View Single Post
Old 19-09-2007, 06:49
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Trouwens, één van de nadelen van super-gedetailleerd werken is net dat het zo lang duurt, en dus ook op veel vlakken eens dreigt mis te gaan.

En ik denk dat het nu net dát is dat de mannen van de kinderen onderscheidt (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat wie niet superdetailled geen modelbouwer is!). Velen voelen zich geroepen, weinigen uitverkoren. Superdetaillen op zich is al niet niks, maar bij het zien van vele projecten heeft iedereen zo iets van 'dat wil ik ook eens doen' (wat volkomen normaal is denk ik, je grenzen verleggen), zonder na te denken bij het lange bouwen van zo'n project en de trage vooruitgang.
Wat bij mij helpt is dat ik weken (soms maanden) nadenk hoe iets er zal uitzien, hoe ik het zal presenteren, welke technieken ik zal gebruiken, ... Ik heb 'foto's' in mijn geheugen van hoe het model er zal uitzien als het klaar is, tot in de kleinste details, en dan heb ik plots de drang niet meer dat iets snel af moet zijn.

De moed niet laten zakken en volhouden zou ik zeggen. Denk eraan dat het grootste werk achter de rug is en dat je al over de helft zit, en helft die er zeer veelbelovend en realischtisch uitziet! Opzij leggen is gevaarlijk, alhoewel hier bijna iedereen aan meerdere modellen bezig is (iets dat ik dus niet kan).

Kop op, de moed niet laten hangen en misschien enkele dagen eens niet bouwen ... om er dan weer in te vliegen!

Last edited by Gulfie; 19-09-2007 at 06:51.
Reply With Quote