![]() |
|
|
||||
|
||||
Wat betekenen al die nieuwe computer terminologieën? - de verzamelthread
Ok, met het ouder worden
![]() Deze thread is er dus eentje waar je zonder blozen kan komen vragen wat deze of gene afkorting of term nu wel betekent. Dit in de wetenschap dat je niet de enige bent die het soms allemaal niet meer zo goed snapt. Als je met 4 man, waaronder 3 40-plussers ![]() Wat is een podcast? We hebben er samen een zinnige uitleg voor bedacht, maar wil het toch eens even in het forum gooien. Niet alleen een kwestie van te "cross-checken", maar ook om een thread als deze te kunnen opstarten. Dus, wat is een podcast? ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kwam met de term in contact door te surfen op Oliver Gavin zijn site. Hij maakt al een tijdje steevast gebruik van podcasts op z'n site. Toen ben ik de betekenis ook eens gaan opzoeken. ![]() Ziehier een paar voorbeelden van z'n podcasts: http://www.olivergavin.com/sub_page....ews/editID/282 I hope you guys are a bit wiser now. ![]() |
|
||||
|
||||
Kan het niet beter verwoorden dan Belle heeft gedaan
![]() Ook op de ALMS website zijn leuke podcasts te vinden zowel audio podcasts (interviews,...) en video podcasts ( Race reviews, Promofilmpjes,...) Voor mensen die I Tunes hebben, vele podcasts zijn er gratis te downloaden zoals Nascar, Moto GP, WRC,... Maar ook andere sporten, actualiteit, muziek,...
http://www.brechtdecancq.com Last edited by Brecht; 14-11-2007 at 00:47. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Itunes is een programma om je Ipod te beheren...
Er is ook een 'store' waar je legaal albums, singles en natuurlijk Podcasts kan downloaden. |
|
||||
|
||||
Dus als ik het goed begrijp, kan je met Itunes (wat software is) je Ipod (wat een toestel is) beheren om er podcasts (wat bestanden zijn) mee af te spelen?
|
|
||||
|
||||
Ook een leuke POC
|
|||
|
|||
Quote:
Daar komt het inderdaad allemaal op neer ![]() |
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Wat betekenen WAP en GPRS? Hoe werkt het maar vooral wat zijn de verschilllen, of zijn die er niet, of hebben ze niets met elkaar te maken? Ik geloof dat mijn GSM beide kan, maar heb geen idee waarvoor, laat staan hoe ik het zou moeten gebruiken. Verder nog, wat kost zoiets... ?
![]() |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Wireless Application Protocol is zoals de naam het zegt ook een protocol, maar dat is vooral bedoeld om met mobiele apparaten naar het internet te connecteren. Het is een afgeleide van het meer bekende HTTP-protocol. Je kan dus je GSM gebruiken om websites te raadplegen. Het eerste is echt bedoeld om data te transfereren, het tweede om online te gaan. Om het ingewikkeld te maken: ja, je kan GPRS gebruiken om te WAPpen, maar dan moet je echt al heel veel WAPpen om er profijt uit te halen. Anderzijds zijn de meeste websites helemaal niet geschikt om te WAPpen, dus krijg je het na 5 minuten zodanig op je zenuwen dat je je GSM in de gracht sodemietert.
|
||||
|
||||
Quote:
By the way: geen slechte uitleg voor een 40-plusser, hé? ![]()
|
|