Voor mij was het geen bijzonder geslaagde avond (alweer, zucht).
De kwalificaties verliepen maar zozo, maar op het einde kan ik nog m'n positie verbeteren van laatste naar op twee na laatste.
De start verloopt goed voor mij en ik kan zeker twee bolides voorbijsteken (waaronder S. Sigwarth). Die komen er echter gezwind weer voorbij (ik probeer ruimte te laten o.a. in de Curva Grande, wat nog lukt ook). Daarna veel te veel fouten in de eerste racehelft. Nog een ronde Big John gevolgd, maar dat was het. De tweede racehelft ging het stukken beter, maar toen was het al te laat.
1 shift-r in de 1ste Lesmo, wat de plek was waar ik er het meeste ben afgegaan. Ook eenmaal in een van de kombochten een spin van 180° gemaakt (koude banden), maar wonderwel de wagen opgevangen en zonder schade kunnen voortrijden. Voorts nog een pr tijdens de race (net geen 2.19), maar da's ook niet zo heel verwonderlijk gezien de beperkte voorbereiding.
Ik heb begrepen dat het voor zowat iedereen een nogal saaie bedoening was (ikzelf heb nooit iemand gezien, buiten de eerste 2-3 ronden). Da's wel jammer, had er iets meer strijd verwacht. Enfin, op naar Mosport. Dat wordt een ander paar mouwen.
PS : hoeveel percent van de tijd rijdt men hier volgas in 5de ? Toch zeker 50 % denk ik, wellicht meer. Heb me tijdens de race afgevraagd of het stuk vanaf de Parabolica tot de Curva Grande niet ongeveer even lang is als de Mulsanne, maar dat zal misschien toch nog wat schelen.