De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 29-05-2005, 16:29
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Het is als ik me niet vergis Ferraris tweede podium, Barrichello eindigde in Australië op 2.

Wat Raikkonen betreft: Het was alles of niets bij McLaren: Hadden ze Raikkonen laten binnenkomen en de band laten wisselen, had Raikkonen waarschijnlijk achter Barrichello geëindigd; wat hem toch 4 belangrijke WK-punten had opgeleverd. Nu zitten ze met de gebakken peren: 10 punten kwijt. Maar wees maar zeker dat Kimi nog terugkomt.

En dan het Ferrari-optimisme: Had Schumacher ietsje meer naar voren gestart en de eerste startcrash-bocht makkelijk kunnen ontwijken, had hij zeker op Barrichellos podiumplaats kunnen eindigen én misschien nog aanspraak kunnen maken op de P2 van Heidfeld. Maar daar is die 'als' weer hé: als ons kat een koe was konden we ze melken onder de stoof !

Goed. Warm binnen, warm buiten. Dus we gaan naar buiten !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #17  
Old 29-05-2005, 16:34
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 136
IVM podium Barri... verdorie ja...

Zo weinig ferrari's op't podium dat je't al vergeet zeg... Mea Culpa

Barrichello en Schumacher moeten zich nu ongeveer voelen zoals Berger & Alesi, rond 94 en 95.
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000
Reply With Quote
  #18  
Old 29-05-2005, 17:01
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Heidfeld weer knap.
Erg jammer voor Kimi , veel geluk voor Alonso.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #19  
Old 29-05-2005, 17:31
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Alken
Posts: 143
Ik moet zeggen dat ik toch wel erg teleurgesteld was in het commentaar bij Sporza. Normaal gezien kijk ik altijd op RTL (met o.a. Niki Lauda, vanaf 's morgens zowel zaterdag als zondag) of eventueel nog eens op RTBF, maar mijn schoonbroer verkoos een Nederlandse zender, dus ....

Erg veel "extra informatie" heb ik niet echt gehoord, maar tot daar aan toe. Maar bijvoorbeeld dat Kimi veel vibraties op z'n rechtervoorband had was al zeker 10 ronden eerder zichtbaar voordat ze het bij Sporza gezien hadden nadat een cameraman / regisseur zijn band bij het remmen in close-up namen, en blijkbaar was ik zeker niet de enige die dat gezien had. De band was niet meer gebalanceerd en op hoge snelheid en vooral tijdens het remmen werden de belastingswisselingen op de ophanging te groot. Gewoon vermoeiingsgedrag van composieten, maar toch kwam er plots zoiets door de luidspreker als: "Het lag aan de ophanging, het lag dus zeker niet aan de banden ..."
En dan bij de versleten band van Massa, volgens Mark Goossens (die nu toch wel al iets meer van auto's afkent): " De voorvleugel versplintert en beschadigd de band ...". Volgens mij was het toch wel heel duidelijk dat de band versleten was, een stuk koord in de band plots loskwam en door de centrifugale kracht de voorvleugel aan flarden sloeg. Waarom zou dat deel van de vleugel nu ineens zo versplinteren?
Het feit dat ze geen reclame geven is daarentegen dan wel weer een heel positief punt!

Maar goed, ik ben niet de persoon om dikwijls veel kritiek te geven, maar nu was ik toch wel tamelijk teleurgesteld. Ze hebben zeker hun best gedaan, maar qua autosportcommentaar hebben we in Vlaanderen toch nog een lange weg af te leggen vind ik ten opzichte van andere zenders.
Ik ga mijn schoonbroer volgende keer toch proberen te overtuigen om in het Duits mee te kijken.

Niettemin toch een mooie wedstrijd "gezien", heb er toch van genoten. Ben Blij dat eindelijk Heidfeld meedraait. Ik wacht al sinds hij uit de F3000 als de grote kampioen en onder contract als testrijder bij McLaren-Mercedes, een jaartje even via Mercedes bij Prost werd gezet om wedstrijdervaring op te doen om later Coulthard te vervangen..... Toen getipt als het grote nieuwe talent, maar het heeft lang geduurd.

Maar goed, een fijne zondag nog allemaal en dat het nog een heel spannend seizoen mag blijven!
Petter-Jån
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children.
Reply With Quote
  #20  
Old 29-05-2005, 17:53
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Was wel een spannende race door Kimi, maar wel weer een gelukje voor Alonso. En ben blij met resultaat van Heidfeld hij verdient dat wel.
Reply With Quote
  #21  
Old 29-05-2005, 17:53
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Ik vind toch dat ze eens moeten beginnen nadenken om de bandenwissel terug in te voeren. Vandaag waren er meerderen die hier last van hadden. Die banden van Alonso gezien?
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 29-05-2005, 17:56
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Wel, zoals ik al eerder aanhaalde, zorgt het afschaffen van de bandenwissel voor meer spanning, maar aan de andere kant vind ik het een beetje gevaarlijk worden. Het had heel anders kunnen aflopen met Kimi bijvoorbeeld. Ik had toen bij de wissel het risico niet genomen en een nieuwe band opgezet, maar ja, wie ben ik...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #23  
Old 29-05-2005, 18:11
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Quote:
Originally Posted by Petter-Jån
En dan bij de versleten band van Massa, volgens Mark Goossens (die nu toch wel al iets meer van auto's afkent): " De voorvleugel versplintert en beschadigd de band ...". Volgens mij was het toch wel heel duidelijk dat de band versleten was, een stuk koord in de band plots loskwam en door de centrifugale kracht de voorvleugel aan flarden sloeg. Waarom zou dat deel van de vleugel nu ineens zo versplinteren?
Ik heb nix zien bewegen hoor aan die band. En tzou me nogal onwaarschijnlijk zijn moest een stukje rubber een deel v/d voorspoiler 'versplinteren'.
Ik zag dat ze band goed was en dan 'splinter splinter' er hing wat rubber los aan de band
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #24  
Old 29-05-2005, 18:18
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Alken
Posts: 143
Het is weer zo'n regel waar moeilijk de grens te trekken is denk ik. Wanneer is een band versleten?: Als hij volledig plat staat en er dus echt een gat in is, als je op de koord zit, als je geen profiel meer hebt, .... In het geval van Kimi kan je ook zeggen dat de band echt versleten was doordat hij volledig uit balans was denk ik, ze stonden dan ook klaar om te wisselen. Maar ik denk dat het een goede regel is, het is niet aan de FIA om de reglementen (weeral maar eens) aan te passen, maar eerder aan de constructeurs om de band nog verder te ontwikkelen en aan de teams om de afstelling erop te zoeken. Wel denk ik dat ze consequent moeten zijn en maar zeggen "geen banden wisselen = geen banden wisselen"! Zit je door je banden, sorry: einde wedstrijd!
Binnenkort gaan ze het mss nog voor elkaar krijgen om zachte banden te nemen, er vanuit gaan dat de banden kapot zijn half-wedstrijd en dan zo de banden wisselen! En dan begint het gezever weer: opzet of ....?
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children.
Reply With Quote
  #25  
Old 29-05-2005, 18:26
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Alken
Posts: 143
Quote:
Originally Posted by Yannick R
Ik heb nix zien bewegen hoor aan die band. En tzou me nogal onwaarschijnlijk zijn moest een stukje rubber een deel v/d voorspoiler 'versplinteren'.
Ik zag dat ze band goed was en dan 'splinter splinter' er hing wat rubber los aan de band
Er hing toch wel heel duidelijk een stuk los aan die band hoor, hetzij misschien een stuk rubber, volgens mij een koord van het karkas van de band, maar de centrifugale kracht van zo'n rondzwierend object is zeker groot genoeg om de vleugel te doorklieven hoor. Vroeger dikwijls gezien bij de GT-wedstrijden, waar een lap van het loopprofiel van een band die loskomt heel de wielkasten wegslaat.
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children.
Reply With Quote
  #26  
Old 29-05-2005, 18:36
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Finish
-Albers: Laat zich sinds Monaco door Friesacher afdrogen. Gaat richting een Verstappenseizoen.
Albers is anders, op de kwalificatie na, het hele weekend sneller geweest dan Friesacher.
Reply With Quote
  #27  
Old 29-05-2005, 18:46
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by FIRE
Albers is anders, op de kwalificatie na, het hele weekend sneller geweest dan Friesacher.
het probleem is, dat mensen kwalificaties herinneren..de race is altijd een pot nat voor Minardi.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #28  
Old 29-05-2005, 20:40
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Belle
Ik denk dat hij dat héél traag had moeten rijden en dan hadden Heidfeld en Barrichello hem voorbijgevlogen...
dan had hij nog altijd 4 punten meer als nu
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 29-05-2005, 21:11
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
@belle: volgens mij riskeerden ze dan inderdaad een sanctie, of op zijn minst klachten. Het feit dat de band in onbalans was, was door een of meerdere blokkages bij het remmen (rijdersfout?). Maar is de band kapot? nee. Volgens mij is het enkel toegestaan om lekke banden te wisselen. Anders krijg je inderdaad weer een hoop gezaag: als de band geen grip (genoeg) meer heeft, is hij dan stuk? Kan nog leuke discussies opleveren dit :d

@Yannick R: Er hing wel degelijk een soort koord aan de band die op de voorvleugel sloeg. Een voorvleugel kan wel afbreken, maar uit zichzelf zomaar vesplinteren, dat denk ik niet

Dit wist Massa zelf te vertellen:

Felipe Massa
"Several laps after I made my second stop on the 44th lap, I started to experience vibrations from the front tyres. I hadn't flat spotted either of them, but when I got to Turn 5 on lap 51 I just couldn't stop the car and slid off into the gravel. I got back on to the track but after that the left front was vibrating really badly and then the tread began to break up and damaged my front wing endplate, so I had to make a stop for a new front left tyre and a new wing. That was such a shame because my car was fantastic in the race and I was easily keeping ahead of Michael and Montoya until that final stop."

bron: www.f1live.com
Reply With Quote
  #30  
Old 29-05-2005, 21:26
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Ik had het ook al veel eerder gezien dan ze op canvas deden,op een onboard van Kimi zag ik die band lelijk tekeer gaan,toen wist ik dat hij het niet ging halen,het verbaasde me wel dat hij bleef doorrijden,ik dacht dat hij een platte ging krijgen,of een klapband,maar dan beslissen door te racen..niet echt veilig,ik zou hem ook hebben binnengeroepen hoor zoals Belle aanhaalde,ze zitten zo te hameren op veiligheid,maar euhh,dit vond ik ietske te riskant.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.