De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-08-2005, 23:00
Amateurke's Avatar
Amateurke Amateurke is offline
De Paddock Rookie

wil zeker de kwaliteiten van die rijders niet onderschatten, maar indien je een fout maakt geef dan dan toch toe. Vrijdag krijg ik een copie van filmpje, probeer dit te posten om de site
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 23:01
Boetzie's Avatar
Boetzie Boetzie is offline
De Paddock Rookie

ik denk dat hij pitstoptv.be bedoelt.

Probleem is echter da je belgacom adsl nodig hebt.

Is er misschien iemand die eventueel die onboard beeld van Heylen in de corvette op dit forum zou kunnen linken aub?

Zal je er eeuwig dankbaar voor zijn !

Groetjes

"Great Things are done when Men and Mountain meet"
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 23:06
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Boetzie
Is er misschien iemand die eventueel die onboard beeld van Heylen in de corvette op dit forum zou kunnen linken aub?
vermitst dit de copyright regels schaad staan we dit niet toe.

Reply With Quote
Old 31-08-2005, 23:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by raceboy
Net de start bekeken. Dat was weer een mooie hoop i.P.v een opgelijnd veld.
Tot in de Ickx-chicane waren het twee mooie rechte lijnen .........dat is weleens anders geweest. Ze leren het dan toch.

Toch enkele opmerkelijke dingen gehoord in dat deel van de uitzending. Kumpen die dus idd spreekt over de 'Vette en Belcar 2006. Echter het mooiste vond ik dat Anthony zich lovend uitliet over het oranje korps op Zolder. We schijnen nogal attent te zijn, dank u voor de complimentjes

O ja, als ik het goed verstaan heb gaan we Freddy Loix vaker op circuit terugzien. Althans, zo heb ik zijn woorden begrepen.......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 00:03
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Net de start bekeken. Dat was weer een mooie hoop i.P.v een opgelijnd veld.
Dat oplijnen blijft een probleem in de Belcar. Deze keer was het de Eurotech-Marcos die veel te vroeg op het gas ging en de formatie overhoop haalde. Bij het uitkomen van de Jacky Ickx begon de piloot, ik denk dat het Cor Euser was, al volop te koersen en in te halen, terwijl de lichten nog op rood stonden.
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 06:47
gouwyf's Avatar
gouwyf gouwyf is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Baron
Deze keer was het de Eurotech-Marcos die veel te vroeg op het gas ging en de formatie overhoop haalde. Bij het uitkomen van de Jacky Ickx begon de piloot, ik denk dat het Cor Euser was, al volop te koersen en in te halen, terwijl de lichten nog op rood stonden.
Terwijl hem dat na 24h toch niet echt veel posities zal schillen als hij wel wacht.
Reply With Quote
Old 02-09-2005, 12:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Deze quote van Ellen Lohr zegt meer dan genoeg over de kwaliteit van de editie 2005 24 uur van Zolder.

Quote:
Vergelijk de 24U van Zolder eens met die van de Nürburgring.?

"Oh maar het niveau van de rijders hier ligt veel hoger dan tijdens de etmaalrace op de Nürburgring. Op geen enkel ogenblik verkeerde ik in een gevaarlijke situatie, noch wanneer ik iemand voorbij ging, noch toen ik zelf werd ingehaald. Iedereen lijkt hier wel te weten waar hij mee bezig is.

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=5560
Werpt ook een mooi licht op uitspraken van andere "salon-piloten"
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-09-2005, 20:09
Raceboy's Avatar
Administrator

nou Bert is nog niet uitgepraat:

Quote:
Longin: "Rond 21 uur bestuurde ik de GLPK Viper en reed ik op de 2de plaats op ongeveer 90 seconden van de leider. Bij het uitkomen van de Bianchi, één van de snelste bochten van het circuit, wou ik de tragere BMW van Muytjens inhalen. Normaal behoudt de tragere wagen zijn rijlijn, zoals de koersdirectie tijdens de briefing nogmaals had benadrukt. Muytjens week echter plots af naar rechts. Klaarblijkelijk had hij me niet gezien of kent hij het Belcar-reglement niet. Ik kon de BMW net ontwijken en was verplicht met twee wielen door het gras te rijden. Toen ik me echter op zijn hoogte bevond, maakte de piloot plots weer een manoeuvre naar rechts, waardoor hij me ramde ter hoogte van de deur. De Viper schoof door de klap de muur in en moest opgeven."

pitstop.tv

Reply With Quote
Old 03-09-2005, 00:11
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Quote:
nou Bert is nog niet uitgepraat:
[QUOTE]Normaal behoudt de tragere wagen zijn rijlijn, zoals de koersdirectie tijdens de briefing nogmaals had benadrukt. Muytjens week echter plots af naar rechts. Klaarblijkelijk had hij me niet gezien of kent hij het Belcar-reglement niet.

