Thread: 2003
View Single Post
Old 29-06-2002, 19:17
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

2003

Voor diegene die turbo-magazine niet lezen (ongelijk hebben ze) vat kort even samen welke veranderingen er voor 2003 op tafel liggen:

* verandering van de naam: Supercars Championship ipv Belcar
* de silhouettes zouden door het nieuwe technisch reglement toegelaten worden
* op zaterdag een uithoudingskoers en op zondag 2 sprintraces met eventueel GT en Toerisme apart

De silhouettes light worden voorgesteld voor de procar maar daar zou weinig volk voor warm lopen.

mijn mening:
Het zijn nog maar voorstellen natuurlijk maar sprintraces voor de Belcar, een uithoudingskampioenschap, vind ik toch vrij bizar en daar nog eens twee sprintraces bij. Dit zal de budgetten voor volgend jaar alleen maar de hoogte injaagen terwijl iedereen nu toch wel kan zien dat we wat dat betreft aan het plafond zitten.

Wat de procar betreft, die silhouettes voer ze gewoon af eh!
Je kan duidelijk zien dat de constructeurs niet geïnteresseerd zijn en in land als België is dit nu eenmaal noodzakelijk. Schakel dus zo snel mogelijk over naar de Europese formule die heel goed aanslaat en heel dicht aanleund tegen het reglement dat er in de gouden jaren van de procar (1995-1998), alleen zijn er nu beperkingen ingebouwd om de kosten te drukken. De wagens zien er heel agressief uit en aangezien de constructeurs met een eigen model ipv een buizenchassis kunnen rijden zal de respons van hun zijde ook groter zijn natuurlijk want als je hier resultaten boekt kan je er tenminste mee uitpakken.

Zo zie ik het dus allemaal, maar ja wie ben ik...
Jullie mening?
Reply With Quote