![]() |
|
#106
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#107
|
||||
|
||||
Quote:
![]() wel stom om dan zo te zwaaien naar niemand ![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#108
|
||||
|
||||
Quote:
1) Opsplitsing GT en Tourisme (zoals hiervoor al vermeld) op nationaal niveau. Hierdoor ga je in beide kampioenschappen meer wagens krijgen die aan mekaar gewaagd zijn, al dan niet owv een aangepast technisch reglement. En om deze races spannender te maken moeten er bepaalde regels komen mbt pilotenwissels, tanken, etc... 2) Raceweekends met sprintraces gecombineerd met de 2 bovenstaande kampioenschappen vb Legend cars (= volgens mij toekomst), enz... 3) Duidelijke informatie en de races overzichtelijk maken (ook al hiervoor besproken). Daarna eventueel werken met een soort van "fankaart" (zoals toch ook in de voetbal dacht ik), waarbij je bvb kortingen kan krijgen of info over het Belgische racegebeuren toegestuurd krijgt. En nog een hersenspinsel... een soort van pronostiekje organiseren ter plaatse, op een centraal punt op het circuit, zodat de toeschouwers actiever bezig zijn met een race te volgen. Maar ik weet niet of zoiets praktisch haalbaar is... En randanimatie moet er volgens mij ook zijn..: kartingske, botsautokes en noem maar op... maar deze randanimatie mag natuurlijk het hoofdgebeuren niet gaan overschaduwen...
__________________
http://www.m-s-e.be/ Last edited by B.V.S.; 14-09-2005 at 21:20. |
#109
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#110
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#111
|
|||
|
|||
Ik denk moest men Belcar en BTCS op één weekend organiseren, GT's en touring cars gescheiden zou iedereen gelukkig zijn. Voor de TC is dit ook geen probleem moest men zich inschrijven in één van beide competities, wat is de grootste ergenis bij de TC teams het geluid van 95db, direkt opgelost.
|
#112
|
|||
|
|||
Quote:
Sorry Dries maar ge hebt er totaal geen benul van hoe het moet. Ik heb hier al verscheidene malen uitgehaald naar Bertje, Bertje wordt heel goed begeleid door zijn manager en vindt ook de nodige budgetten. Op dir vlak kan iedereen in de Belcar iets leren van Bert ook jij Dries. Ik hoop dat dit voldoende uitleg is Dries voor mij is dit hoofdstuk afgesloten (moest je nog verder willen praten dan liefst in de Weels). |
#113
|
|||
|
|||
Nog maar eens een poging om terug op de goede baan te komen.
![]() Om de "toerist" toeschouwer te houden zullen de omlopen ook wat moeite moeten doen om wat fatsoenlijke infrastruktuur te geven om madam en de kinderen bezig te houden terwijl mijnheer koers kijkt. Niet iedereen heeft een vrouw die van races houdt. Dus neven aktiviteiten aanbieden voor die mensen. Ook meer tribunes is een pluspunt, niet iedereen wil een ganse dag in het zand ploeteren. Of parkeer mogelijkheid dichter bij de omloop en niet ergens verloren met een 20min wandeling als gevolg. (Laat die VIP's maar wat lopen.) Of zelfs een parkeerplaats waar de toeschouwer, tegen betaling, met de wagen tot aan de draad kan. Is in Engeland op elke omloop mogelijk en wordt goed gebruikt. Genoeg toiletten voorzien, een van de hele negatieve punten in Francorchamps. |
#114
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Voor mij persoonlijk zou er ook een opsplitsing mogen komen tussen de GT's en Tourismewagens. En dus ook een fusie tussen de Belcar Tourismes en BTCS. Want, zoals vele malen aangehaald, ik vind niet dat GT's thuishoren in het BTCS-kampioenschap. Op die manier maken de 'tourisme-piloten' ook meer kans op een algemeen podium in plaats van een klasse-podium vind ik. Mijn tweelingszus is vorig weekend voor de eerste maal naar een race gaan kijken, namelijk de Formule-1 (als Alonso-supporter). Zij dacht dat in de Belcar dezelfde regels gelden als in de Formule-1. Ik begon een beetje de verschillen uit te leggen, maar ben snel gestopt. Zij volgt het racen nog maar een half jaar en enkel F1 dus klonk het voor haar een beetje als Chinees. Ik heb wel haar interesse doen opwekken om eens zelf te gaan kijken, maar ik zal tijdens de komende races veel moeite moeten doen om het allemaal goed uit te gaan leggen. ![]() Pas op, als je het Belcar-kampioenschap uitlegt aan mensen