![]() |
|
|
||||
|
||||
Porsche vraagje...
Ik stel me vragen als ik oa in de Belcar de verschillende types Porsche zie. 991, 993, 996, Bi turbo al dan niet, en in verschillende klassen ingedeeld (GT2 GT3) ... Uiterlijk zie ik soms niet onmiddelijk verschillen, ik kan me voorstellen dat de pk's niet overal dezelfde zijn...
![]() Is er ergens een site waar 1 en ander zou uitgelegd worden? 't Zou tof zijn dat, als ik een porsche zien rijden in zolder eens kan roepen "kijk daar, ne 996 tri turbo..." bijvoorbeeld... ![]() Last edited by krikke; 01-01-2005 at 12:48. |
|
||||
|
||||
Dit liegt gewoon aan de belcar reglementen. In de FIA of de LMES heb je dat probleem niet. Ik denk niet dat er een site bestaat die dit kan uitleggen.
|
|
||||
|
||||
Re: Porsche vraagje...
Quote:
![]() Daarnaast zijn er teams die "eigen versies" ontwikkelen zoals bijvoorbeeld de Biturbo's van PSI en RTM. Grote verschil tussen de 993 en 996 serie wat altijd opvalt zijn de koplampen. De 993 heeft ronde lampen, de 996 heeft zeg maar L-vormige koplampen. Er zijn betere foto's te vinden maar ik eens even gesnuffeld op mijn eigen site: 993 GT2 Let op de achtervleugel 993 "standaard" 996 Biturbo "standaard" Twee luchthappers achter de deuren, sleufen in het bodywork bij de achterwielen, sleufen tussen schutbord en de deur 996 Biturbo PSI uitvoering Twee luchthappers achter de deuren, andere difuser aan de achterzijde, andere luchtsleuven aan de voorkant bij de wielen. 996 Biturbo RTM uitvoering Opmerkelijk, geen luchthappers bij de deuren wel een aparte en verhoogde achterkant tussen de vleugelsteunen. 996 GT3-RS Uitbouw wielkasten, het aantal gaten en luchthappers in de voorbumper. 996 GT3 Cup Geen uitbouw wielkasten, minder gaten in de voorbumper en het logo GT3 in de vleugelsteunen aan de achterzijde. 996 Biturbo die geen turbo meer is In de Belcar rijdt deze wagen mee als een Biturbo, tijdens de Race Promotion Night lag er geen turbomotor in. Vandaar dat de twee luchthappers zijn afgeplakt. Daarnaast zijn er ook 964 modellen en komt de 997 eraan........tja bij Porsche weten ze wel raad met de nummers ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Re: Re: Porsche vraagje...
Quote:
Dit komt omdat hier nog een luchtgekoelde turbo inzit van de oude generatie. Om het nog wat ingewikkelder te maken ![]() Last edited by pipo; 01-01-2005 at 13:55. |
|
||||
|
||||
Thanks voor de respons, volgende keer een pint tegoed!!!
Pipo, stuur me dan wél een fotoke of draag een T-shirt met je naam op... ![]() |
|
||||
|
||||
Bij Belcar ka je stellen dat alle Porsches met turbo met een witte ronde sticker met de vermelding GTA rijden. naar deze wagens wordt verwezen met de term GT2
Alle Atmosferische Porsches rijden met een ronde roze sticker met de vermelding GTB. Deze wagens vallen onder de GT3 benaming Als ik me nuet vergis wordt het model 993 vanaf volgend jaar niet meer toegelaten in Belcar en wordt het al wat makkelijker om de verschillende wagens te herkennen. In de 996 heb je de GT3 cup ( afhankelijk van het bouwjaar origineel van 360 tot 390 pk ) en de GT3 R - RS - RSR dit model staat breder en wordt door Porsche motorsport gebouwd voor oa Le Mans en het FIA GT kampioenschap. ( momenteel 455 pk in RSR uitvoering ) Om het voor de toeschouwers wat begrijpelijker te maken leggen sommige teams een cup motor in een R - RS carosserie look :-) ( bv coast en bv Thiers tijdens de 24 u. Deze motor is ietsje zuiniger ( De foto's die hierboven staan van de Belcarwgens zijn aan het begin van seizoen getrokken vermoed ik want de vermeldingen staan er niet op ) de twee 993 van de post hierboven zijn reeds GT2 "breed" gezet, een originele 993 ziet er als volgt uit http://content2.eu.porsche.com/prod/...56D7500581FB7/$file/1994_911Cup3-8_615x240.jpg Last edited by NGT Racing; 01-01-2005 at 16:05. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|