![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
verzekering auto
Ik weet echt niet waar ik dit onderwerp annex vraagje moet plaatsen dus hier maar. Ik rij privé met een wat oudere wagen, die voor sommige al onder classic car valt. Maar de wagen wordt jaarlijks gekeurd, is technisch meer dan in orde en ik gebruik hem dan ook dagelijks.
Nu zou ik die wagen willen laten verzekeren voor een vast bedrag, een woordje uitleg, als ik morgen een ongeval heb of de wagen wordt gestolen, krijg ik waarschijnlijk een ridicuul bedrag terug dat niet overeenstemt met de werkelijke waarde van de wagen. Is hier een mouw aan te passen? ![]() Alle hulp is welkom, Joost |
#2
|
||||
|
||||
forumkeuze is ok
__________________
![]() |
#3
|
|||
|
|||
Is op zich vrij simpel.Uwe wagen laten keuren en taxeren door een autoexpert die goedgekeurd is door de verzekeringfirma's.Met het taxatierapport naar uwe verzekeringsmakelaar trekken en uw contract laten veranderen.
2 Kleine minpunten:auto laten taxeren kost wel wat geld ( kies ook een expert die verstand heeft van classiccars of oldtimers) en uw verzekeringprijs zal ook wel wat stijgen... Succes! |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Bij BA verzekering: Als je dan een schadegeval tegenkomt waarbij de oorzaak ligt bij een gekende tegenpartij dan heb je recht op een vergoeding evenredig met de getaxeerde prijs, ik denk zelfs zonder dat je premie stijgt. Bij omnium is het simpel: je betaalt een premie afhankelijk van de geschatte waarde; en die premie was in mijn geval belachelijk hoog ![]()
__________________
When you didn't exceed the limits, you don't know the limits! |
#5
|
|||
|
|||
heb jij nog gegevens van die schatter? En geldt dit ook in geval van diefstal?
Alvast bedankt voor de hints ![]() |
#6
|
||||
|
||||
'k zal thuis info schatter eens zoeken. Btw, met wat rij je? Foto is te klein om goed te zien. Spitfire of MG of iets in de buurt?
Bij diefstal: in geval van BA niets, bij omnium wel Er bestaat ook een oldtimer-inschrijving, da's pas bulls**t. Je mag daar enkel mee naar een "manifestatie" rijden of max 25 km van je woning en dit tussen zonsopgang en zonsondergang. ![]() Ze gunnen ons niet veel hé ![]()
__________________
When you didn't exceed the limits, you don't know the limits! |
#7
|
||||
|
||||
check pm joost
ons vader weet wel raad
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Is dat geen TR6?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen Last edited by Bart.Vandecavey; 17-12-2002 at 17:25. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jongens toch ... het is een MG B vanuit het zonnige U.S.A ( zie bumpers) en waarschijnlijk hier op een deftige manier herspoten en een nief kappeke gemonteerd.Ziet er deftig uit!
|
#10
|
|||
|
|||
de foto is de mijne niet, mijn MGB (°1976) is hel oranje, dus ook eentje uit de VSA, volledig in originele toestand behalve de hard-top, maar is nu wel nodig...
anders kan ik beter een rijdende douchecabine bestellen. Maar dat oldtimer geleuter is inderdaad stierekak, een auto is om mee te rijden. Ik ken een advocaat hier in de buurt die rijdt zo'n slordige 15.000 km per jaar met zijn E-TYPE, dus kan dat met een MGB ook. Zo'n oldtimer'statuut' is leuk voor een Bentley uit 1922 maar niet voor wagens uit d ejaren '60 &'70. Misschien moeten we een extra onderverdeling in de paddock aanbrengen: oldtimers and classic-cars??????? Joost |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|