Wat is dan DE ideale lijn op het rechte stuk tussen de Bianchi en de Chicane, als een langzamere voor je zit maar meer aan de rechterzijde rijdt dan kan de snellere ook links passeren ipv door het gras.
Ter hoogte van het ongeval is het trouwens heel normaal dat elke wagen daar weer naar rechts (ideale lijn) gaat om vervolgens de Chicane aan te snijden, dus kon Bert beter de linkerkant kiezen om in te halen !?!?
Reply With Quote
Old 03-09-2005, 11:39
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Het is evident dat de ideale lijn na de Bianchi niet betekent dat je links houdt. Een tragere deelnemer wordt altijd verondersteld om de normale rijlijn aan te houden, en na de Bianchi betekent dit immers: links uitkomen en dan de baan oversteken om de chicane in te sturen. Een snellere deelnemer moet per definitie links voorbij. Als hij dat niet doet, is hij de enige schuldige als er iets mis gaat.

Het verbaasde mij trouwens dat uitgerekend op die plaats zo velen persé rechts voorbij wilden, terwijl ze daar absoluut geen tijd mee winnen. In een 24u race moet je met je kopje rijden, en naar mijn bescheiden mening zijn er veel zogezegde "top-piloten" die dit niet willen of kunnen begrijpen.

(mijn persoonlijke mening, dus niet in naam van autosport.be)

Philippe Leybaert

[QUOTE=El Torro]
Quote:
Normaal behoudt de tragere wagen zijn rijlijn, zoals de koersdirectie tijdens de briefing nogmaals had benadrukt. Muytjens week echter plots af naar rechts. Klaarblijkelijk had hij me niet gezien of kent hij het Belcar-reglement niet.

Wat is dan DE ideale lijn op het rechte stuk tussen de Bianchi en de Chicane, als een langzamere voor je zit maar meer aan de rechterzijde rijdt dan kan de snellere ook links passeren ipv door het gras.
Ter hoogte van het ongeval is het trouwens heel normaal dat elke wagen daar weer naar rechts (ideale lijn) gaat om vervolgens de Chicane aan te snijden, dus kon Bert beter de linkerkant kiezen om in te halen !?!?
Reply With Quote
Old 03-09-2005, 13:30
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
'k Heb mij dan de rest van de nacht beziggehouden met het bewaken van de tapkraan in onze mezzanine
Da bewaken van u dat ken ik.
Old 03-09-2005, 15:06
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Da bewaken van u dat ken ik.
Den Bart kennende is da nie bewaken, ma eerder een soort van "Quality Control!" Hij kijkt dan ook om de 2 minuten of ze wel behoorlijk marcheert!

greetz
Reply With Quote
Old 03-09-2005, 15:28
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie

[QUOTE=Autosport.be]Het is evident dat de ideale lijn na de Bianchi niet betekent dat je links houdt. Een tragere deelnemer wordt altijd verondersteld om de normale rijlijn aan te houden, en na de Bianchi betekent dit immers: links uitkomen en dan de baan oversteken om de chicane in te sturen. Een snellere deelnemer moet per definitie links voorbij. Als hij dat niet doet, is hij de enige schuldige als er iets mis gaat.

Het verbaasde mij trouwens dat uitgerekend op die plaats zo velen persé rechts voorbij wilden, terwijl ze daar absoluut geen tijd mee winnen. In een 24u race moet je met je kopje rijden, en naar mijn bescheiden mening zijn er veel zogezegde "top-piloten" die dit niet willen of kunnen begrijpen.

(mijn persoonlijke mening, dus niet in naam van autosport.be)

Philippe Leybaert

Philippe, ben het volledig met je eens, volgens mij is hier Bert volledig in de fout gegaan en niet olivier. De enige goede raad die ik aan Bert kan geven is stroop uw mouwen de volgende keer nog een beetje hoger op en dan zal zo'n maneuver wel lukken.

Reply With Quote
Old 04-09-2005, 09:31
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Autosport.be
In een 24u race moet je met je kopje rijden.
ja maar hela, verwacht niet te veel van de hoge heren van de BC. Gewoon denken is erg moeilijk hoor. Denken dat je een prima donna bent, now THAT'S EASY.
Maar dat mag je niet zeggen hé.
Reply With Quote
Old 05-09-2005, 17:18
Raceboy's Avatar
Administrator

daar sta je dan met je enigste optreden van 2005 :

Quote:
Vanavond wordt de 9e wereldtitel van Stefan Everts uitbundig gevierd in Neeroeteren. De grote tent op circuit "de kiezelgroeve" is vanaf 19h00 the place to be. Praga Khan zal net als de vorige jaren weer voor een spetterend optreden zorgen. De toegang is gratis. Iedereen van harte welkom. Bring your friends.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules