In Nederland is onderzoek gedaan naar veiligheid in de bouw.
Uitkomst was dat het veiliger is om een pet te dragen in plaats van de nu voorgeschreven veilgheidshelm.
Het onderzoek vond plaats bij de bouw van een torenflat, er werden gelijktijdig een helm en een pet van de twaalfde etage naar beneden gegooid.
Beneden aangekomen was de helm kapot en de pet was nog heel!!!
De conclusie kan alleen maar zijn dat helmen veel onveiliger zijn dan petten, aldus de Nederlandse professor.
Een Belg en een Nederlander lopen voetballend door het bos. Plotseling schiet de Belg de bal achter een grote struik. Na lang gekibbel over wie er de bal gaat halen is de Belg zo aardig om de bal te gaan halen. Hij kruipt door de struik heen en ziet naast de bal een halfdode man liggen. De man kreunt: "breng me een paard... breng me een paard!". De Belg wordt bang, hij pakt de bal en kruipt door de struik en komt weer bij de Nederlander. Hij vertelt wat hij heeft meegemaakt. De Nederlander gelooft hem niet en gaat met de Belg naar de plaats waar de halfdode man ligt. Eenmaal daar zegt de halfdode man: "Ik zei een paard, geen ezel"
Er is een Engelsman in Nederland en die is op vakantie in de polders in Friesland. Hij rijdt op een afgelegen weggetje en ziet daar een paar kippen voor zijn auto en rijdt er dwars overheen, maar rijdt gewoon door.
Een tijdje later komt hij de boer tegen van wie die kippen waren en begint tegen de Engelse te schelden. De Engelsman zegt:"Keep quiet, keep quiet."
Waarop de boer zegt:"Keep quiet, keep quiet, ben wel tien kippen kwijt!".
Komt een Holllander in een Vlaamse retaurant, bestelt-ie het goedkoopste. Kosten: 99 frank.
De Hollander geeft een briefje van honderd en wacht op het wisselgeld. Al snel komt de ober met 1 frank en een weekendpak condooms.
'Waarom dit cadeautje?'vraagt de Holllander. 'ach'zucht de kelner, ik wil verkomen dat gasten zoals u zich voortplanten.
ik sprak met een hollander.welke tijd is dat?
verloren tijd
Een belg en een hollander gingen samen jagen.
Toen er een hert voorbij liep schoten ze natuurlijk allebei...
De Nederlander riep: "IK HEB RAAKGECHOTEN, IK HEB RAAKGESCHOTEN!!!", maar de belg riep hetzelfde...
Omdat ze allebei het hert wilden moesten ze maar iets verzinnen, dus zei de hollander: "Ik weet iets, we schoppen elkaar zo hard mogelijk in elkaars ballen en wie er NIET huilt mag hem hebben."
De belg ging akkoord. En toen de Nederlander hem KEIHARD in z'n ballen schopte huilde hij gelukkig niet... Maar toen de belg de nederlander wilde schoppen zei hij: "ACH HOU DAT HERT MAAR..."
Een Belg, een Hollander en een Duitser werken in een Arabisch land waar er strenge wetten heersen op alcoholgebruik. Omdat ze deze wetten steeds aan hun laars lappen vliegen ze uiteindelijk tegen de lamp en worden ze door de scherprechter veroordeelt tot elk 100 stokslagen in het openbaar. Om toch niet een te barbaarse indruk te wekken staat de scherprechter hen toe een wens te doen alvorens de straf voltrokken wordt. Eerst komt de Duitser aan bod en deze wenst een matje om over zijn rug te leggen. De stokslagen volgen en de Hollander denkt in zichzelf dat hij er toch beter aan doet om een matraske te vragen want af en toe hoort hij die Duitser toch eens piepen. De Hollander komt aan de beurt en met de matras op zijn rug voelt hij werkelijk niets van de meppen. Ineens schiet hij in een lach want hij denkt aan die Belg. "Die koekoek zal er zeker nooit aan denken om een matraske te vragen, ha ha ha !!!". Goed, de Hollander heeft zijn straf geincasseerd, volgt uiteindelijk dan de Belg. Aan de scherprechter moet ook hij zijn wens bekendmaken : "Als je wilt makker, kunt ge dan dien Hollander niet eens op mijne rug vastbinden ?"
Een Nederlander gaat skieën in Oostenrijk en valt meteen de eerste dag gruwelijk hard. Gelukkig heeft hij niets gebroken en dat vertelt hij ook met trots aan de hoteleigenaar. Die zegt:"Da hast du schwein gehabt". Die Nederlander begreep echter niet wat die kerel zei. De volgende dag valt die Nederlander van de bevroren trap naar de skilift. Weer had hij niets gebroken. Dus hij 's avonds weer met trots aan die hoteleigenaar vertellen. Die zei weer:"Da hast du schwein gehabt". En die Nederlander wist maar niet wat dat betekende, dus ging hij het vragen aan een andere hotelbezoeker. Die zei:"Nou, dat betekent zoiets als dat je geluk hebt gehad". Dus die Nederlander helemaal blij dat hij het wist. Die avond was er een gala in het hotel en op gegeven moment komt die hoteleigenaar bij die Nederlander staan en vraagt:"Hast du schon mit meiner Tochter getanzt"? En die Nederlander antwoorde met trots: "Nein, das schwein habe ich noch nicht gehabt".
