![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
TVRL 2 : GP van de VSA in Watkins Glen
VOORBESCHOUWING GP VAN DE VSA IN WATKINS GLEN
De allerlaatste GP van de TVRL-geschiedenis vindt plaats op het korte, maar niettemin nog vrij snelle circuit van Watkins Glen. Ondanks enkele zeldzame meer technische secties, biedt het de mogelijkheid tot spannende races. Met rondetijden die voor de snelsten schommelen rond de 1.05 worden de toeschouwers eveneens verwend, want na enkele ronden zal het deelnemersveld al aardig verspreid zijn, zodat er bijna voortdurend wagens voorbij komen. Na de GP van Canada was het niet enkel feest bij Ferrari, dat met hun nieuwste piloot meteen de eerste overwinning van dit seizoen boekte, maar ook bij Honda. Dankzij Stefan Sigwarths tweede plaats werden zij daar immers kampioen. De kloof met de tweede geklasseerde, Big John, is nu ook mathematisch onoverbrugbaar geworden. Aangezien Japanners een stuk discreter zijn dan veel andere aardbewoners, werd het feestje in besloten kring gehouden en gaf men er weinig ruchtbaarheid aan. Dat het de pers alsnog ter ore kwam dat er iets aan de gang was in een van de lokale luxebordelen kwam door de loslippigheid van hun coureur. Begrijpelijkerwijs kon hij zijn vreugde nauwelijks op en het journaille maakte daar handig gebruik van. Vandaar dat er voor sommige compromitterende foto’s zijn verschenen en intussen verspreid op het internet. Spanning is er enkel nog voor wie 2de wordt. Na zijn mindere prestatie in Canada heeft Big John nog maar een handvol punten voorsprong op Sablon. Deze laatste zou echter al een dijk van een race moeten rijden om die kloof nog te overbruggen, want sinds er tal van nieuwe deelnemers zijn, bakt hij er niet zoveel meer van. Het zou dus al echt raar lopen indien Big John naar de 3de plaats in het klassement wordt verwezen. Traditiegetrouw is de prijzenpot van de GP van de VSA ook de grootste van het hele seizoen. Het gaat zover dat zelfs de eerste uitvaller al een aardige startvergoeding krijgt. Naast de eer valt er dus heel wat geld te rapen en bijgevolg zullen de rijders er extra op gebrand zijn goed voor de dag te komen. Temeer daar de iedere piloot na de wedstrijd een weekje met een pitspoes mag uitblazen, waarbij de winnaar met de mooiste mag gaan lopen en de laatst geklasseerde met de minst mooie of een plaatselijke adonis, naar keuze.
__________________
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Pitspoezen????? Waar, waar?????
![]() |
#4
|
||||
|
||||
De uitslag
Track: Watglen Wed Feb 19 21:16:54 2003
PRACTICE TIMES Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps 1 17 rudy saenen Eagle BEL 1m05.493s 13 2 3 Marc Vekeman Eagle BEL 1m06.039s 00.546s 13 3 15 Peter Raemen Ferrari BEL 1m06.184s 00.691s 7 4 9 Big John Ferrari HOL 1m06.622s 01.129s 13 5 8 Mario Sablon Brabham BRA 1m06.699s 01.206s 7 6 11 Jan Verschueren Eagle BEL 1m06.702s 01.209s 6 7 14 Joop F1 Smulders Eagle HOL 1m09.200s 03.707s 8 8 16 Werner Pessendorffe Ferrari BEL 1m10.084s 04.591s 9 9 2 Jan Verschueren Cooper BEL No time No time 0 10 4 2 VegeServer Brabham USA No time No time 0 All times are official Generated with GPL Replay Analyser Track: Watglen Wed Feb 19 21:16:54 2003 RACE RESULTS (After 33 laps) Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff 1 17 rudy saenen Eagle BEL 33 36m45.042s 2 15 Peter Raemen Ferrari BEL 33 37m13.156s 28.114s 3 11 Jan Verschueren Eagle BEL 33 37m14.033s 28.991s 4 3 Marc Vekeman Eagle BEL 33 37m48.188s 1m03.146s 5 8 Mario Sablon Brabham BRA 32 37m44.552s 1 lap(s) 6 14 Joop F1 Smulders Eagle HOL 18 21m36.271s 15 lap(s) 7 9 Big John Ferrari HOL 4 4m38.937s 29 lap(s) 8 16 Werner Pessendorffe Ferrari BEL 1 1m16.915s 32 lap(s) 9 2 Jan Verschueren Cooper BEL 0 DidNotStart 33 lap(s) 10 4 2 VegeServer Brabham USA 0 DidNotStart 33 lap(s) Race results are unofficial (Replay might have been saved before end of race) RACE FASTEST LAPS Pos Driver Time Lap 1 Peter Raemen 1m06.006s 19 2 rudy saenen 1m06.072s 22 3 Jan Verschueren 1m06.409s 17 4 Mario Sablon 1m06.668s 30 5 Marc Vekeman 1m06.675s 17 6 Big John 1m07.657s 3 7 Joop F1 Smulders 1m08.917s 4 8 Werner Pessendorffe 1m14.028s 1 9 Jan Verschueren No time 10 2 VegeServer No time LEADERS Driver Laps rudy saenen 1-33 Number of lead changes: 0 Number of leaders: 1 LAPS LED Driver Laps led rudy saenen 33 HIGHEST CLIMBER Driver Start Finish Change Jan Verschueren 6 3 3 Peter Raemen 3 2 1 Joop F1 Smulders 7 6 1 rudy saenen 1 1 0 2 VegeServer 10 10 0 Werner Pessendorffe 8 8 0 Mario Sablon 5 5 0 Jan Verschueren 9 9 0 Marc Vekeman 2 4 -2 Big John 4 7 -3 ON TRACK LAPS Driver Laps/Total Percent Peter Raemen (32/33) 96.97 rudy saenen (32/33) 96.97 Jan Verschueren (30/33) 90.91 Marc Vekeman (29/33) 87.88 Mario Sablon (25/32) 78.13 Joop F1 Smulders (15/18) 83.33 Big John (3/4) 75.00 Werner Pessendorffe (1/1) 100.00 RACE LAPTIME CONSISTENCY (first lap excluded) Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps rudy saenen 0.277 0.328 1m06.655s 33 Big John 0.604 0.642 1m08.164s 4 Jan Verschueren 0.763 1.241 1m07.387s 33 Marc Vekeman 1.344 2.774 1m08.608s 33 Peter Raemen 1.453 3.854 1m07.480s 33 Joop F1 Smulders 2.749 4.222 1m11.625s 18 Mario Sablon 3.013 5.171 1m10.227s 32 All times are unofficial (Replay might have been saved before end of race) Generated with GPL Replay Analyser Track: Watglen Wed Feb 19 21:16:54 2003 Driver: 2 VegeServer - Brabham No practice laps No race laps Driver: Werner Pessendorffe - Ferrari Practice laps Lap 1: 1m16.000s Lap 2: 1m16.475s [Off the track] Lap 3: 3m43.689s [Off the track, Invalid lap] Lap 4: 1m42.840s [Off the track] Lap 5: 1m12.940s Lap 6: 1m12.793s [Off the track] Lap 7: 1m16.779s [Off the track] Lap 8: 1m10.084s Lap 9: 1m10.700s Race laps Lap 0: 48.556s Lap 1: 1m14.028s Driver: Peter Raemen - Ferrari Practice laps Lap 1: 1m16.874s [Off the track] Lap 2: 1m07.188s Lap 3: 1m06.621s Lap 4: 1m06.184s Lap 5: 1m11.830s Lap 6: 1m09.999s Lap 7: 1m06.310s Race laps Lap 0: 46.517s Lap 1: 1m12.936s Lap 2: 1m08.534s Lap 3: 1m07.104s Lap 4: 1m07.290s Lap 5: 1m06.943s Lap 6: 1m06.850s Lap 7: 1m06.659s Lap 8: 1m06.620s Lap 9: 1m07.071s Lap 10: 1m06.759s Lap 11: 1m07.139s Lap 12: 1m06.931s Lap 13: 1m06.745s Lap 14: 1m07.709s Lap 15: 1m06.710s Lap 16: 1m06.800s Lap 17: 1m06.737s Lap 18: 1m06.613s Lap 19: 1m06.006s Lap 20: 1m06.300s Lap 21: 1m06.434s Lap 22: 1m06.481s Lap 23: 1m06.445s Lap 24: 1m06.320s Lap 25: 1m06.501s Lap 26: 1m06.227s Lap 27: 1m06.547s Lap 28: 1m06.134s Lap 29: 1m06.611s Lap 30: 1m06.576s Lap 31: 1m06.638s Lap 32: 1m28.733s [Off the track] Lap 33: 1m08.205s Driver: rudy saenen - Eagle Practice laps Lap 1: 1m10.271s Lap 2: 1m07.868s Lap 3: 1m07.382s Lap 4: 1m06.504s Lap 5: 1m05.962s Lap 6: 1m05.641s Lap 7: 1m38.437s [Invalid lap] Lap 8: 1m11.508s Lap 9: 1m07.228s Lap 10: 1m06.740s Lap 11: 1m06.202s Lap 12: 1m06.393s Lap 13: 1m05.493s Race laps Lap 0: 45.669s Lap 1: 1m12.056s Lap 2: 1m06.895s Lap 3: 1m07.008s Lap 4: 1m06.831s Lap 5: 1m06.960s Lap 6: 1m06.672s Lap 7: 1m07.359s [Off the track] Lap 8: 1m06.664s Lap 9: 1m06.392s Lap 10: 1m07.017s Lap 11: 1m06.758s Lap 12: 1m07.128s Lap 13: 1m06.262s Lap 14: 1m06.318s Lap 15: 1m06.954s Lap 16: 1m06.454s Lap 17: 1m06.085s Lap 18: 1m06.724s Lap 19: 1m07.031s Lap 20: 1m06.475s Lap 21: 1m06.767s Lap 22: 1m06.072s Lap 23: 1m06.154s Lap 24: 1m06.378s Lap 25: 1m06.608s Lap 26: 1m07.066s Lap 27: 1m06.208s Lap 28: 1m06.326s Lap 29: 1m06.944s Lap 30: 1m06.743s Lap 31: 1m06.717s Lap 32: 1m06.419s Lap 33: 1m06.597s
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Driver: Big John - Ferrari
Practice laps Lap 1: 1m24.094s [Off the track] Lap 2: 1m11.883s [Off the track] Lap 3: 1m09.252s Lap 4: 1m07.122s Lap 5: 1m20.169s Lap 6: 1m08.360s [Off the track] Lap 7: 1m07.949s Lap 8: 1m06.622s Lap 9: 1m35.260s [Off the track] Lap 10: 1m06.878s [Off the track] Lap 11: 1m44.963s [Off the track, Invalid lap] Lap 12: 1m22.035s [Off the track] Lap 13: 1m08.379s [Off the track] Race laps Lap 0: 47.281s Lap 1: 1m12.832s Lap 2: 1m09.071s Lap 3: 1m07.657s [Off the track] Lap 4: 1m07.765s Driver: Marc Vekeman - Eagle Practice laps Lap 1: 1m11.289s [Off the track] Lap 2: 1m18.025s [Off the track] Lap 3: 1m08.182s Lap 4: 1m06.039s Lap 5: 50.632s [Off the track, Invalid lap] Lap 6: 1m13.898s Lap 7: 1m08.646s Lap 8: 1m07.207s Lap 9: 1m06.136s Lap 10: 1m18.308s [Off the track] Lap 11: 1m22.949s [Off the track] Lap 12: 1m08.883s Lap 13: 1m20.744s [Off the track] Race laps Lap 0: 46.245s Lap 1: 1m12.155s Lap 2: 1m22.884s [Off the track] Lap 3: 1m09.191s Lap 4: 1m07.768s Lap 5: 1m08.802s Lap 6: 1m07.185s Lap 7: 1m09.278s [Off the track] Lap 8: 1m09.530s Lap 9: 1m08.332s Lap 10: 1m08.392s Lap 11: 1m07.831s Lap 12: 1m07.881s Lap 13: 1m08.564s Lap 14: 1m07.183s Lap 15: 1m08.156s Lap 16: 1m06.842s Lap 17: 1m06.675s Lap 18: 1m06.958s Lap 19: 1m08.139s Lap 20: 1m08.794s Lap 21: 1m07.044s Lap 22: 1m09.399s Lap 23: 1m12.216s [Off the track] Lap 24: 1m07.796s Lap 25: 1m08.200s Lap 26: 1m07.874s Lap 27: 1m07.968s Lap 28: 1m07.396s Lap 29: 1m08.405s Lap 30: 1m07.373s Lap 31: 1m07.039s [Off the track] Lap 32: 1m07.472s Lap 33: 1m08.890s Driver: Joop F1 Smulders - Eagle Practice laps Lap 1: 1m17.238s Lap 2: 1m13.613s [Off the track] Lap 3: 1m10.284s Lap 4: 1m09.200s Lap 5: 2m07.360s [Off the track, Invalid lap] Lap 6: 1m11.495s [Off the track] Lap 7: 1m09.724s Lap 8: 1m10.074s Race laps Lap 0: 48.479s Lap 1: 1m15.827s Lap 2: 1m13.846s Lap 3: 1m10.817s Lap 4: 1m08.917s Lap 5: 1m09.272s Lap 6: 1m09.032s Lap 7: 1m09.890s Lap 8: 1m09.724s Lap 9: 1m09.155s Lap 10: 1m09.434s Lap 11: 1m09.255s Lap 12: 1m09.860s Lap 13: 1m10.583s Lap 14: 1m10.193s Lap 15: 1m16.461s [Off the track] Lap 16: 1m12.755s [Off the track] Lap 17: 1m26.582s [Off the track] Lap 18: 1m11.858s Driver: Mario Sablon - Brabham Practice laps Lap 1: 1m36.418s [Off the track, Invalid lap] Lap 2: 1m08.183s Lap 3: 1m07.776s Lap 4: 1m06.699s Lap 5: 1m06.866s Lap 6: 1m07.388s Lap 7: 1m18.527s [Off the track] Race laps Lap 0: 48.037s Lap 1: 1m25.125s [Off the track] Lap 2: 1m10.174s Lap 3: 1m25.780s [Off the track] Lap 4: 1m08.822s Lap 5: 1m07.957s Lap 6: 1m09.154s Lap 7: 1m20.361s [Off the track] Lap 8: 1m10.248s Lap 9: 1m08.636s Lap 10: 1m08.414s Lap 11: 1m09.071s Lap 12: 1m10.649s Lap 13: 1m09.740s Lap 14: 1m11.379s Lap 15: 1m08.436s Lap 16: 1m08.076s Lap 17: 1m09.635s Lap 18: 1m09.423s Lap 19: 1m07.418s Lap 20: 1m08.212s Lap 21: 1m08.328s Lap 22: 1m07.669s Lap 23: 1m09.022s Lap 24: 1m08.046s Lap 25: 1m07.251s Lap 26: 1m07.400s Lap 27: 1m07.894s [Off the track] Lap 28: 1m07.929s Lap 29: 1m07.435s Lap 30: 1m06.668s [Off the track] Lap 31: 1m08.166s [Off the track] Lap 32: 1m29.666s [Off the track] Driver: Jan Verschueren - Cooper No practice laps No race laps Driver: Jan Verschueren - Eagle Practice laps Lap 1: 1m11.513s Lap 2: 1m07.062s Lap 3: 1m11.016s [Off the track] Lap 4: 1m06.702s Lap 5: 2m04.326s [Off the track, Invalid lap] Lap 6: 2m34.964s [Off the track, Invalid lap] Race laps Lap 0: 47.763s Lap 1: 1m15.538s Lap 2: 1m12.990s Lap 3: 1m08.936s Lap 4: 1m07.982s [Off the track] Lap 5: 1m07.893s Lap 6: 1m07.660s [Off the track] Lap 7: 1m07.595s [Off the track] Lap 8: 1m07.261s Lap 9: 1m06.962s Lap 10: 1m07.869s Lap 11: 1m07.062s Lap 12: 1m06.918s Lap 13: 1m06.932s Lap 14: 1m06.686s Lap 15: 1m06.698s Lap 16: 1m06.463s Lap 17: 1m06.409s Lap 18: 1m06.973s Lap 19: 1m09.778s Lap 20: 1m07.941s Lap 21: 1m07.446s Lap 22: 1m06.421s Lap 23: 1m06.947s Lap 24: 1m06.941s Lap 25: 1m06.726s Lap 26: 1m06.647s Lap 27: 1m07.218s Lap 28: 1m06.562s Lap 29: 1m06.522s Lap 30: 1m06.616s Lap 31: 1m06.742s Lap 32: 1m07.323s Lap 33: 1m07.282s Generated with GPL Replay Analyser Track: Watglen Wed Feb 19 21:16:54 2003 LAP BY LAP RACE REPORT Start of the race: 2 VegeServer fails to make the start. Jan Verschueren fails to make the start. Polesitter rudy saenen in a Eagle leads the field as the flag drops. Lap 1: Werner Pessendorffe overtakes Joop F1 Smulders. Werner Pessendorffe overtakes Jan Verschueren. Werner Pessendorffe overtakes Mario Sablon. Werner Pessendorffe is in position 5 at the end of the lap. Lap 2: Mario Sablon overtakes Werner Pessendorffe. Mario Sablon is in position 7 at the end of the lap. Joop F1 Smulders overtakes Werner Pessendorffe. Joop F1 Smulders overtakes Marc Vekeman. Joop F1 Smulders is in position 5 at the end of the lap. Jan Verschueren overtakes Werner Pessendorffe. Jan Verschueren overtakes Marc Vekeman. Jan Verschueren is in position 4 at the end of the lap. Big John overtakes Marc Vekeman. Big John is in position 3 at the end of the lap. Peter Raemen overtakes Marc Vekeman. Peter Raemen is in position 2 at the end of the lap. Werner Pessendorffe retires the Ferrari. Lap 5: Mario Sablon overtakes Big John. Mario Sablon is in position 6 at the end of the lap. Marc Vekeman overtakes Joop F1 Smulders. Marc Vekeman overtakes Big John. Marc Vekeman is in position 4 at the end of the lap. Jan Verschueren overtakes Big John. Jan Verschueren is in position 3 at the end of the lap. Big John retires the Ferrari. Lap 17: Mario Sablon overtakes Joop F1 Smulders. Mario Sablon is in position 5 at the end of the lap. Lap 19: Joop F1 Smulders retires the Eagle. What would become the fastest lap of the race is set by Peter Raemen. The time is an impressive 1m06.006s. End of the race: rudy saenen wins the race 28.114s ahead of Peter Raemen. Last of the podium finishers was Jan Verschueren, finishing 28.991s behind the winner. Finishing order and last lap info is unofficial (Replay might have been saved before end of race) Generated with GPL Replay Analyser
__________________
![]() |
#6
|
|||
|
|||
huh wtf??????
in de dag vergist ![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
Race is slecht begonnen voor mij en slecht geëindigd. Daar tussenin ging het nog wel, maar was het vrij saai.
Nog voor de race begon, waren er problemen met de server, dus Jan heeft snel nog de Vegeserver opgetrommeld, waarvoor dank. De trainingen werden daardoor wat ingekort, maar uiteindelijk had men toch voldoende tijd om een degelijke kwalificatieronde te rijden. Ik rij voor GPL (dat tot de hondersten rekent) exact dezelfde tijd als Jan, maar achteraf blijkt dat ik enkele duizendsten sneller was. M’n start verknoei ik compleet : laat het toerental helemaal wegzakken en als ik op gang ben bots ik tegen Werner aan. Hij kan ongehinderd verder rijden en schijnt ook niets gevoeld te hebben, dus misschien was het door warp of latency of wat dan ook dat het leek of we crashten. In ieder geval, ik in omgekeerde richting hard tegen de vangrail. 1ste shift-r was een feit en met grote achterstand de race hervat. Een of twee ronden later bespeur ik in de verte al een wagen, die tot m’n verbazing Marc Vekeman blijkt te zijn. Ik kom dichter en dichter, maar net voor ik echt aansluiting kan krijgen, verknal ik het in de laatste bocht (rechtdoor, kleine frontale tik tegen de strobalen en alweer veel tijdverlies). Met veel tegenzin rij ik voort en wat later begint Arthur te vragen of hij op m’n schoot mag komen zitten. Hij let niet op mijn protesten en kruipt op m’n schoot. Resultaat is een nieuwe crash aan de Loop en een 2de shift-r. Zo heb ik na 7 ronden al ruim een minuut achterstand. In de 11de ronde komt Rudy langs om me te dubbelen en dat is het moment dat Arthur uitkiest om weer van m’n schoot te gaan. Met wat geluk (rij gedeeltelijk in de berm) vermijd ik Rudy en een nieuwe crash. Ik zit al een hele poos te hopen of fouten van de mensen die voor mij rijden, maar het duurt een vrij lang voordat ik Joop te pakken krijg. Voor de rest rij ik redelijk op m’n gemak rond en probeer gewoon er niet opnieuw af te gaan. Het had weinig zin tot het uiterste te gaan, gezien m’n grote achterstand op de rest en hoogstwaarschijnlijk zou het enkel maar tot meer crashes en frustratie hebben geleid. Alleen in de laatste ronde gaat het nog eens goed fout in de op 1 na laatste bocht. Voor mij was het dus een onbevredigende afsluiter van het TVRL-avontuur. Of toch niet ? Halfweg het seizoen was ik vastbesloten dat ik ermee zou stoppen (te weinig deelnemers die systematisch meededen), maar door de deelname van de mensen van de VRL is het mogelijk dat ik m’n mening nog herzie. Wie weet. Als het er ooit nog van komt zal het seizoen echter veel korter zijn, met “maar” een 5-tal races. We zien wel.
__________________
![]() Last edited by Mario; 20-02-2003 at 09:57. |
#8
|
||||
|
||||
Nog te vermelden : eigenlijk was Big John 3de en niet ik. Dat is een scoring fout van GPL.
'k Heb het nog geprobeert, maar ik kwam ongeveer 10cm te kort. ![]() Jan. =---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi |
#9
|
|||
|
|||
De kwalificatie was redelijk tevredenstellend voor mij.
Hoewel ik 3-tiende boven m'n PR bleef, scoorde ik wel een plaatsje op de 2e startrij. Ik merkte echter al dat mijn verbinding nog steeds niet al te stabiel was - het quality-balkje begon af en toe weer stevig te springen. De start ging goed, voor mij werd "rustig" gestart en het eerste rondje verliep soepeltjes. Ik behield mijn 4 plek. Even later passeerde ik Marc Vekeman die in de Loop in de problemen was gekomen => hopla: opgerukt naar pos 3. Na de eerste paar rondjes kwam ik goed in m'n raceritme. Tijdens mijn 3e en 4e doorkomst meldde mijn pitbord dat ik Verschuren(?) op 8 seconden achter me hield. Helaas kwam concurrent Peter Ramen ook goed in zijn raceritme. Heel langzaam zag ik hem bij mij wegrijden. Zo halverwege de race verloor ik hem uiteindelijk uit het oog. Op een gegeven moment kreeg ik toch nog weer in het zicht, toen hij een achterligger moest lappen. Helaas had ikzelf meer tijd nodig om deze achterblijver te lappen, zodat ik een mogelijke aansluiting al weer direct in rook zag opgaan. Uiteindelijk was het vanaf lap 5 tot lap 30 erg saai, ik miste door (alweer) een minidisco de pitinformatie, waardoor ik geen idee had van de tijdverschillen met mijn directe concurrenten. De laatste paar ronden zag ik wel steeds een bolide opduiken in m'n spiegels. En die bolide (Jan Verschueren) kwam heel langzaam dichterbij. Maar ik maakte me er geen zorgen over. Het was nog maar een paar ronden. De eindfase veranderde voor mij echter plotsklaps in een thriller. Met nog anderhalve ronde te gaan zag ik opeens een Ferrari uit de berm komen. Dit bleek coureur Raemen te zijn die zonder brandstof was komen te staan. Doordat ik eerst even de kat uit de boom wilde kijken, bleef ik kort achter hem hangen (een veilige inhaalmogelijkheid was er op dat moment ook niet). Hierdoor kwam Jan Verschueren echter zeer rap dichterbij en kon achter mij aansluiten. Ingaand de laatste ronde had ik mij gepositioneerd achter Raemen. Uitkomend uit de Esses kon ik via slipstreamen mijn Ferrari rechts naast Raemen zetten. En toen werd het dus zweten... Niet helemaal zeker van mijn zaak durfde ik niet ultra laat te remmen, temeer daar ik aan de binnenkant zat. Daarnaast zat Verschueren natuurlijk op het vinkentouw. Naast elkaar doken Peter en ik de Loop in, door mijn vroegtijdig remmen kwam hij iets voor in de bocht, maar ging wel wijd. Ik zag een gaatje om het gas er weer op te gooien en hem er halverwege de bocht toch nog weer naast te wurmen. Peter zag dit gevaar en begon het gaatje af te sluiten. Ik durfsde niet door te zetten en we kwamen weer met z'n drieen als een treintje uit de Loop tevoorschijn, Peter nog steeds voorop. Vanaf dat moment was het voor mij zaak om de razende Eagle van Verschueren achter me te houden. De laatste bocht voor S/F (de "Ninety") besloot ik vroegtijdig de binnenkant te blokken, zodat de Eagle mij niet aan de binnenkant kon uitremmen. Mocht hij nog wat willen, dan zou hij het buitenom moeten proberen, en dat achtte ik onmogelijk. Door mijn andere lijn (en door de zenuwen) kwam ik toch niet helemaal lekker uit de bocht en moest daardoor even extra het gas liften. Verschueren rook zijn kans en zette hem er prompt naast. Getweeen raasden we op de finishvlag af, waarbij Verschueren uiteindelijk een handbreedte te kort kwam... OEF, wat een finish. Ik heb pas in de replay kunnen zien dat ik inderdaad nog net mijn 3e plek heb kunnen vasthouden. In mijn ogen heeft mijn minidisco echter voor een kleine "competitie vervalsing" gezorgd. Aangezien ik na ronde 4 niet meer op het pitbord van Verschueren voorkwam, kon hij volgens mij niet weten dat niet hij, maar ik nog op positie 3 rondreed. Had hij dit geweten, dan had hij mogelijk in de laatste 8 ronden wat steviger doorgereden en had hij mij waarschijnlijk nog wel kunnen verschalken en mogelijk ook nog Peter Raemen. Hoe dan ook, het was voor 't eerst dat ik zo'n close finish heb meegemaakt. En dat heeft mijn hele week goedgemaakt ![]()
__________________
Old Soldiers Never Die |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]() Quote:
BTW: je mag mij rustig Jan noemen in je verslagen. Ik vind Verschueren altijd zo stijf klinken. ![]() Jan. =----
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi Last edited by Obi-Jan; 21-02-2003 at 20:54. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had een goede start en heb eigenlijk niks gevoeld van de tik van Mario. In de tweede bocht was ik al enkele wagens voorbij. Op het einde van de 2de ronde werd ik in de laatste bocht ingehaald en geraakte door eigen toedoen van de baan. Ik geraakte er nog terug op maar toen het gekende pc probleem ![]() Wederom spijtg. Hopelijk komt er af en toe nog eens een koerske GPL online. Het was best de moeite en soms zeer leuk. Zoals toen op de ring he Krikke ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|