![]() |
|
|
||||
|
||||
Subaru Impreza - Monza 2005 - Tamiya - 1/24
We gaan nog eens een nieuwe tread opstarten, is al een eeuwigheid geleden. We gaan nog eens een Rossi model bouwen. Ik heb besloten gewoon het rijtje af te gaan. Na de 2003 en 2004 corolla nu de 2005 impreza waarmee hij de Monza rally gereden heeft. Dit is een kompleet originele WRC waar enkel een paar andere decals ophangen. Die waren snel bijgemaakt. De body is mica blue gespoten. De originele decals hangen erop aangevuld met de nodige Rossi livery. De body is enkele weken geleden reeds in de blanke lak gezet en zal ondertussen wel uitgehard zijn.
![]()
|
||||
|
||||
Daarna ben ik begonnen aan het onderstel. Deze is kompleet OOB gebouwd dus niets speciaals bij te vermelden. Typische tamiya kwaliteit. Alles pastte perfect. De velgen zijn voorzien van ventieldopjes, licht geweatherd met smoke en de banden zijn opgeschuurd.
Ondertussen ben ik begonnen aan het interieur. Hier ga ik niet te veel speciaals aan doen daar de tamiya uit zichzelf mooi gedetailleerd is. Enkele leidingen heb ik wel aangebracht.
|
||||
|
||||
Mooi, deze hebben we op KMK al eens van dichtbij kunnen bekijken, en wat me meteen opviel was het lakwerk. Volgens mij is dit spuitwerk één van je betere tot nu toe.
Ik blijf in ieder geval volgen, een Rossi-rally-collectie zie je ook niet alle dagen. ![]()
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit Philip. Vind de handrem ook mooi gedaan, wel heb ik mijn vraagtekens bij het vele koper in het interieur, mij lijkt dat het meer bedrading moet zijn dan leiding-werk, maar ik ken deze auto's niet al te goed, dus correct me if i 'm wrong.
|
|
||||
|
||||
Ik vrees dat ke met de misse subaru bezig bent.
Volgens wat ik zie reed Rossi met een S11 (2005) en het model waar je mee bezig bent is een S10 (2004) ![]() De verschillen zijn de verbredingen die heel anders zijn en de voorbumper. Hasegawa heeft de S11 als je hem juist wil maken. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Nu maakt het niet zoveel uit voor mij. Deze is gewoon om het rijtje te vervolledigen, het zal jou waarschijnlijk zijn opgevallen dat de decals niet 100% zijn. De Monza shields zijn van de 2006 focus versie, maar dat ziet geen kat, en niet alle decals staan op exact dezelfde plaatst als de 1/1 dit omdat de originele decalset aangepast moest worden. In mijn vitrine tussen de anderen gaat dit echter allemaal niet opvallen. ![]()
|
||||
|
||||
Er plakken ook teveel decals op uw model in vergelijking met de echte wagen. Die kon je toch weg gelaten hebben?
Jammer natuurlijk als je een wagen namaakt en hij dan voor 80% niet klopt... Je mag dan nog zoveel draden inleggen als je wil als de buitenkant al niet klopt. Nu het is uw model/tijd, je doet natuurlijk wat je zelf wil. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Ach ja, juits of niet, de bouwkwaliteit is anders dik in orde.
![]() Gaat toch een mooie worden. Dus doe rustig verder, zou ik zeggen. ![]()
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|