![]() |
|
|
|||
|
|||
Belgian Race Kick Off: Preview A+ Racing
Robert Dierick naast Jeffrey Van Hooydonk
Tom van de Plas & Wim Lumbeeck willen opmars verder zetten Komend weekend wordt het Belgian GT Championship 2008 op gang geschoten. Een nieuwe naam voor het vroegere Belcar en ook een nieuwe uitdaging voor A+ Racing. Het waren stresserende dagen voor A+ Racing om de tweede Viper volledig te bemannen. Tom van de Plas en manager Frank Thuriaux werkten koortsachtig om naast Jeffrey Van Hooydonk een tweede snelle piloot aan te trekken. Het werd uiteindelijk Robert Dierick. De snelle man uit Vorst luidt komend weekend zijn 20ste seizoen in en heeft een karrenvracht aan ervaring. Zo reed hij destijds in de toenmalige Procar met ondermeer Michel Delcourt en Patrick Slaus, was actief met de Chevrolet Callaway in de Belcar en ging aan de slag in de FIA GT met Paul Belmondo Racing. Eén van de mooiste resultaten uit zijn loopbaan was de derde plaats algemeen tijdens de 24 Hours of Francorchamps 2001, samen met Vincent Dupont en Eric De Doncker in de Chrysler Viper GTS-R van Silver Racing en met ondersteuning van de betreurde Bernard Winderickx. In 2002 ging de Viper richting David Hart die samen met Dierick, Hezemans en Bleekemolen vijf van de zeven wedstrijden achter zijn naam schreef. Vorig seizoen was Dierick nog actief in de Belcar met een Porsche 997. Robert Dierick: “Ik ben gecontacteerd door Tom Van de Plas en we kwamen vrij snel tot een akkoord. Het team van A+ Racing heeft er reeds een seizoen opzitten in GT3 en heeft dus een behoorlijke bagage. Ik ben uiteraard blij om het zitje te kunnen delen met Jeffrey Van Hooydonk die toch een van de snelste piloten van het veld is. Momenteel is het uiteraard nog koffiedik kijken waar de Viper GT3 zich zal situeren in het veld. De concurrentie is héél zwaar en de waardeverhoudingen zijn nog niet gekend. Maar gezien de fiabiliteit van de Viper en samenwerking met Van Hooydonk hoop ik toch bij de eindafrekening op het einde van het seizoen binnen de top 5 te eindigen.” Ook Jeffrey Van Hooydonk toonde zich opgetogen met de keuze van A+ Racing. “Ik ken Robert niet zo goed, maar ik weet dat hij reeds een behoorlijk palmares bijeen reed. Niettegenstaande ik 2008 als een leerjaar beschouw om me in de toekomst verder te profileren in het GT-gebeuren, is het voor mij en mijn sponsors toch belangrijk dat we dit seizoen enkele goede prestaties neerzetten. Met Robert moet dit mogelijk zijn. Ik verwacht geen mirakels tijdens het eerste race-weekend. We rijden nog niet met de sequentiële versnellingsbak die in de toekomst toch een behoorlijke tijdswinst moet opleveren. Ik bekijk het kampioenschap per wedstrijd en het is afwachten wat de balance of power gaat opleveren”. Voor Tom Van de Plas en Wim Lumbeeck is de komst van het snelle duo zeker een pluspunt. Van de Plas: “De komst van Van Hooydonk en Dierick betekent uiteraard een meerwaarde voor het ganse team. Met zulke kleppers in onze rangen kunnen we zelf ook sneller groeien. We hebben reeds een jaar ervaring met de Viper GT3 en kunnen alleen maar vooruitgang boeken. De ganse crew is zéér enthousiast en de sfeer zit er goed in. Vooral omdat we bij de eerste wedstrijd van de Dunlop Endurance Cup reeds een tweede plaats wegkaapten met de MINI in Klasse 4. Niet te vergelijken uiteraard met de komende opdracht, maar we zijn goed vertrokken en dat versterkt het vertrouwen en het moreel van de crew. Eenmaal we terug goed op dreef zijn denk ik dat Van Hooydonk en Dierick in staat zijn om, ondanks de verschrikkelijke concurrentie, enkele keren een podiumplaats te viseren. Wat Wim en ikzelf betreft, zijn we de laatste wedstrijd in 2007 de top 10 binnen gedoken en daar wil ik ook steeds vertoeven komend seizoen”. Wim Lumbeeck: “Vorig jaar kenden we binnen het team een moeilijke start in GT3. Maar naarmate het seizoen vorderde en de structuur van het team verder op punt werd gesteld, hebben we uiteindelijk gerealiseerd wat we voor ogen hadden. Een plaats binnen de top 10 en een chrono van 1’36” op circuit Zolder. Onze ambitie mag hier niet stoppen. Gezien de nooit geziene kwaliteit van het startveld moeten onze chrono’s nog sneller worden. Ons voorlopig streefdoel moet richting 1’35”. Behoorlijk snel, maar haalbaar. Komende donderdag gaan we voor het eerst testen met de sequentiële versnellingsbak. Maar het zal meteen raak moeten zijn. Indien dit in de nieuwe configuratie niet meteen zijn vruchten afwerpt, zullen we de eerste wedstrijd afwerken met de oude, weliswaar gereviseerde schakelbak. We hebben dan nog drie weken de tijd om te testen met de sequentiële bak alvorens we de tweede race aanvatten.” www.aplusracing.be |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|