Thread: verf
View Single Post
Old 24-04-2008, 18:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Marin View Post
Als men motip primer spuit en dan motip lak en daarna motip vernis en de decals erop en dan nog eens motip vernis , kunnen de decals die motip vernis verdragen ?
Je hebt deze vraag al eens gesteld op een andere manier, in een andere thread, en toen heb ik er dit op geantwoord:

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
* Gunze Sangyo vernis is hierop een (positieve) uitzondering, want deze vernis kan je over elke andere samenstelling spuiten zonder dat de onderliggende laag er last van heeft, op voorwaarde dat je met dunne laagjes werkt waartussen je altijd 24 uur droogtijd laat.

* Als je op de lak decals wil zetten die bedekt moeten worden met vernis MOET je zelfs Gunze Sangyo vernis gebruiken omdat deze de enige is die je decals niet laat smelten. Dit nog steeds in de veronderstelling dat je met spuitbussen werkt natuurlijk. Met de airbrush zijn er alternatieven.
Conclusie: behalve Gunze Sangyo vernis, tast gelijk welke andere vernis, gespoten vanuit de spuitbus, je decals aan. Dat ligt niet zozeer aan de samenstelling van de vernis, maar aan het drijfgas en de chemische reactie die uitgelokt wordt bij het drogen van je vernis. Geloof me, ik heb ze allemaal geprobeerd en allemaal hebben ze de decals geruïneerd. Welke onderlaag er onder je decals zit maakt hierbij niet uit. En nu ga ik het niet meer herhalen. Ik zou je trouwens ook 2 dingen willen vragen:

1) Als je een vraag stelt in deze vraagbaak, vermeld dan in de titel een samenvatting van de ganse vraag, want "verf", "primer", "airbrush", en al die andere korte woordjes zeggen zeer weinig over de inhoud van je vraag, en dat komt een degelijke opzoeking met de search-functie achteraf niet ten goede. In dit geval had je bv kunnen posten als titel "Kunnen decals Motip vernis verdragen?" In de thread zelf kan je dan verduidelijken wat je precies wil weten.

2) Bovendien had je al eens een thread gestart met "verf" als onderwerp, en nu start je er opnieuw eentje met exact dezelfde titel. Gelieve dit in het vervolg te vermijden, en gewoon uw nieuwe vraag te stellen in de thread die je eerder al opgestart had met dezelfde naam.

PS: ik zal beide threads samenvoegen voor deze keer, maar hou er in het vervolg rekening mee aub.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote