De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-12-2002, 10:51
joost joost is offline
De Paddock Regular

verzekering auto

Ik weet echt niet waar ik dit onderwerp annex vraagje moet plaatsen dus hier maar. Ik rij privé met een wat oudere wagen, die voor sommige al onder classic car valt. Maar de wagen wordt jaarlijks gekeurd, is technisch meer dan in orde en ik gebruik hem dan ook dagelijks.
Nu zou ik die wagen willen laten verzekeren voor een vast bedrag, een woordje uitleg, als ik morgen een ongeval heb of de wagen wordt gestolen, krijg ik waarschijnlijk een ridicuul bedrag terug dat niet overeenstemt met de werkelijke waarde van de wagen. Is hier een mouw aan te passen?
Alle hulp is welkom,

Joost
Reply With Quote
Old 17-12-2002, 11:05
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

forumkeuze is ok
Old 17-12-2002, 11:29
STAFFO STAFFO is offline
De Paddock Rookie

Is op zich vrij simpel.Uwe wagen laten keuren en taxeren door een autoexpert die goedgekeurd is door de verzekeringfirma's.Met het taxatierapport naar uwe verzekeringsmakelaar trekken en uw contract laten veranderen.
2 Kleine minpunten:auto laten taxeren kost wel wat geld ( kies ook een expert die verstand heeft van classiccars of oldtimers) en uw verzekeringprijs zal ook wel wat stijgen...
Succes!
Reply With Quote
Old 17-12-2002, 13:15
SpèédfreaK's Avatar
SpèédfreaK SpèédfreaK is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by STAFFO
Is op zich vrij simpel.Uwe wagen laten keuren en taxeren door een autoexpert die goedgekeurd is door de verzekeringfirma's.Met het taxatierapport naar uwe verzekeringsmakelaar trekken en uw contract laten veranderen.
2 Kleine minpunten:auto laten taxeren kost wel wat geld ( kies ook een expert die verstand heeft van classiccars of oldtimers) en uw verzekeringprijs zal ook wel wat stijgen...
Succes!
idd, ik ben er ook mee bezig geweest. Als je denkt dat je auto meer waard is dan de gemiddelde marktwaarde voor zo'n auto dan laat je hem best schatten.

Bij BA verzekering: Als je dan een schadegeval tegenkomt waarbij de oorzaak ligt bij een gekende tegenpartij dan heb je recht op een vergoeding evenredig met de getaxeerde prijs, ik denk zelfs zonder dat je premie stijgt.

Bij omnium is het simpel: je betaalt een premie afhankelijk van de geschatte waarde; en die premie was in mijn geval belachelijk hoog waardoor ik enkel voor een BA verzekering gekozen heb.

Reply With Quote
Old 17-12-2002, 15:22
joost joost is offline
De Paddock Regular

heb jij nog gegevens van die schatter? En geldt dit ook in geval van diefstal?
Alvast bedankt voor de hints
Reply With Quote
Old 17-12-2002, 16:28
SpèédfreaK's Avatar
SpèédfreaK SpèédfreaK is offline
De Paddock Rookie

'k zal thuis info schatter eens zoeken. Btw, met wat rij je? Foto is te klein om goed te zien. Spitfire of MG of iets in de buurt?

Bij diefstal: in geval van BA niets, bij omnium wel

Er bestaat ook een oldtimer-inschrijving, da's pas bulls**t. Je mag daar enkel mee naar een "manifestatie" rijden of max 25 km van je woning en dit tussen zonsopgang en zonsondergang.

Ze gunnen ons niet veel hé

Reply With Quote
Old 17-12-2002, 17:08
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

check pm joost

ons vader weet wel raad
Old 17-12-2002, 17:22
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Is dat geen TR6?

Last edited by Bart.Vandecavey; 17-12-2002 at 17:25.
Reply With Quote
Old 17-12-2002, 17:50
STAFFO STAFFO is offline
De Paddock Rookie

Talking

Jongens toch ... het is een MG B vanuit het zonnige U.S.A ( zie bumpers) en waarschijnlijk hier op een deftige manier herspoten en een nief kappeke gemonteerd.Ziet er deftig uit!
Reply With Quote
Old 17-12-2002, 17:57
joost joost is offline
De Paddock Regular

de foto is de mijne niet, mijn MGB (°1976) is hel oranje, dus ook eentje uit de VSA, volledig in originele toestand behalve de hard-top, maar is nu wel nodig...
anders kan ik beter een rijdende douchecabine bestellen.
Maar dat oldtimer geleuter is inderdaad stierekak, een auto is om mee te rijden. Ik ken een advocaat hier in de buurt die rijdt zo'n slordige 15.000 km per jaar met zijn E-TYPE, dus kan dat met een MGB ook. Zo'n oldtimer'statuut' is leuk voor een Bentley uit 1922 maar niet voor wagens uit d ejaren '60 &'70.
Misschien moeten we een extra onderverdeling in de paddock aanbrengen: oldtimers and classic-cars???????

Joost
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules