens benieuwd of ze hier nu genoeg aandacht aan geven in het nieuws. En ik vind niet dat het te makkelijk was, omdat Gronholm, Loeb ea uitvallen ... . Duval heeft gewoon géén fout gemaakt en nadat hij eerste stond zijn rally afgestemd op de tijden van Colin McRae.

EINDELIJK ! Want in 1995 (geloof ik) waren we er al eens dichtbij met Bruno Thiry . Die was toen op weg naar de overwinning en had een gebroken wielnaaf op het einde dacht ik.
Reply With Quote
  #25  
Old 13-11-2005, 12:41
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by raceboy
Ze zijn in Neerpelt is onbeschoft tegen mij geweest
Ik ben Duval eens tegengekomen op een raceshow en in vgl. met Leinders die er ook was, was Duval nog wel de sympathiekste van de hoop. Qua rijstijl moet ik m ook niet hebben, maar voor de rest is dat een goede kerel.
Reply With Quote
  #26  
Old 13-11-2005, 13:13
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Mijn dag kan niet meer stuk!
Ik had niet gedacht dat François Duval nog ooit een WK-rally zou kunnen winnen. Ik vreesde er al voor dat hij Bruno Thiry, Freddy Loix en Patrick Snijers in het clubje van de net-niet-winnaars mocht vervoegen. Die mannen was het trouwens ook gegund. Voor de Belgische autosport is dit in ieder geval een geweldige opsteker.

Ik heb me wel blauw geërgerd aan enkele typisch Belgische reacties in deze thread. Als Duval crasht of om een andere reden uitvalt, dan is hij blijkbaar een brokkenpiloot, iemand die geen verantwoordelijkheid kan dragen, iemand die geen stress aankan, geöbsedeerd door Loeb, een tweederangsrijder, een verwend rotjoch en wat nog allemaal. Als diezelfde Duval wint dan luidt het plots dat hij veel geluk heeft gehad omdat anderen uitvielen, omdat Martin niet aan de start stond, omdat hij over beter materiaal beschikt enzovoort, en dan krijg je reacties dat ze toch liever een ander merk of een andere piloot hadden zien winnen. Begrijpe wie begrijpe kan!
"To finish first, first you have to finish" zei Niki Lauda ooit; en dat geldt voor elke autosportdiscipline. Ongevallen, mechanische pech, teamorders en brute tegenslag (de kangoeroe!) maken deel uit van het autosportspelletje. Net zoals de sterkte van het materiaal en de tegenstander. Of dachten die criticasters misschien dat Schumacher zeven keer wereldkampioen was geworden als hij al die jaren bij Minardi had gereden, of dat Loeb nu ook al twee maal kampioen was als hij tot nu toe enkel voor Skoda had gereden?
Ik ben geen Duval-fan, maar deze zege gun ik hem wel. Die heeft hij verdiend!
Reply With Quote
  #27  
Old 13-11-2005, 13:27
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Heel spijtig van McRae
Reply With Quote
  #28  
Old 13-11-2005, 13:32
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Proficiat Swa

Eindelijk die zege, ben echt supercontent!
Reply With Quote
  #29  
Old 13-11-2005, 14:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Baron
"To finish first, first you have to finish" zei Niki Lauda ooit;
Dat is absoluut juist, al was het naar mijn mening Ron Dennis die het zei
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #30  
Old 13-11-2005, 14:14
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Quote:
Originally Posted by redje
Ik ben Duval eens tegengekomen op een raceshow en in vgl. met Leinders die er ook was, was Duval nog wel de sympathiekste van de hoop. Qua rijstijl moet ik m ook niet hebben, maar voor de rest is dat een goede kerel.
Daar noem je ook iemand op. Leinders is zeer arrogant, zie maar in de heruitzending van pitstop.tv gisteren. Op een raceshow zal hij (Duval dus) wel anders zijn als hij daar geen druk heeft hé...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.