View Single Post
Old 22-11-2013, 18:27
Jens's Avatar
Jens Jens is offline
De Paddock Rookie

Hallo,

Een update rond de C4. Ik ben heel vlot in deze kit gevlogen en met veel enthousiasme.
Na het in orde brengen van de rijhoogte kon ik de kas in orde brengen.
Pannellines werden uitgekrast, wagen werd opgeschuurd en waar nodig krassen opgevuld. Primer erover en de kleur erover. Maar dan kwam de eerste tegenslag.
Ik had in mijn enthousiasme vergeten om opnieuw primer te plaatsen over de opnieuw geschuurde plaatsen. resultaat een mooi rode body met hier en daar een roze plek waar er geen primer was. Domper op mijn stemming. body dan maar terug in de remolie.

Ik focuste me ondertussen op het interieur. Het onderstel werd gekleurd, spatborden werden geplaatst en het bakje van de cockpit werd ook in elkaar gelijmd.
Door dat ik het PE setje erbij had kon ik wat extra details aanbrengen:

dit gebeurde er:
- middenconsole werd voorzien van een PE plaatje.
- Info scherm werd voorzien van een PE steun en omranding.
- Voetsteun piloot en copiloot.
- Pedalen die recht op staan.

De zetels werden voorzien van een laagje bloem en nadien kleur. Er kwamen ook gordels in, deze moeten enkel nog bevestigd worden op de achterste rolbeugel als deze erin zit.
Enkel bij de zetels waren er plots 2 "recaro" decals verdwenen. ramp want deze waren van dezelfde zetel gevallen. Even gaan zoeken in mijn extra decal vel met logo's en ik vond gelukkig dezelfde logo's en dezelfde maat. Probleem opgelost dus.

Het dashboard werd ook voorzien van bloem. Niet veel werk hieraan. Enkel aan het stuur heb ik me eens laten gaan. In het PE setje zaten enkele extra onderdelen zoals de schakelflipper en het paneel waar de knopjes opzitten. Het middenstuk werd voorzien van een carbon decal. De knopjes maakte ik van lange stukken styreen en voorzien van kleur. Ik moet enkel nog hier en daar een beetje bijstippen.

Het dashboard werd al eens in de cockpit geplaatst om te zien hoe het geheel er uit komt te zien. Oordeel zelf

Dat was dat. Nu terug naar de body. Deze zat dus in de remolie. de body werd opnieuw geschuurd, voorzien van primer (deze keer over het volledige oppervlak) en dan kwam het kleur erop.
Na enige twijfel heb ik dan gekozen voor Italian red. Deze benaderde inderdaad het rood dat ik wou. Bedankt voor de tips en meningen hierrond trouwens
Het dak werd voorzien van wit en zo kan de body nu uitdrogen.

Zo staat hij er nu bij. De verflaag blinkt niet zo heel hard als op de foto.

De wagen is al halfweg vermoed ik.
Wat er me nu nog te doen staat is:
- decals plaatsen op de body en deze vernissen
- spoiler voorzien van carbon decal ( word voor het eerst gedaan op mijn modellen )
- body afwerken (ruiten plaatsen, panellines inkleuren, ...)
- rolkooi afwerken in het interieur
- reserve wiel plaatsen en nog wat kleine details aanbrengen.
- onderstel en body samenvoegen

Tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn werk en blij met het resultaat eenmaal alles samen gezet. duimen dat alles zo goed blijft gaan.

Grtzz en tot de volgende

Coming up build:
- Audi quattro A1
- Audi quattro sport (restauratie)
- Audi quattro S1
Reply With Quote