We gaan weer eens effe dollen. Een kubelwagen staat al langer op mijn verlanglijstje, alleen dan wel op mijn manier gebouwd. Welke die manier is weet ik nog niet, dat zullen we gaandeweg wel zien, maar lol ga ik eraan hebben.
Het eerste wat me opviel is de vreemde manier waarop de wagen in elkaar gezet word. Delen van het onderstel, delen van het interieur, delen van de body, allemaal door elkaar. Ik bouw civiel, dus niet op deze manier. Eerst maar eens gaan kijken en vooral dryfitten om te zien hoe ik de body volledig in elkaar kan steken. Dat spuit nl veel leuker. En ja hoor, daar ik het onderstel nog ga veranderen kon de body grotendeels aan elkaar gelijmd worden. Deze moet wel nog opgepoets worden.
Het eerste wat ik ga aanpakken is de motorkap.
Ik ga echt geen reservewiel op de motorkap laten zitten en die benzinevuldop kan natuurlijk ook niet meer in deze tijd.
2 mogelijkheden, ofwel alles opschuren, ofwel gewoon een nieuwe motorkap maken. Daar ik nogal lui ben aangelegd heb ik gekozen voor optie 2. Het reservewiel is vervangen door een, daar de motor achterin ligt totaal nutteloze, luchtinlaat. De vuldop word vervangen door een snelvulsysteem.
word vervolgd...