Hier een kleine update van de GT40,
Met het chassis ben ik bijna rond, nog hier en daar wat randjes en detail aanbrengen, de motor begint er ook stilaan op te lijken, zo is de achterkant van de versnellingsbak opnieuw gemaakt, omdat de versnellingsbak onderaaan een curve maakt was het originele stuk te groot.
Aan het deksel van de transaxle ben ik nog bezig, omdat hiermee de bak is opgehangen aan het chassis moest dit passend gemaakt worden.
Ook de onderkant van de uitlaatpijpen dichtgemaakt.
Vooraan de motor het gedeelte van de waterpomp wat aangepast, twee poelies gedraaid en de alternator passend gemaakt en ook een nieuw poelie opgezet, uit wat plasticsheet en buisjes een starter en een oliefilter gemaakt,omdat deze niet voorzien zijn in de kit, plus nog wat ander detailwerk aangebracht.
Nog hier en daar wat boutjes aanbrengen en dan begint de motor spuitklaar te worden, de grote metalen bak bovenop de motor waar de carburator inzit
ga ik ook nog opnieuw maken, maar dat is voor later.
Met behulp van een constructie in plasticsheet en milliput een nieuwe zetel gemaakt omdat die van de kit de vorm bijlange na niet benaderden(te plat)

Wat stuctuur aangebracht met M. Surfacer, nu nog een 150-tal gaatjes boren waar een photo etched rondelletje overkomt, maar eerst een mal maken en de stoel afgieten in resin, het was m'n bedoeling van er twee te maken maar er is teveel werk aan, dus afgieten die handel.

De deuren aangepast, bovenaan de binnenkant van deur(niet zichtbaar op de foto) een sleuf gemaakt, welke waarschijnlijk dient om de deur toe te trekken,
op het stalen frame van de deur was een met similileder bekleed paneel geschroefd, wat in de kit niet echt mooi gereproduceert is, ook de bult bovenaan de deur van binnen uit opengemaakt en aangeplamuurd.
Dit zijn zowat de vorderingen tot nu toe, ik hoop volgende week de motor te kunnen spuiten en verder aftewerken.