wie of wat maakt Belcar ongezond en in welke zin dan wel ?
Het kan er toch niet zo slecht zijn, aangezien diverse teams en piloten die vroeger de hele handel de grond hebben ingeboord, nu staan te springen en te dringen om toch maar in Belcar actief te kunnen zijn.
Wat Turbo Magazine betreft : dit blad is inderdaad steeds in minder krantenwinkels te koop. Doordat het blad zijn lezerscijfers zag dalen, worden ook geen extra inspanningen meer gedaan. Op redactioneel vlak gaat het helemaal de slechte kant uit, vooral wat de circuitverslaggeving betreft en nog meer specifiek de berichtgeving over Belcar. Zo slaagt men er niet eens in drie weken na de Euro Races, een verslag te plaatsen over de Belcar Manche die daar werd verreden. Het excuus dat werd geplaatst, is voor velen het bewijs dat men, zoals steeds, wel tijd heeft voor de excuses, maar niet voor het echte werk.
Tevens focusssen enkele redactieleden en fotografen van het blad zich op een tweetal teams. Toeval of niet : één van die redactieleden is dan ook nog de persattaché van een piloot uit de teams waar men zich op focust. Een staaltje van ongehoorde belangenvermenging, die er natuurlijk voor zorgt dat het blad en zijn redactie steeds minder populair worden bij de overige piloten en teams.
Hopelijk ziet men bij de redactie in dat het betreffende de Belcar verslaggeving zo niet meer verder kan en keert men terug naar de principes die men er vroeger handhaafde, zodat het blad ook voor de GT liefhebbers in het algemeen en de Belcar supporters in het bijzonder opnieuw het vroegere niveau kan halen.
|