Ik nam alvast de body onderhanden. En omdat ik al een aantal builds rond deze wagen had gevold wist ik dat deze iets te hoog stond.
En bij het passen was dit ook zo.
Bij de build van loixrallyfan stond er mooi uitgelegd hoe hij de wagen verlaagde. Dankbaar

maakte ik gebruik van deze manier. De vering werd voorzien van een rond stukje plastiek waardoor de vering omhoog komt.
De wielkassen zien er zo uit.

Doordat de vering omhoog komt moet deze kunnen passeren door het gat om later de juiste rijhoogte te kunnen bepalen en de wagen in evenwicht te hebben. Dus ging de dremel eens dichtbij de wielkas en werd het gaatje wat groter.
Zo zien de wielkassen er nu uit en kan ik later in de build ( na het schilderen en bevestigen van de wielkassen) de wagen op de juiste hoogte instellen.
Een dryfitje maakt al snel duidelijk dat de wagen nu veel beter staat qua hoogte dus een eerse geslaagde aanpassing
De panellines van de body werden al uitgekrast, de luchtgaten uitgezaagd en de body kreeg al een eerste schuurlaag.
Nu start de zoektocht naar de juiste kleur rood. Bright red is veel te licht voor deze wagen.
Ik heb een bus Mica red besteld om eens te testen of dit kleur correct was. Op een grijze primerlaag benadert deze kleur inderdaad het rood van de wagen zelf maar is iets te dieprood.. Maar ik denk als er nadien nog een laklaag overkomt deze dan terug wat zal verlichten. En zo misschien de juiste kleur krijgt. .Deze foto basseer ik me op om de juiste kleur te vinden
Ik heb wel nog even dus ik probeer nog even op andere stukjes
Tips en commentaren zijn altijd welkom.
Grtz Jens