View Single Post
Old 04-12-2011, 15:11
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Na een dag of twee drogen kunnen we beginnen met de afplakwerkzaamheden. Voor de rechte aflijning gebruik ik gewoontegetrouw BMF, de rest wordt dan afgedekt met Maskol. En soms duurt het tot je effectief een model gaat afplakken vooraleer je iets bemerkt dat je in bijna 30 jaar nooit opgemerkt had. De scheidingslijn tussen het geel en zwart bij de NewMan Porsches is dus zoiets. Nog nooit was het me opgevallen dat die lijn aan de linkerzijde van de wagen naar voor afbuigt, terwijl ze aan de rechterzijde naar achter afbuigt; assymetrisch dus. Het is pas als ik ze aan twee zijden naar voor wou late afbuigen dat me opviel dat er iets niet klopte. Enfin, nu weet ik het (en jullie ook).

Voor de rest waren er geen onoverkomelijke moeilijkheden te melden. Wel is het zo dat de scheidingslijn van bovenaf gezien een perfect rechte lijn moet vormen, wat gezien de ronde vormen van de Porsche betekent dat de maskeertape bijgesneden moet worden eens ze op het model gekleefd zit.

Daarna zetten we de ganse voorzijde van het model in de Maskol. Dat geeft zoals altijd een vreemd beeld omdat het gedeelte dat zwart moet worden nu geel ziet en het gedeelte dat geel moet blijven bruinachtig. Maar dat komt goed.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1984_porsche_956_09.jpg
Views:	918
Size:	750.5 KB
ID:	24024   Click image for larger version

Name:	1984_porsche_956_10.jpg
Views:	889
Size:	746.0 KB
ID:	24025  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote