![]() |
|
|
|||
|
|||
Uitrusting piloten
Op foto's en nu ook op de Pitstop.tv video van de Belcar Masters is duidelijk te zien dat Bert Longin rondrijd met de mouwen van zijn raceoverall opgetrokken tot aan zijn ellebogen. Bij mijn weten is de reglementering met betrekking tot de beschermende kledij toch vrij streng?
|
|
||||
|
||||
Die vraag heb ik me ook gesteld. Het reglement is vatbaar voor interpretatie.
Uit het Technisch reglement Belcar 2004: Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Dit gebeurt niet enkel in belcar hoor...
In het WRC rijden er ook verschillende piloten met onderarmen bloot... Hetzelfde met de baclava... Waarom dragen sommige piloten een volledig gesloten baclava en anderen één waarbij het gezicht vrij is... |
|
|||
|
|||
Er zijn 2 soorten balaclava's gehomologeerd, een open model en een 'gesloten' model. Als je een gehomologeerd model draagt is het dus in orde.
Ik zie het nut niet in om brandvrije onderkledij en overall te dragen als je dan met opgetrokken mouwen rijd. Dan kan je evengoed in een t-shirt rijden. In verband met deze opmerking heb ik mij een tijdje geleden ook nog een vraag gesteld. Op het einde van een manche van de Mini Challenge stapt een zekere V. De Kock uit haar Mini en wat blijkt: een lange paardestaart hangt gewoon over haar overall. Ze had wel haar balaclava aan... Ik denk dat veel piloten niet stilstaan bij welke gevolgen een brandje kan hebben. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Tja, tot er iets gebeurt. Dan zullen de hulpdiensten of baanposten wel niet snel genoeg geweest zijn, enz...
|
|
||||
|
||||
leuk om als baanpost mensen met ernstige brandwonden te moeten helpen ook....
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
pff, zeg mannekes, jullie kunnen hier écht wel boompjes opzetten hoor.
![]() Op de openbare mag niks - ok, daar kan ik inkomen - maar 't zijn piloten en ze rijden op circuit, en in de cockpit zijn zij de baas. Wat kan mij dat schelen dat ze de mouwen opstropen. Ik heb het zelfs graag, getuigt van vechtlust en gedrevenheid. Als ze met een paardestaart onder helm willen rijden, dan doen ze dat maar. En als het misgaat, dan zullen ze hun les wel geleerd hebben. Of zouden ze hiervoor gediskwalificeerd moeten worden misschien? Jongens toch. En och arme de hulppostjes (enkel maar respect hoor mannen ![]() Ik denk trouwens dat die zeer goed weten waar ze mee bezig zijn en waar ze zich aan kunnen verwachten. Als ze niet tegen 'messy' toestanden kunnen, hebben ze op een circuit niets verloren. In de UK staat er overigens op ieder ticket 'Motorsport is dangerous' en daar wordt lang nog niet zoveel afgel*ld over alle mogelijk risico's als hier soms het geval is. Als jullie er niet tegenkunnen - ga dan vissen of racen op een Playstation ![]() |
|
||||
|
||||
YIHAAA!!!!!!!!!
Huudo for President ![]() |
|
|||
|
|||
Nice one Huudo, stop nagging and enjoy the show.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|