Op een morgen gaan twee Hollanders en twee Belgen met de trein naar hun werk.De twee Hollanders kopen twee kaartjes. De twee belgen kopen samen één kaartje. "Nu ben ik toch wel eens benieuwd hoe ze dat gaan flikken", zeggen die Hollanders. Op de trein: net voor de kaartjesknipper komt gaan de twee Belgen samen op het toilet zitten. Na eerst bij de Hollanders de kaartjes te hebben geknipt, loopt de kaartjesknipper naar het toilet en zegt : "kaartje, alstublieft!" De Belgen steken het kaartje onder de deur en de kaartjesknipper knipt het. de volgende morgen kopen de Hollanders 1 kaartje en de Belgen geen kaartje.Weer zijn de Hollanders benieuwd. Net voor de kaartjesknipper komt, gaan de 2 Hollanders op 1 toilet zitten. De Belgen kloppen op de deur en zeggen : "kaartje alstublieft!". De Hollanders schuiven het kaartje onder de deur,de Belgen pakken het en kruipen samen in een ander toilet tot de kaartjesknipper komt.
Een familie kannibalen houdt een gezellig feestje thuis.
Grootmoeder staat in de keuken ne mens te braden op traditionele wijze.
Een van de kleinkinderen vraagt : "Oma, welke mens heb je deze keer klaargemaakt ?"
De grootmoeder antwoordt : "We eten deze keer gestoofde Hollander".
Waarop de kleinkinderen allemaal tegelijk roepen : "Ik wil de nek, ik wil de nek !!!"
Drie mannen, een Belg, een Hollander en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek.
Plots komt de dokter binnen: "Proficiat, alle drie een jongen! Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby's verward en ik
denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is."
Bij de drie baby's neemt de Belg onmiddellijk het kleine negertje.
Zegt de dokter: "Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?"
En de Belg: "Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Hollanderke naar huis ga".
Een Hollander komt de doe-het-zelf binnen. Hollander: Heb ie ook kopernagels? Verkoper: Jazeker, hoe lang?
Hollander: Oh, kan je die dan ook huren?
Een Hollander en een Belg zitten tegenover elkaar in de trein. De Belg tast in zijn jaszak en haalt er een plastic zakje uit, gevuld met appelpitjes. Hij neemt er een paar uit het zakje en eet ze op. Enkele minuten later doet hij precies hetzelfde.
Vraagt die Hollander: 'waarom eet jij appelpitten?'
'Daar word je slim van' zegt de Belg.
'Verkoop jij niet een paar van die pitjes?' vraagt de Hollander.
'Tuurlijk' zegt de Belg, '100Fr per stuk'.
'Nou, geef mij d'r maar 5' zegt de Hollander.
Zo gezegd, zo gedaan. Apetrots eet de Hollander een paar van zijn pitjes en terwijl ie knabbelt denkt ie: 'Zoveel geld voor een paar pitjes?'
Zegt de Hollander tegen de Belg 'Vind je dat niet wat duur? Voor dat geld kan ik enkele kilo's appels kopen en heb ik er de pitjes gratis bij.'
Zegt de Belg: 'Ziet ge't, het begint al te werken.'
Een Belg, Amerikaan en een Hollander werken op een wolkenkrabber, en gaan aan de rand zitten lunchen.
De Amerikaan zegt: “Bah, alweer hamburger. Als dat morgen weer zo is, spring ik naar beneden.”
De Belg zegt: “Bah, alweer kaas. Als dat morgen weer zo is, spring ik met je mee.”
De Nederlander zegt: “Bah, alweer jam”, en belooft hetzelfde.
De volgende dag doet de Amerikaan zijn broodtrommel open en ja hoor: hamburgers en springt. De Belg doet zijn broodtrommel open en ja hoor: kaas en springt ook. En met de Hollander gaat het ook zo.
Na een week komen de drie weduwen samen. Zegt de Amerikaanse: “Als hij eens wat anders had gewild had hij dat moeten zeggen.”
De Belgische: “Na 20 jaar getrouwd te zijn wist ik niet dat hij niet van kaas hield.”
Zegt de Hollandse: “Ik snap er helemaal niets van. Hij maakte elke ochtend zelf zijn brood klaar.”
Al jaren lang gaan twee Hollanders en een Belg iedere donderdag in een café biljarten. Op een avond verschijnt opeens de Belg niet. De Hollanders beginnen ongerust te worden en om 23.00 uur besluiten zij de politie te waarschuwen omdat de Belg nooit verzaakt. Bij de Belgische wachtmeester geven zij hem aan als vermist.
De Belgische wachtmeester vraagt: "Maar hoe ziet ie er uit?"
De Hollandse vrienden antwoorden: "Awel, hij heeft bruin haar en heeft bruin ogen en is ongeveer 1.75 meter lang".
De wachtmeester zegt:"Ja zo zien bijna alle Belgen eruit, maar heeft hij geen bijzondere kenmerken?"
Waarop de Hollanders lang nadenken en een van hen opeens zegt: "Ja, natuurlijk, hij heeft twee lullen!"
Waarop de wachtmeester zegt: "Weet je dat wel zeker, heb je dat zelf gezien?"
De Hollandse vriend zegt: "Ik heb het nooit gezien, maar ik weet het zeker want iedere donderdag als wij in het café komen zeggen de mensen om ons heen: "Daar heb je die Belg ook weer met die twee lullen!!"