![]() |
|
|
||||
|
||||
Barry Sheen overleden
2 voudig wereldkampioen motoracen Barry Sheen is overleden aan kanker. Hij werd 52.
![]() Foto van Motograndprix. |
|
||||
|
||||
Jammer
![]() Eén van mijn eerste moto-helden. We hadden in de tijd zelfs een woord uitgevonden dat we vlekkeloos konden uitspreken en dat luidde : superveryhappygoldenbarrysheensqueenskniebocht. En dat betekende een serieus moeilijke bocht! |
|
|||
|
|||
Barry Sheen was een legende, een monument in de geschiedenis van motorsporten. Niet alleen zijn 19 GP zeges en 2 wereldtitels blijven me bij, maar vooral zijn wilskracht na talloze tegenslagen en ongevallen...
Zo overleefde hij in 1976 een crash op zijn Suzuki aan 276 km/u en revalideerde hij door zijn wilskracht ! Ook in 1982 toonde hij nog maar eens aan de wereld hoe sterk het karakter van een topsporter kan zijn : hij crashte toen op Silverstone, dokters werkten zowat 8 uur aan hem om zijn benen te sparen van amputatie, en ook toen sloeg Barry zich er door heen. Onze Britse playboy leefde de laatste jaren in Australië, waar hij actief was als tv commentator. Jammer genoeg heeft een slepende ziekte hem geveld...Een groot verlies voor de motorsport ! |
|
||||
|
||||
Amai dat vind ik echt wel jammer, ik ben namelijk genoemd naar die kerel en ik vond em echt een legende!
|
|
||||
|
||||
Ik vernam vorig jaar dat hij kanker had (tijdens een van de BBC-uitzendingen over Superbikes; de GP van San Marino ?). En zijn manier om ertegen te vechten vond ik ook wel bewonderenswaardig.
Eerlijk gezegd ken ik hem enkel van naam, maar 't moet een grote zijn geweest, getuige ook de reactie van Kenny Roberts. Als ge dan leest wat hij allemaal heeft meegemaakt en wat voor levensstijl hij erop nahield... Een kleurrijk figuur en een groot coureur.
|
|||
|
|||
Ikzelf heb die man niet weten rijden maar ik heb wel de film gezien over zijn leven waar hijzelf dan ook in meegespeeld heeft. Prachtig gewoon weer hetzelfde al eerder heb verteld over grote kampioenen he WILSKRACHT, WILSKRACHT en nog eens WILSKRACHT.
Jammer genoeg zijn sommige ziektes nog sterker. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
weer een kleurrijk figuur dat verdwijnt
![]()