![]() |
|
#16
|
|||
|
|||
inderdaad, is een oud A+ exemplaar!
__________________
www.krisgilissen.net |
#17
|
||||
|
||||
Niet gestart in DSMEC die thiersen, wel in DSC (om de grindbak om te ploegen)
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de DSMEC was hij te luid, in de DSC hebben ze een tikje gekregen voor de start. Trouwens ze zijn in Zolder om de auto te leren kennen. Ze hebben trouwens al behoorlijke tijden laten noteren. 1.38 op een Dunlop in koers is toch niet slecht.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
http://ccrc.nl/ |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Wat Dries dan wel bedoelt (verbeter me als ik verkeerd ben ...) zijn zelfbouwwagentjes gebaseerd op het boek van Ron Champion ofte "Build your own Sports Car for as little as £250 - AND RACE IT". Deze wagens zijn in de kitwereld beter bekend als LOCOST en er ontstond in verscheidene landen reeds een hele toeleveringsindustrie. Je mag een Locost ook niet zien als een kit, aangezien je het hele chassis zelf dient te lassen (alhoewel ze trouwens ook reeds te koop zijn ...). Op het web zijn ook reeds iets grotere versies, of toch de plannen, opgedoken zoals de McSorley 7 + 4 en de McSorley 7 + 442. |
#21
|
||||
|
||||
Klein vervolg ...
CCRC laat blijkbaar ook andere carrosseries toe dan de "7". Zo staan ook de Fisher Fury en Ginetta G20 en G27 op de lijst. De Sylva Stylus wordt trouwens niet meer gemaakt door Sylva, maar door SSC ... als de eigenaar er niet de brui aan gegeven heeft ... Ook de Ginetta G27 werd doorverkocht aan GKD, die de G27 nu verkopen als de Evolution, nu gebaseerd op BMW E36 of E46 en licht hertekend. |
#22
|
|||
|
|||
Quote:
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...363/index.html Bovenstaande link is om te tonen hoe het boek er uitziet. Hier is de donorauto een Ford Sierra voor de motor, de transmissie, etc. Het is dus mogelijk voor teams om tegen een minimaal budget (we spreken over enkele 1000den euro's) een raceauto in elkaar te zetten die allemaal hetzelfde en erg onderhoudsvriendelijk zijn. In Nederland en in de UK bestaat er aan kampioenschap dat volledig draait rond zelfgebouwde auto's en kitcars (met kitcars bedoel ik dan dat alle onderdelen geleverd worden die de eigenaar dan zelf in elkaar moet draaien). Een kampioenschap van combinaties van zelfgebouwde auto's en kitcars kan een erg boeiend geheel opleveren omdat racen terug kan tegen een erg beperkt budget en dat tegen een heel beperkt budget (stel dat de auto total loss gereden wordt, levert dat een serieus gevloek op maar het betekent niet het faillissement zoals bij een crash met een Porsche GT3 voor Jan met de pet). Dit concept heeft dus een groot potentieel denk ik zo. In Holland is dit kampioenschap al lang aan de gang zodat ze daar al een mooi geheel aan auto's hebben maar in België zullen we met een minimum moeten starten uiteraard :-) . Ik hoop dat een bovenstaand idee van de grond kan komen want dan is de racerij geen utopie meer voor de meesten onder ons. |
#23
|
|||
|
|||
#24
|
||||
|
||||
Quote:
Was me juist de eerste 5 minuten aan het afvragen wie nu eigenlijk nog naast jou zat om de schakelpook te bedienen ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|