View Single Post
Old 20-06-2010, 20:09
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Citroen C2 S1600 - Domino - 1/24

Allez, op speciaal verzoek van onze gewezen voorzitter ga ik nog eens een paar treads openen. MAAR heren moderators, weze gewaarschuwd, als ik nog 1 maal moet vaststellen dat er zonder kennisgeving een post van mij verplaatst of verwijderd word geef ik er definitief de brui aan!!

Soit, het gaat dus om devolgende kit

De wagen komt van bij Renaissence en de pasvorm en kwaliteit vind ik goed. De bodemplaat is gewoon vlak, de ophanging bestaat uit 2 ijzeren staafjes waar een remschijf en de velg aan zitten. Daar valt dus niet zoveel over te vertellen.
Ik heb eens een andere manier van bouwen geprobeerd de laatste weken. I.p.v. te wachten tot het interieur klaar is ben ik nu als eerste begonnen aan de body`s. Hoe mooier die lukt, hoe gedetailleerder het interieur word. De bodt is volledig opgeschuurd, panellines uitgediept, alles bijgeplamuurd met putty, secondelijm en bloem. Tussendoor af en toe eens primeren om de vorderingen te kunnen volgen. Ook heb ik op aanraden van Guido (Loixrallyfan) voor de eerste keer gewerkt met spuitplamuur van motip met een zeer goed resultaat tot gevolg. Toen de spuitplamuur droog was heb ik de body opgeschuurd met korrel 4000. Dan de tamiya primer erover, weer geschuurd, body wit gespoten. Nadat het wit uitgehard was alles afgeplakt en italian red over de rest gespoten. Na het uitharden de body met finishing compound behandeld. Daarna de decals erop en ik moet zeggen, dit is een hele mooie en goede decalset. Na het opdrogen heb ik de body volledig ontdaan wan sol resten en er 3 lagen vernis over gespoten. Normaal stop ik na 2 lagen maar omdat deze in een display case komt mocht hij van mij een beetje meer glimmen. Het resultaat :

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0002.JPG
Views:	1400
Size:	460.4 KB
ID:	18324   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0003.JPG
Views:	1379
Size:	458.5 KB
ID:	18325   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0005.JPG
Views:	1371