View Single Post
Old 28-07-2008, 00:38
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Nu ga ik het eventjes hebben over het interieur. Op het net zijne vele foto's te vinden van de 962, maar niet zo van de binnenkant van de wagen. (ofwel heb ik slecht gezocht ) En als je er dan een paar vindt, dan zie je ook dat het interieur nogal verschilt van wagen tot wagen. Toch heb ik een duidelijke foto gevonden (http://962.com/historic_porsches/por..._107/index.htm) die ik toch min of meer ga volgen.

De aluminium tussenbeugel met die gaten erin zit apart in de kit, maar daarop zijn de gaten ietwat ingegoten. Dus heb ik besloten om ze uit te boren.
Na een paar gaten ziet het er zo uit:

En nadat alle gaten opengewerkt zijn, staat de beugel op zijn plaats om mee gespoten te worden.

Dan heb ik de kuipstoel ook maar onder handen genomen. Het is de bedoeling om er gordels in te verwerken, dus moesten er ook hier gaten worden gemaakt. De gaten werden eerst afgetekend waar ze ongeveer zouden moeten komen, want dat is niet op alle foto's even duidelijk. De kuipzetel zal ook nog een "schapevelleke" krijgen.

Op verschillende referentiefoto's is dan ook te zien dat niet alle wagens een gestoffeerde kuipstoel, stuurwiel of dashboard hebben. Het is meestal een combinatie van allerlei materialen voor de desbetreffende onderdelen. Ik ga bij dit model zoals ik al schreef zeker de stoel stofferen en waarschijnlijk het dasboard. Het stuurwiel dat blijft gewoon een lederen exemplaar.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Porsche 962C Jägermeister  32.jpg
Views:	792
Size:	79.5 KB
ID:	10686   Click image for larger version

Name:	Porsche 962C Jägermeister  33.JPG
Views:	792
Size:	94.4 KB
ID:	10687   Click image for larger version

Name:	Porsche 962C Jägermeister  34.JPG
Views:	772
Size:	95.2 KB
ID:	10688   Click image for larger version

Name:	Porsche 962C Jägermeister  35.JPG
Views:	773
Size:	60.4 KB
ID:	10689  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 16-08-2008 at 21:34.
Reply With Quote