View Single Post
Old 28-06-2003, 10:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Ottooke
Ik ben vandaag eens gaan zien bij Broux in Hasselt, en ik heb daar een 5-tal auto's gevonden op schaal 1:12, met een prijs van rond de € 100, maar geen op schaal 1:10 of 1:8.
Volgens mij moeten er toch ook auto's bestaan van die schalen tegen een lagere prijs dan de $ 798,95 van Exoto.
Ik zet mijn zoektocht ondertussen voort....
Even iets duidelijk stellen : je vroeg specifiek naar 1/10 of groter... Dat je in 1/12 nog schappelijke prijzen gaat tegenkomen, daar ben ik van overtuigd, diecast-merken gaan namelijk tot 1/12 als grootste schaal, en dan heb je merken zoals Maisto of Revell die een model voor een 200 à 300 euro verkopen. Of de F50 van Tamiya die ook "slechts" 500 euro kost. Maar als je in 1/10 of 1/8 gaat, en je spreekt over gebouwde modellen, val je altijd in de categorie "exclusive" en een prijscategorie van tussen de 500 en de 1000 euro, en meer. En zelfs een bouwdoos van Pocher (1/8) kost nog altijd rond de 500 euro. En dan heb je nog wel enkele weken bouwwerk, en het zijn geen bouwdozen "voor beginners" hoor...

Er bestaan gewoon geen 1/8 "diecast" modellen. Omdat die markt te klein is voor grote afname. En dus zijn er slechts enkele exclusieve merken die de vraag naar grotere schalen invullen, met het gevolg dat ze peperduur zijn. Wat jij nu aan het zoeken bent, zoek ik al 35 jaar...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote