Olivier Muytjens met een internationaal programma!
Clio Cup in Spa, Grand Am in Watkins Glen, 24 U van de Ring en 24 U van Spa op het voorlopige programma van Olivier Muytjens
In de plaats van een volledig kampioenschap af te werken, kiest Olivier Muytjens er al diverse seizoenen voor om zich toe te spitsen op enkele topwedstrijden, die hij in optimale omstandigheden kan afwerken. Ook in 2008 zal dat het geval zijn en sinds heden kan de deelname van Olivier aan de diverse proeven bevestigd worden…
De campagne van Muytjens gaat van start in de maand mei, ter gelegenheid van de World Series by Renault in Francorchamps. Olivier zal er aantreden in de Clio Cup. "Tijdens die meeting rijden de deelnemers in de Duitse Cup als in de Belgische Cup samen", aldus de rijder. "Dat betekent een grote uitdaging aangezien er een pak wagens op de omloop zullen verschijnen. Zelf heb ik mijn vertrouwen geschonken aan een Zwitsers team, Schläppi Racing, dat me een competitieve bolide kan aanbieden. Bovendien kunnen zij zich ook toeleggen op één of twee wagens en willen ze zelf goed uit de verf komen in de Ardennen..."
Zowat twintig dagen later trekt Olivier naar de Nordschleife, de grote Nürburgring, één van de meest veeleisende omlopen ter wereld! Als speerpunt van het Veedol Langstreckenmeisterschaft Nürburgring trekt de traditionele race over 24 uren elk jaar weer een pak deelnemers aan. Olivier Muytjens is er van de partij bij een team met een semi-frabriekstatuut... "Het Altenbürger Racing Team tekent er present met enkele uit de kluiten gewassen Alfa Romeo’s voor rijders als Ellen Lohr, Frank Diefenbacher, enz... Voor mij wordt het een Alfa GT diesel die zo’n 300 PK ontwikkelt en voorzien is van een sequentiële versnellingsbak. Een zeer interessant project, daar de Italiaanse constructeur de ontwikkeling van deze GT op de voet volgt, evenals de evolutie van de 147 van hetzelfde team…"
Daarna volgt de realisatie van een oude jongensdroom: racen over de Grote Plas… En dat in de Koni Challenge, in het kader van een Grand Am meeting, op de mythische omloop van Watkins Glen! "Het wordt absoluut een groot avontuur, waarbij ik eindelijk de passie van de Amerikaanse racerij zal kunnen ontdekken", vervolgt Muytjens. "Alleen al het feit dat ik er de omloop zal delen met rijders als Van de Poele en Goossens maakt me zeer enthousiast. Ik heb er de beschikking over een BMW M3 van Fountain Motorsports. De contacten met het team zijn zeer goed en het is zelfs niet uitgesloten dat ik dit jaar een tweede keer voor het team zal aantreden…" Noteer alvast de datum van 5 juli in uw agenda, want dan staat de manche in Watkins Glen op het programma...
En Last but not least: de 24 uren van Spa-Francorchamps. Olivier tekent ook nu weer present voor dit hoogtepunt van het FIA GT kampioenschap, met een Mosler MT900 Groep 2 van Gravity Racing International. "Ons doel is duidelijk : we willen schitteren in deze klasse! Momenteel zijn er al twee andere rijders bekend die de wagen zullen delen met mij: David Dermont en Vincent Radermecker, een derde naam volgt later. Wat we vorig jaar deden was niet slecht en werd door mij naar waarde geschat. Daarom leek het me ook best interessant om dit avontuur verder te zetten..."
De eerste helft van het jaar wordt dus bijzonder druk voor Olivier Muytjens, die o.a. ook nog aan een deelname in de 24 uren van Zolder werkt. Naast alle activiteiten is de jonge wolf uit Moresnet druk in de weer met rijvaardigheidsopleidingen, pilotenstages, evenementen en testen voor Michelin, Uniroyal, Corvette, enz... En af en toe vindt hij ook nog eens de tijd om naar adem te happen, want ook dat is natuurlijk nodig…
|