![]() |
|
|
||||
|
||||
De Paddock Modelbouw goes: Rétromobile 2011 Parijs
Tijdens de decembermeeting werd duidelijk dat toch wel wat leden interesse tonen om deze beurs weer eens te bezoeken. De beurs Rétromobile staat ieder jaar weer garant voor een zeer selecte keuze aan tentoongestelde thema's, zoals dit jaar daar zijn:
- 125 jaar geleden legde ene Benz zijn eerste patent neer voor een voertuig aangedreven door een gasverbrandingsmotor ... - Mazda kijkt terug op zijn autosportverleden, - 50e verjaardag van de Renault 4L, - een ode aan Juan Manuel Fangio, - een replica van de Fardier van Cugnot. Alhoewel velen beweren dat dit voertuig nooit zou hebben bestaan zijn er toch heel wat documenten die het tegendeel bewijzen. Dit voertuig was anno 1769 (!!) reeds in staat om zelfstandig te rijden onder stoomaandrijving. Lees alles eens rustig na op http://www.retromobile.fr/ Vermits Parijs toch niet echt bij de deur is (voor ons Vlamingen toch niet), hebben we besloten deze keer eens de trein te nemen. Auto's verbuiken brandstof, betalen péage en parkinggeld à rato van 2,60€/uur en de rit neemt al snel zo'n 3,5 uur in beslag vanuit Brussel. Niet echt goedkoop en afmattend voor de chauffeurs, nog te zwijgen van het feit dat je die dag zo'n 7 uur in de wagen doorbrengt. Thalys heeft een leuke eindejaarspromotie (genaamd SMoove) lopen die je naar Parijs brengt aan 25 euro vanuit Brussel-Zuid, maar die prijs is niet op elk vertrekuur geldig. Andere formules (bv Optiway) hebben prijzen vanaf 30 euro. De prijs van de terugreis hangt een beetje af van het tijdstip dat je zou willen vertrekken, maar schommelt zowat tussen 45 en 60 euro. Ik heb even uitgerekend dat indien we: - vertrekken in Brussel-Zuid om 07:37hr, (prijs Thalys = 30euro) dan - komen we aan in Parijs-Noordstation om 08:59hr. - We nemen dan de metro lijn 4 tot station Marcadet-Poissoniers (slechts 2 haltes verder), en stappen over op lijn 12 richting Mairie-d'Issy. Afstappen aan Porte de Versailles. Ik schat dat we dan rond 10:30hr binnen zijn in de expo (tijd voor het kopen van metrotickets en de verplaatsing/wachttijden). De terugreis zouden we kunnen doen met de Thalys van - 19:01Hr (aankomst in Brussel-Zuid om 20:23hr, prijs van het ticket = 45euro), - ofwel de trein van 20:25 (aankomst in Brussel-Zuid om 21:47, eveneens 45 euro). Maar ik vermoed dat dit een beetje laat dreigt te worden coor de mensen die vanuit Brussel nog een eindje moeten rijden/sporen om thuis te geraken. De treinen tussen 19:01 en 20:25 is ook een optie, maar dan ligt de prijs op 54 euro per ticket. De inkomtickets voor de beurs zelf kunnen op voorhand online gekocht worden aan 13 euro per persoon. Al bij al kom je dan uit op een dagprijs van: - treintickets = 30 + 45 euro = 75 euro. - Inkom beurs = 13 euro - Prijs metro Parijs = ?? maar ik schat ongeveer 5 euro. Dus een totaal van ongeveer 93 euro, drank, eten en aankoop van oldtimers natuurlijk niet inbegrepen. Gezien de beurs dit jaar slechts over 5 dagen loopt, zaterdag en zondag inbegrepen, is de keuze voor de dag ook snel gemaakt. Gezien de drukte tijdens het weekend, en rekening houdend met professionele beperkingen gaan we best op vrijdag 4 februari, zodat jullie slechts 1 dag verlof hoeven op te pakken en zaterdag rustig in de zetel kan liggen uitpuffen. Laat in deze thread weten of je mee gaat, liefst vóór 28 december, dan kan ik tijdig het nodige doen om tickets te reserveren. Opmerkingen en suggesties natuurlijk steeds welkom. Ge weet me wonen.
|
||||
|
||||
Ik ben van plan om mee te gaan. Voor de terug-reis denk ik dat 19.01 zeker niet te vroeg is: iedereen zal dan al wel moet gestapt zijn. Misschien voor de zekerheid eens checken om hoe laat een trein vroeger rijdt; later zal zeker niet nodig zijn denk ik.
|
|
||||
|
||||
Er is nog een trein om 18:01 en 18:25 (beide met een prijs van 54 euro)
Het is dus een beetje afwegen tussen uur en prijs. Vergeet niet dat we al een tijd vroeger moeten vertrekken uit de beurs om de metro te nemen en aan de loketten in Parijs-Noord onze aanwezigheid te bevestigen.
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 19-12-2010 at 15:22. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Naar jaarlijkse gewoonte: ik ben ook weer kandidaat!
|
|
||||
|
||||
Ik ben ook van de partij,schijf mij maar in.
|
||||
|
||||
OK, we hebben ondertussen dit groepje ongeregeld:
Sennake HHugo Danny Dominique Nog volk?
|
||||
|
||||
Ik had tijdens de laatste meeting ook mijn interesse laten blijken om eens mee te gaan, maar ik moet eerst nog zien of ik alsnog een dag congé kan regelen tegen 4 februari. En dat kan pas na nieuwjaar wegens verlof van 22-12-'10 tot 03-01-'11.
Misschien is dit te laat voor jullie om alles tijdig geregeld te krijgen. Indien niet, dan weet ik begin januari of het me lukt of niet om mee te gaan.
|
||||
|
||||
We kunnen tot 15 dagen voor vertrek nog tickets reserveren. Alleen is het natuurlijk gokken of we nog dezelfde prijs zullen hebben.
Maar ik zal wachten met reserveren tot na de 4e. Laat het dan wel zo snel mogelijk weten. Dat geeft eventuele twijfelaars nog de kans om een paar dagen extra na te denken....
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 29-12-2010 at 22:02. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dominique heb ik al op de hoogte gebracht, maar bij deze laat ik het hier nog even weten dat ik geen verlof heb kunnen krijgen en daarmee het zooitje ongeregeld niet kan vervoegen tijdens hun uitstap naar de Mouli.... euh bezoekje aan Parijs. Laat het jillie niet aan je hart komen en amuseer jullie. ![]()
|
||||
|
||||
Ik heb ondertussen Dominique al op de hoogte gebracht dat ik er ook weer bij zal zijn.Alleen zal het wat zoeken zijn om het voordeligste tarief te vinden.
|
|
||||
|
||||
En hoe was het gisteren heren?
|
||||
|
||||
Ik vermoed dat Dominique een dezer dagen wel een uitgebreid verslag zal brengen,maar bij deze al een paar foto's genomen met mijn pocketcameraatje. dus de kwaliteit is misschien niet top.
|
|
||||
|
||||
|
|