die al regelmatig naar andere races gaan kijken zijn, dan gaat dat vrij vlot...maar je merkt toch een groot verschil wanneer je tegen een 'raceleek' bezig bent... En ja, hoe kan je mensen aantrekken? Wel, bovenstaand voorstel van Bart vind ik daar zeer geschikt voor! Leg een mini outdoor kartcircuit aan en dat zou echt wel veel mensen trekken hoor. Ben daarvan overtuigd. Gewoon al door te kijken naar de races, krijg je als supporter een beetje kriebels om zelf eens goed te gaan scheuren en als dat dan binnen bereik ligt, ben je toch zo verkocht. Moest ik de budgetten hebben, dan organiseerde ik zoiets zeker! ![]() ![]() Kan hier eigenlijk bijna een boek over schrijven, maar vele dingen werden al gezegd en over de rest kan ik niet bondig genoeg zijn. ![]() Maar dit zijn alleszins mijn 2 cents... |
#115
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad Eddy V dit is een zeer goed argument dat je aanhaalt zorg voor iedereen iets. Ik spreek nu in eigen naam, ik mis zelf geen enkele wedstrijd van de Belcar ga zelfs naar Engeland. Mijn vrouw gaat enkel naar de 25u Funcub mee met de kinderen waarom! Daar is kinderanimatie door VW, ik kijk cours en de rest van de familie amuseerd zich ook. ideaal en daar komen de families naar toe. Vraag Belcar koers neen 25u Funcup JA wel geen min koers gezien en toch amusant. Ik heb een dochter van 5jaar 24u van Zolder, zijn daar sminkster neen ik ga niet mee, einde verhaal familie gaat niet mee. Maak van een race weekend een familie gebeuren en er is wel volk, en zo krijg je een fijne sfeer rond het circuit met veel volk |
#116
|
||||
|
||||
als je nu een gratis compact boekje geeft, in een deftige oplage, een paar duizend, daar zorgt BRI wel voor (want iemand die zich echt wel inzet voor promotie zo afbreken, niet mijn stijl, jullie doen wat jullie willen) dan weet toch iedereen waarover het gaat !!! En als ze niet meer terugkomen dan interesseert het hen niet, ook geen probleem.
Keep it simple: maak voldoende promotie, naambekendheid, tv spotjes ... grijp de aandacht van de mensen, en probeer hen dan te binden door er een gezellige dag van te maken. Waarschijnlijk zal je een genuanceerde keuze moeten maken tussen familie-event en die hard fan ... verschillende interesses maar dat is op te vangen met een familie dorp vs park met race-spelletjes en op verschillende plaatsen een scherm/tv met de stand ...evt zoals in de nascar! Zorg voor tweetalige speakers (als dat al niet het geval is), geef informatie en zet de nummers in de kleur van de klasse en communiceer dat in je boekje! Mix van sprint en endurance en mannen ... we hebben het toch zeker ![]() (ja lap, eigenlijk is dit de verkeerde thread zeker? als de mods dit liever onder de belcarsnakkende posts zien, dan verzet je het maar hé, op den duur weet je niet meer waar je zit als je iets typt, dit geheel terzijde)
__________________
![]() Last edited by Maarten; 14-09-2005 at 23:34. |
#117
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#118
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#119
|
||||
|
||||
Voor de mensen die belcar GT willen en BTCS tourisme: denk hier eens over na:
- Wat doe je met de roadsters? Zij zijn vis nog vlees, een eigen kampioenschap geven? met 6 wagens zeker. - Wie zegt dat alle toerisme teams sprintkoersen willen? Ik ken genoeg teams in het BTCS die zich meer toeleggen op endurance. - Je wil een simpele uitslag :één klasse, 1 podium. Ok dan houden we bijvoorbeeld T1 over in de toerisme en de piloten in klasse T2 t/m T6 mogen mee op de tribune komen zitten.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#120
|
|||
|
|||
Dat is nu een typisch belgisch idee: (niet persoonlijk bedoeld natuurlijk
![]() - ik vind die Roadsters ook niet zo bijzonder, maar geef ze tenminste een kans. - idem voor sprints: geef de mensen die willen de kans om sprints te rijden, niet iedereen wil (of kan financieel) uithouding rijden. De (verhuur)teams denken natuurlijk aan hun centen. Uithouding brengt meer op voor hen. - 1 klasse, is natuurlijk duidelijk voor het publiek, maar enkel de dikke teams worden dan nog meer in de belangstelling gesteld. Gevolg: de kleine teams haken af. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|