View Single Post
Old 22-09-2010, 18:03
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Nu nog enkel het koetswerk voorzien van een clear coat en hopen dat ik dit overleef zonder blaasjes of lopers!

Dit ging dus duidelijk mis !
Ik gebruikte voor het 1st een nieuwe vernis maar ook van Mr. hobby, namelijk deze;

Na het drogen werd het model helemaal mat en lichtjes wit ! Nochtans staat er duidelijk 'Gloss' op. Dan maar behandelen met tamiya wax en hopen dat dit wegtrok... helaas, het werd minder mat maar verbeterde niet echt. Ik ben dan naar de Modelbouw Verbrugge geweest, waar ik de spuitbus had gekocht, en hij vondt dit ook een vervelende zaak. Hij denkt dat ze verkeerd gevuld zou zijn... Hij heeft mij wel een nieuwe bus aangeboden, maar ik bedankte hiervoor. Ik wou terug het vertrouwde spuitbusje, die hij mij dan ook gratis gegeven heeft.
Nu, mijn probleem met mijn model was hiermee nog niet opgelost... Dan maar met schuurpapier heel voorzichtig het model te lijf gaan. Dit lukte aardig, maar hier en daar heb ik er heel kleine beschadigingen aan overgehouden.
Na het schuren terug met wax en daarna een fijn laagje vernis van het vertrouwde spul en bang afwachten !!!
Dit lukte prima en daarna heb ik de eindlaagjes opgelegd.
Resultaat:

Het eindresultaat blinkt niet zo heel erg veel maar ik zal er tevreden mee moeten zijn! Op naar de volgende werken!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_P1010037.JPG
Views:	786
Size:	106.2 KB
ID:	19416   Click image for larger version

Name:	sized_P1010038.JPG
Views:	795
Size:	166.9 KB
ID:	19417   Click image for larger version

Name:	sized_P1010039.JPG
Views:	811