View Single Post
Old 06-02-2003, 08:57
siggy siggy is offline
De Paddock Rookie

Mijn raceje dan maar. Van te voren kreeg ik te horen dat mijn opa met spoed naar het ziekenhuis moest en tijdens de race kreeg ik te horen dat ie een hersenbloeding had gekregen en daardoor in een coma lag, vannacht om 1:10 overleden .

Iig mijn race dan. De kwalificatie begint me inmiddels goed de neus uit te hangen (ook uit mijn keel) en elke keer als ik in een goed rondje zit wil ik net ff te veel. Ik zet nog bijna een honda pb neer maar het scheelt gvd veel te weinig met nummertje 3 om er blij mee te zijn. P4 dan, vreemd genoeg staan de even nummers aan de binnenkant en voor mijn neus staat de egel van Jan en naast me de ferrari van Peter. Bij de start heeft Jan een gigantisch slome start en gelukkig heeft Peter een goede start zodat ik achter Peter samen langs Jan kunnen gaan voor t1. De eerste ronden zijn cruciaal en nadat ik in de eerste 2 rondjes dicht achter Peter zit gaat hij als een haas ervan door. In de verte, lap 5 ofzo, zie ik de leider het gras maaien met zijn eagle en komt voor mijn neus weer de baan op. Ik kan net in de voorlaatste bocht nog mijn honda tussendoor wringen en jappy ligt dan 2e
Dan ontwikkelt zich een 'gevecht'. Marc probeert het letterlijk overal maar ik kan mijnhonda breed genoeg houden zodat hij geen kans ziet om erlnags te komen.
Met nog 15 (?) ronden te gaan haakt hij in een keer af. Benzine op? Ik had toen wat lucht van 8 sec max echter het noodlot sloeg weer eens toe. In de voorlaatste ronde gebeurt me dit: sputter sputter. Merde! Had nog even een aantal bochten doorgereden om te kijken of dat nog ging met 8 sec voorsprong maar riskeerde het niet. Parkeerde mijn auto in de vangrail, shift r en maar door. Met 2 secondjes op Marc kom ik over de finish.

naderhand kom ik erachter dat ik op gekookte bandjes heb gereden, vergeten de bandenspanning te verlagen ) Slechste ronde van het hele veld en toch 2e. Ole!
Reply With Quote