View Single Post
Old 09-01-2003, 09:11
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Le Mans lijkt me voorlopig niet te liggen : beide races en die voor de VRL ook behoren tot de dieptepunten van dit seizoen. Ik moet meer oefenen op circuits die ik niet of nauwelijks ken. Da's de les die ik hieruit trek.

Kwalificatie ging redelijk. Nieuw pr met ruim een seconde en naar m'n gevoel in m'n laatste kwalificatieronde nog sneller onderweg, maar iets te veel naar de Eagle die voor me gekeken en op twee bochten van het einde eraf. 7de startplaats.

De start : ik merk dat we dicht bij elkaar staan (3 naast elkaar). Ik weet niet goed wat er gebeurde, maar zie rechts iemand de pits uit stuiven, tegelijk met het pak , volg nogal dicht een Eagle en dan plots een Eagle die tegen mij gekegeld wordt (althans, zo herinner ik het me, heb de replay nog niet bekeken, dus kan verkeerd zijn). Motor in de mangel gedraaid en mooi vuurtje gaande. Eerste shift-r dus. Nogmaals verder in de eerste ronde en zo blijft dat maar voortgaan. Even lijkt er een gevecht met Wouter in de maak, maar die discoot blijkt achteraf. Meerdere malen contact met de vervloekte banden, shift-r'en dus maar weer, waarbij je verdorie vaak half op het zand en half op het circuit neergeploft wordt.

Tot m'n verbazing rij ik in het begin nog voor Jan en Marc, maar da's na enkele ronden ook gedaan. Dan komt men me vrij snel voor de eerste keer dubbelen, ga mooi uit de weg voor de eerste en zie in m'n spiegel de tweede Lotus de zandwal oprijden. Vermoed dat het niet mijn fout was, want toch nog op redelijke afstand van mij op het eerste zicht. Daarna een gevecht met Marc dat een tijdje duurt en waarbij we elkaar enkele ronden na elkaar voorbijsteken. Dan maak ik een fout, net voordat de 3de en 4de me willen dubbelen en ze kunnen me nauwelijks nog ontwijken. Sorry daarvoor jongens.

Dan maar verder aangemodderd en niet laatste geëindigd omdat er heel wat disco's waren en Marc nog meer moeite had zijn bolide op de baan te houden. En kijk je dan 2 weken naar uit...