View Single Post
Old 23-05-2009, 18:05
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Nu het buiten begint te regenen, heb ik tijd voor de rest van de update...

5/ Velgenkeuze

Dit werd een moeilijke. Ik had wel een passend setje liggen, maar daar bleek een velgje uit te ontbreken. Bovendien vond ik ze nog net iets te verschillend met de echte (boordje bij de bouten, extra randje) Gelukkig kon ik bij Domino die van Big Model nog kopen. Die lijken er meer op maar hebben vier bouten ipv vijf. Voorlopig doe ik het dan maar daarmee... Misschien dat ik nog een oplossing vind.

Zie ook bovengemelde dryfit voor de velgenkeuze voor nu...

6/ Klein detail

Even ook nog een gaatje geboord om dan een sleuteltje erop te steken zoals de 1/1...

7/ Uitlaat

De uitlaat en het onderstel op de evo 8 blijken van een oudere evo afkomstig te zijn. Bij de evo 8 zit de demper net aan de andere kant. Gelukkig zit voor deze conversie alles in de kit om het netjes in orde te krijgen. De foto's:

8/ Ophanging

Dit wordt een serieuze uitleg want er was heel wat werk aan (vier ochtends) om het tot een goed einde te brengen. Ik probeer het ochtend per ochtend te brengen...

De dryfit op de foto hierboven had me geleerd dat de wagen veel te laag kwam. De body rustte gewoon op de banden en dat kan de bedoeling niet zijn. Meestel moeten de mensen hier verlagen, ik mag dus verhogen. Eerst eens goed nakijken hoeveel en waar ik het best wat toevoeg. Dat bleek dus bovenaan op de schokdemper te zijn...

Maar toen bleek dat het bevestigingsstukje bovenaan te kort was, zeker bij de achterophanging. Dus dat werd uitboren en een ander stukje voorzien. Dat klikte wonderwel allemaal ineen:

...
Reply With Quote