Sylvie Delcour in de Rallye Trans Tunisia !
Sylvie Delcour in de Rally Trans Tunisia Tissot 2008!
We schrijven oktober 2005: Sylvie Delcour wint de Yamaha Maroc Girls Raid voor motoren. In april 2006 eindigt ze dan weer zesde in de Rallye des Gazelles (4x4), en dat bij haar eerste deelname. Nog een jaartje later, in november 2007, wordt Sylvie als eerste dame geklasseerd in de Transafricaine Classic (4x4), op een achtste plaats algemeen… En opnieuw trekt ze het zand in…
Deze keer gaat het in de richting van Tunesië, waar Sylvie Delcour zal deelnemen aan de 25ste editie van de Trans Tunisia Rally! Het moge duidelijk zijn: ze heeft de smaak van het zand te pakken… Op 12 april neemt Sylvie het vliegtuig, met bestemming Tunis om er op maandag 14 april van start te gaan in de Trans Tunisia Tissot 2008, een rallyraid voor motoren, quads en 4x4’s. Op negen dagen dienen de deelnemers 2600 km rotsachtige en zanderige pisten te trotseren in het noorden van Afrika. De terugkeer in Zaventem is voorzien op 24 april.
Sylvie zal de 2600 km afleggen aan het stuur van een quad Bombardier Can Am 800, een machine die de dame uit Visé welbewust koos. « Het is een dergelijke quad die in 2007 ook de Transafricaine Classic wist te winnen, vandaar dat ik deze machine verkoos voor de Trans Tunisia Tissot 2008. Het is de ideale quad voor dit genre rallyraids. Ik heb de machine trouwens pas in mijn bezit, waardoor ik nog niet veel kon trainen. Het zal dus pas in Tunesië zijn dat ik me een goed beeld kan vormen van de mogelijkheden van de Can Am 800. »
« Mijn doelstelling is om me zo goed mogelijk te amuseren en zo veel mogelijk kilometers te maken. Trouwens, het rijden met een quad is een ideale training in functie van de autosport… »
|