De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-08-2007, 16:11
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

computerschermen

breedbeeld of een normaal scherm?

Ik ben vanplan om mijn een nieuw anteschaffen, mijn crt scherm begint na 10 jaar een beetje moeilijk te doen enzo, euhm nu is mijn vraag wat zou jij kopen in mijn plaats een breedbeeld of een normaal 4:3 scherm, ik gebruik mijn pc niet als tv of om films te kijken, enkel voor webdesign, programeren, skinnnen gamen, en het hele surfprogramma. Wat zou jij kopen en waarom?

groetjes

Reply With Quote
Old 31-08-2007, 18:02
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
breedbeeld of een normaal scherm?

Ik ben vanplan om mijn een nieuw anteschaffen, mijn crt scherm begint na 10 jaar een beetje moeilijk te doen enzo, euhm nu is mijn vraag wat zou jij kopen in mijn plaats een breedbeeld of een normaal 4:3 scherm, ik gebruik mijn pc niet als tv of om films te kijken, enkel voor webdesign, programeren, skinnnen gamen, en het hele surfprogramma. Wat zou jij kopen en waarom?

groetjes
Als je je beeldscherm gebruikt voor hoofdzakelijk webdesign en zo, dan zou ik niet twijfelen en opteren voor een breedbeeld. Programma's als Dreamweaver en Flash zijn toch vrij gevuld en is het toch handig als je die extra ruimte hebt.

Ik heb een aantal maanden geleden een Belinea breedbeeld gekocht en ik ben er héél tevreden van. Scherm kantelt en heeft een kijkhoek van 178°. Vind ik heel handig want als je je scherm kantelt, verdonkert of verlicht het beeld niet.

IT'ers die ik ken prijzen toch Belinea als één van de beste merken als het op LCD's aankomt...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 31-08-2007, 18:31
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Als je je beeldscherm gebruikt voor hoofdzakelijk webdesign en zo, dan zou ik niet twijfelen en opteren voor een breedbeeld. Programma's als Dreamweaver en Flash zijn toch vrij gevuld en is het toch handig als je die extra ruimte hebt.
Ik zou net tot de omgekeerde conclusie komen. Beter is om je scherm aan te passen aan de meeste gebruikers, zodat je direct kunt zien hoe zij jouw site zullen ervaren...
Old 31-08-2007, 18:34
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

ja dat is het nu net ik gebruik geen dreamweaver enzo, ik schrijf alles zelf met kladblok en die extra ruimte, in word enzo ben je er niet veel mee, je kan de vergroting mss wat groter zetten voor be breedte optievullen, maar dan verlies je veel lijnen. Daarom zie ik niet echt het nut, maar ze duiken overal op gelijk paddestoelen
Reply With Quote
Old 31-08-2007, 18:35
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Ik zou net tot de omgekeerde conclusie komen. Beter is om je scherm aan te passen aan de meeste gebruikers, zodat je direct kunt zien hoe zij jouw site zullen ervaren...
Ik bedoel ook niet het ontwerp van de site zelf, maar het gebruik van programma's als Dreamweaver, Photoshop enz. Bij Photoshop heb je dan bijvoorbeeld meer plaats om je paletten te verspreiden. In dat opzicht bedoelde ik het dus.

En wanneer je een scherm ontwerpt met een breedbeeld kies je gewoon de instellingen en afmetingen van een standaard beeldscherm. Dat is toch makkelijk aan te passen.

Reply With Quote
Old 31-08-2007, 18:39
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
ja dat is het nu net ik gebruik geen dreamweaver enzo, ik schrijf alles zelf met kladblok en die extra ruimte, in word enzo ben je er niet veel mee, je kan de vergroting mss wat groter zetten voor be breedte optievullen, maar dan verlies je veel lijnen. Daarom zie ik niet echt het nut, maar ze duiken overal op gelijk paddestoelen
Het ligt dus vooral aan je persoonlijke voorkeur. Ik vind het vooral handig bij Photoshop en zo. Maar als die extra ruimte voor u overbodig is, dan zou ik niet meteen voor een breedbeeld gaan...

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules