Reglementair??? En de Corvette, de Mini, enkele Porsches etc dan ???
Ik las onlangs in een ander topic iets over een ‘niet reglementaire’ voorbumper van GLPK. Een gelijkaardige voorbumper wordt ook gebruikt in het FIA GT kampioenschap door Zwaans Racing. De Vipers in de Belcar zijn voornamelijk gehomologeerd via het FIA GT kampioenschap. Dus de normen die gelden voor de FIA GT Vipers gelden dan ook voor de Belcar? Als dus Zwaans zonder problemen mag rondrijden in het FIA GT, waarom moet er dan hier een discussie over komen?
Ik dacht zelfs dat het Belcar reglement een verlengde was van het FIA GT reglement???
De Corvette is volgens mij niet eens FIA GT gekeurd en mag zelfs niet in de Franse of Italiaanse GT rijden … De helft van de Porsches die rondrijden in de Belcar kunnen in geen enkel kampioenschap terecht (een 996 met luchtgekoelde motor en zelf gemaakte ophangingen etc, …) … De Mini van Ickx, heeft die wagen nog wel iets met reglementen te maken? Waar is de homologatie en de daarbij gepaard gaande crashtest.
Ik denk een eindeloze discussie. Belcar is een succes door haar “open reglement” dus trek zelf uw conclusies ….
|